نمايندگان گروه‌هاي سياسي و جغرافيايي بين‌المللي در اراك: اميدواريم اين بازديد تضميني براي حركت به سمت اعتمادسازي باشد

نماينده‌ي تروييكاي غيرمتعهدها در بازديد از تاسيسات هسته‌يي كشورمان اظهار اميدواري كرد كه اين سفر بسيار موفقيت‌آميز باشد.

به گزارش خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طاووس فروخي ـ سفير الجزاير در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ـ به عنوان نماينده‌ي تروييكاي غيرمتعهدها، در نشست خبري ظهر شنبه در تاسيسات هسته‌يي اراك، با ابراز خرسندي از اين بازديد افزود: ايران عضو گروه تروييكاي غيرمتعهدها بوده و هدف ايران اين است كه به همكاري‌ها و تبادلات خود ادامه دهد.

هم‌چنين ايهاب فوزي ـ نماينده‌ي مصر در آژانس ـ گفت: من از داده شدن اين فرصت از سوي جمهوري اسلامي ايران تشكر مي‌كنم كه اين بازديد از تاسيسات هسته‌يي اراك انجام مي‌شود. در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همكاران من براي ايجاد شفافيت در موضوع هسته‌يي ايران اعلام آمادگي كرده و با روي باز از اين موضوع استقبال مي‌كنند.

در ادامه، ميخاييل وبه ـ نماينده اتحاديه عرب ـ با تشكر از دعوت ايران براي حضور در بازديد از تاسيسات هسته‌يي اراك گفت: اين بازديد مي‌تواند بسيار مفيد باشد؛ زيرا بسيار حائز اهميت است كه ما از آن چه مي‌بينيم كشورهاي ديگر را مطلع كنيم و اين مي‌تواند به شفافيت هرچه بيش‌تر ايران در موضوع هسته‌يي كمك كند.

وي در ادامه‌ي اظهاراتش هم‌چنين از تلاش‌هاي سلطانيه به عنوان نماينده‌ي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي شفاف‌سازي درباره‌ي موضوع هسته‌يي ايران تشكر كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، نرما گويكوچبا استنوز ـ سفير كوبا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ـ نيز در ادامه اين نشست خبري گفت: از سرپرست وزارت خارجه‌ي ايران به خاطر اين اقدامش در جهت اعتمادسازي بيش‌تر و شفافيت تشكر مي‌كنم. من از اين موضوع استقبال مي‌كنم كه امروز ما را گرد هم آورده‌ايد تا از تاسيسات هسته‌يي اراك بازديد كنيم. ما مي‌توانيم در شفافيت فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران بسيار كمك كنيم. در واقع كوبا مي‌تواند كمك كند كه در مجامع بين‌المللي به‌خصوص در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بيش‌تر از موضوع تاسيسات هسته‌يي ايران مطلع شوند. در اين زمان اين يك رويكرد سازنده است.

هم‌چنين سفير عمان در آژانس با تشكر از دعوت ايران براي بازديد از تاسيسات هسته‌يي كشورمان گفت: اين بازديد مي‌تواند ما را در پيدا كردن يك راه حل صلح‌آميز هسته‌يي كمك كند. در واقع در اين بازديد كشورها مي‌توانند مشاهداتي داشته باشند كه اين مشاهدات به عنوان يك اعتقاد محسوب مي‌شود.

هم‌چنين سفير ونزوئلا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با تشكر از دعوت ايران و بازديد از تاسيسات هسته‌يي كشورمان اضافه كرد: در حال حاضر اين موضوع هسته‌يي از سوي برخي كشورها سياسي‌كاري شده و يك موضع سياسي اتخاذ كرده‌اند اما ايران فعاليت‌هاي صلح‌آميز خود را به روي رسانه‌ها باز كرده است كه اين نشان‌دهنده‌ي پيام صداقت ايران است كه مي‌توان اين پيام را با حضور نمايندگان كشورها به همه‌ي جهان برساند.

هم‌چنين سفير سوريه گفت: اين بازديد از تاسيسات هسته‌يي ايران نشان‌دهنده‌ي شفافيت ايران است و اميدوارم اين بازديد باعث تضميني شود كه همه‌ي اعضا را به سمت كمك به اعتمادسازي سوق دهد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۵ دی ۱۳۸۹ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 8910-16896
  • خبرنگار : 71089