معاون اول رييس جمهور اعلام كرد: سهم وزارت راه از محل اجراي هدفمندي يارانهها با سهم هيچ وزارتخانهاي قابل مقايسه نيست و بهطور قطع سهم اين وزارتخانه افزايش ميبايد و شاهد شكوفايي شبكه ريلي، جادهاي و دريايي خواهيم بود بهطوري كه با هيچ سالي از سالهاي گذشته قابل مقايسه نخواهد بود.
به گزار ش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا رحيمي امروز در حاشيه همايش "ترانزيت در مسير توسعه" در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه با توجه به افزايش 20 هزار ميليارد توماني بودجه كشور در سال آينده در پي اجراي قانون هدفمندي يارانهها، سهم وزارت راه از اين بودجه چهقدر خواهد بود؟ گفت: با توجه به تحولي كه بايد در بخش ترانزيت و زيرساختهاي كشور به وجود آوريم، سهم وزارت راه با سهم هيچ وزارتخانه ديگري قابل مقايسه نيست.
وي افزود: در بخش زيرساختهاي ريلي، جادهاي، بندري و پايانههاي مرزي بايد 22 هزار ميليارد تومان هزينه كنيم تا بتوانيم شرق، غرب و جنوب و شمال كشور را از طريق شبكه ريلي به هم متصل كنيم و ترانزيت را كه قبل از دولت نهم سالانه دو - سه ميليون تن بوده به 10 ميليون تن و تا پايان دولت دهم به 40 ميليون تن و در آيندهي كمي دورتر به 70 ميليون تن برسانيم.
معاون اول رييس جمهور اظهار كرد: ترانزيت بيش از آنچه از صادرات نفت عايد كشور ميشود، درآمد خواهد داشت بنا بر اين براي اين كار ناگزيريم در بخش راهآهن، راه، دريايي و هوايي به وسيله وزارت راه، تحولي عظيم ايجاد كنيم كه با اجراي قانون هدفمندي يارانهها به طور قطع سهم وزارت راه و ترابري افزايش ميبايد و شاهد شكوفايي در تمام زيربخشهاي حمل و نقل خواهيم شد.
رحيمي با اشاره به اينكه در شش ماه ابتداي امسال ميزان ترانزيت كالا 47 درصد رشد داشته است، گفت: ايران داراي موقعيت ممتازي است كه هيچ جاي دنيا ندارد كه در اين راستا بايد حداقل سالانه 20 درصد به ميزان ترانزيت افزوده شود و امسال ترانزيت كالا را به 10 ميليون تن برسانيم.
انتهاي پيام