كلنگ آزاد راه شيراز ـ اصفهان، هفته آينده به زمين زده مي شود وزير راه خبر داد: بسته شدن پرونده پروژه قطار شيراز ـ اصفهان تا نوروز سال90

استاندار فارس در مراسم بزرگداشت شهداي راهداري خبر از آغاز قريب‌الوقوع عمليات اجرايي آزاد‌راه شيراز ـ اصفهان داد و وزير راه ‌و ترابري ناگفته‌هايي از راه‌آهن را بيان كرد، راه‌آهني كه به‌گفته وي مي‌شد با يك‌دهم هزينه انجام شده آن را اجرا و افتتاح كرد و پروژه‌اي كه از نظر بهبهاني طراحي‌اش داراي اشكال است و راه‌آهني كه بعد از يك‌سال و نيم كه از افتتاح آن مي‌گذرد، هنوز كج‌دار و مريز از آن استفاده مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، استاندار فارس در سخناني كوتاه در مراسم بزرگداشت روز راهدار و شهداي راه و ترابري فارس، زمان آغاز عمليات اجرايي آزاد راه شيراز ـ اصفهان را اين هفته اعلام و با بيان اينكه بيشترين حجم عمليات راه‌سازي در دولت‌هاي نهم و دهم اتفاق افتاده است، افزود: احداث بالغ بر يك هزار و800 كيلومتر راه مواصلاتي روستايي، احداث بزرگراه ها و راه هاي اصلي، و اختصاص بيش از 2 هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه گذاري در حوزه راهسازي استان فارس را از ديگر بركات دولت در فارس بوده است.

دكتر روح‌الله احمد‌زاده كه از نظر وزير راه و ترابري حضورش در عرصه مديريتي فارس جاي شكر دارد، چشم‌انداز توسعه فارس را درخشان توصيف و تصريح كرد: دوره پس از جنگ 8 ساله ايران و عراق دوره استقامت بود، مردم شجاع و ولايت مدار جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه در 8 سال دوران دفاع مقدس مقاومت كردند، امروز هم با وجود تحريم هاي مختلف، در مقابل استكبار و قدرت‌هاي زورگوي دنيا و دشمنان اسلام استقامت مي‌كنند.

وزير راه و ترابري نيز با بيان اينكه پرونده قطار شيراز ـ اصفهان حداكثر تا نوروز 1390 بسته مي‌شود، گفت: با فعاليت‌ها و پيگيري‌هاي مضاعف استاندار فارس، حوزه راهسازي استان هيچ گونه كمبودي را احساس نمي‌كند.

حميد بهبهاني افزود: جاي شكر فراوان دارد كه چنين استانداري در عرصه مملكت داري استان فارس، پشتيبان راه‌هاي استان است.

بهبهاني راهداران را فرشتگان نجات مردم دانست و تصريح كرد: نياز مردم به راهداران همانند نياز به هوا است.

وي بر ضرورت انتشار دفترچه اي جهت درج مشخصات راهداران وزارت راه و ترابري كه جان خود را در حين خدمت از دست مي دهند تاكيد و تصريح كرد: به طور ميانگين تعداد 30 تا 35 نفر از راهداران كشور در طول سال بر اثر سوانح مختلف و در حين انجام وظيفه جان خود را از دست مي دهند.

وزير راه و ترابري در ادامه راهداري را عبادت و خدمتي بي ريا و بدون توقع و ادعا براي نجات مسافران و رانندگاني كه در طول جاده هاي مواصلاتي گرفتار حوادث مختلف جاده اي مي شوند خواند و اظهار كرد: پوشيدن لباس راهداري افتخار بزرگي است كه نصيب همه نمي شود و از اينكه اين لباس را پوشيدم افتخار مي كنم.

بهبهاني ديدارش با راهداران استان فارس را ديدار عاطفي و احساسي خواند و گفت: راهداران سفير آسايش مسافران و سربازان گمنامي هستند كه كار آن ها يك عبادت محسوب مي شود.

وي بر ضرورت محافظت از راه هاي كشور به عنوان يك ثروت ملي تاكيد و اضافه كرد: مديران راه و ترابري نبايد تنها به راهداري زمستانه اكتفاء كنند بلكه اصول راهداري بايد در تمام طول سال رعايت شود.

وزير راه و ترابري گفت: با تعمير و روكش راه هاي مواصلاتي كشور به روش‌هاي نوين تخصصي و به روز ، مانع از بين رفتن اين ثروت ملي و باعث استحكام راه هاي كشور خواهيم شد.

وي احداث پروژه هاي راه آهن شيراز ـ عسلويه ـ بوشهر، راه آهن شيراز ـ استهبان ـ گل گهر كرمان، راه آهن شيراز ـ فراشبند ـ كازرون بهبهان ـ اهواز را از جمله ظرفيت‌هاي توسعه و رشد استان فارس در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي دانست.

بهبهاني در بخش ديگري از سخنانش علت باقيماندن 7 كيلومتر از راه آهن شيراز- اصفهان را تعيين تكليف تملك اين مسير دانست و گفت: براي جلوگيري از فرسودگي ريل، راه آهن شيراز ـ اصفهان را سريع تر افتتاح كرديم تا بحث تملك 7 كيلومتر باقيمانده راه آهن نيز مرتفع شود.

وي در ادامه گفت: به دليل يك سري ناهماهنگي ها و عدم در نظر گرفتن نقطه مناسب جهت احداث ايستگاه، تاكنون مبلغ بسيار زيادي، هزينه ايستگاه راه آهن شيراز در صدرا شده كه همچنان تمام نيست.

اين مقام مسئول ادامه داد: اگر مكان مناسبي در حوالي فرودگاه بين‌المللي شيراز براي ساخت ايستگاه در نظر گرفته مي شد با يك دهم مبلغ فعلي، ايستگاه تكميل و پروژه راه آهن شيراز ـ اصفهان به افتتاح كامل رسيده بود.

وزير راه و ترابري سكوت خود به جهت تاخير در اتمام7 كيلومتر باقيمانده راه آهن شيراز ـ اصفهان را در راستاي دفاع از عملكرد دولت خدوم و جهادي دهم دانست و اظهار كرد: اشتباهات طراحي‌هاي صورت گرفته ايستگاه راه آهن شيراز در دوران وزارت من و مسئوليت استاندار فعلي فارس نبوده است.

بهبهاني احداث ايستگاه راه آهن شيراز در قصر قمشه و در وسط يك دره به طول 3 كيلومتر و ارتفاع 15 متري خاكريز را از ديگر دلايل تاخير در پايان پروژه راه آهن شيراز- اصفهان بر شمرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش خطاب به افرادي كه اعلام مي كنند قطار شيراز ـ اصفهان هيچ گونه حركتي در فارس ندارد گفت: قطار شيراز ـ اصفهان در طول هفته 3 بار مسافران را از شهر مقدس شيراز به مشهد مقدس به صورت رفت و برگشت جا به جا مي‌كند.

مقام عالي وزارت راه و ترابري با بيان اينكه ايران اسلامي به كارگاه راهسازي و سازندگي تبديل شده است اظهار اميدواري كرد: پرونده قطار شيراز- اصفهان حداكثر تا نوروز 1390 بسته مي شود.

بهبهاني در بخش ديگري از سخنانش قانون هدفمندسازي يارانه ها را بزرگترين پروژه دوران قبل و پس از انقلاب خواند و گفت: دولت عدالت محور دهم با اجراي اين قانون عظيم، 110هزار ميليارد تومان پول يارانه كه در گذشته به صورت ناعادلانه پرداخت مي شد را با عدالت بين تمامي مردم توزيع كرد تا قشر محروم و مستضعف در سايه قشر مرفه و برخودار جامعه قرار نگيرد.

وي در پايان ناقص بودن دستورالعمل هاي راهسازي و بالا بودن هزينه احداث راه هاي كوهستاني را از جمله مشكلات پيش روي وزارت راه و ترابري دانست و تصريح كرد: از 22 بهمن سال گذشته تا هفته دولت سال جاري، بيش از 4000 هزار كيلومتر راه روستايي آسفالت و 1500 كيلومتر نيز راه روستايي احداث كرديم كه در مقايسه با گذشته 4 برابر پيشرفت داشته است.

وزير راه و ترابري در پايان سخنانش وجود 11 هزار پروژه در وزارت راه و ترابري در ايران را در حال حاضر بي سابقه و كم نظير خواند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۴ دی ۱۳۸۹ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8910-02303
  • خبرنگار :