رضا درستكار با ابراز نظر مثبت و مساعد خود نسبت به قسمتهاي آغازين سريال «مختارنامه»، خاطرنشان كرد: شروع اين مجموعهي تاريخي منطبق با انتظارات بوده است و «مختارنامه» يك حركت رو به جلو در تاريخ فيلمسازي داوود ميرباقري محسوب ميشود.
اين نويسنده و منتقد در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا دربارهي سريال «مختارنامه» اظهار كرد: نسبت به اتفاقاتي كه طي چند سال گذشته در تلويزيون افتاده، شايد «مختارنامه» يك سريال كمنظير بوده است و به نظر من تركيب مواد و عناصري كه در اين سريال وجود داشته خوب درآمده است.
درستكار دربارهي سكانس روياي مختار اظهار كرد: من سكانس روياي مختار را دوست داشتم؛ در مجموعههاي تلويزيوني همواره در نشان دادن سكانسهاي رويا، ماوراء و برزخ ضعيف كار ميكنند، به طوري كه گاهي مورد طنز واقع ميشوند، اما اين بار در «مختارنامه» خوب كار كردند؛ كاري كه قابل باور بود.
وي خاطرنشان كرد: داوود ميرباقري در كارش جدي و توانمند است و تقريبا ميشود گفت كه درام را به خوبي ميشناسد و اين اصل مهمي است؛ زيرا غالبا سينماگراني كه در حوزهي تاريخ فعاليت ميكنند در پرداختن به درام مشكل دارند.
رضا درستكار افزود: در سريال «مختارنامه» هرچه جلوتر ميرويم با يك درام مستقل كه در كنار روايت تاريخي قرار دارد، طرف هستيم و به نظر ميرسد تا اينجا قصه كه پيش درآمدي بر اتفاقاتي است كه قرار است در دههي محرم بيفتد و بعد هم به ماجراي خروج و قيام مختار ختم ميشود، خوب پيشرفته و شخصيتها قابل باور هستند.
وي معتقد است: يكي از ويژگيهاي سريال «مختارنامه» اين است كه يك شخصيت نو را از تاريخ مذهب شيعه بيرون كشيده و به آن پرداخته است و در اين بين خيلي اسير مسائل ظاهرگرايانه نشده و تاكنون به چالهي اغراق هم نيفتاده است.
انتهاي پيام