معاون وزير اقتصادي در گفت‌وگو با ايسنا: بانك‌ها به پرداخت سود بيش‌تر به حساب‌هاي يارانه‌ي‌ نقدي علاقه‌مندند

معاون بانك و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي از علاقه‌مندي بانك‌ها به پرداخت سود بيش‌تر به حساب‌هاي يارانه‌ نقدي خبر داد.

اصغر ابوالحسني ‌هستياني در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره پرداخت سود بيش‌تر به حساب افرادي كه يارانه نقدي را در حساب‌هاي خود نگه مي‌دارند، گفت: اين موضوع را بايد از شوراي پول و اعتبار بايد سوال كنيد. اگر اين امر در اين شورا بررسي و تصويب شود، قطعا عمل خواهد شد.

وي ادامه داد: اين كه بتوان به پول‌هايي كه در حساب بيشتر باقي مي‌مانند سود بيش‌تري پرداخت كرد، كار خوبي است كه از قبل هم مطرح بوده است و بانك‌ها هم به اين موضوع علاقه‌مند هستند.

به گزارش ايسنا، به دليل انتقال نقدينگي به طبقه مصرف‌كننده موضوع كاهش سپرده‌هاي بلندمدت از مدت‌ها پيش مطرح شده بود و راهكار آن هم ارائه سودهاي جذاب‌تر براي ماندگاري بيش‌تر يارانه نقدي در حساب مردم عنوان شده بود.

در اين باره حسين قضاوي ـ معاون اقتصادي بانك مركزي ـ به ايسنا گفته بود: "اين پيشنهاد كارشناسي در بانك مركزي وجود دارد كه سپرده‌هاي ويژه‌اي از سوي اين بانك طراحي شود تا بتوانند نرخ سودهاي جذاب‌تري به مردم ارائه دهند. مثلا سپرده‌هاي ويژه‌ چهار ماهه با نرخ سودهاي علي‌الحساب بالاتر؛ تا بدين وسيله بتوان جذابيت ماندگاري پول در حساب‌هاي بانكي را افزايش داد كه البته منوط به تصميم شوراي پول و اعتبار است."

به گفته قضاوي سپرده‌هاي ويژه با سودهاي علي‌الحساب بالاتر، پس از پايان مدت فرضي چهارماهه در صورت لزوم مي‌توانند تمديد شوند.

هم‌چنين حسين دشتي ـ سخنگوي بانك ملي ايران ـ هم از مراحل نهايي اخذ مجوز براي حساب‌هاي كوتاه مدت ويژه با سود 12 درصد در بانك مركزي خبر داده بود و به ايسنا گفته بود: "به محض اين‌كه اين تصميم نهايي شود بانك ملي حساب‌هاي كوتاه‌مدت را براي حفظ يارانه‌هاي نقدي به مردم معرفي خواهد كرد. با توجه به اين كه در حال حاضر سود پرداختي به حساب‌هاي كوتاه معادل شش درصد است، رقم 12 درصد مي‌تواند جذابيت بيش‌تري براي مردم ايجاد كند. "

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱ دی ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8910-00439
  • خبرنگار :