/بررسي برنامه پنجم توسعه/ با تصويب مجلس؛ كارگروهي براي ترويج الگوهاي معماري و شهرسازي اسلامي - ايراني تشكيل شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي جزييات لايحه برنامه پنجم مصوب كردند كه كارگروهي براي انجام پژوهش‌هاي كاربردي، سياست‌گذاري، تدوين ضوابط و مقررات ترويج الگوهاي معماري و شهرسازي اسلامي - ايراني تشكيل شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز ماده 151 مربوط به بخش مسكن فصل اقتصادي را تصويب كردند كه بر اساس آن شوراي عالي شهرسازي و معماري موظف است به منظور تدوين و ترويج الگوهاي معماري و شهرسازي اسلامي - ايراني با تشكيل كارگروهي مركب از نمايندگان دستگاه‌هاي ذيربط و صاحب‌نظران و متخصصان رشته‌هاي معماري، شهرسازي و حوزوي نسبت به انجام پژوهش‌هاي كاربردي، سياست‌گذاري، تدوين ضوابط و مقررات و ترويج الگوهاي مورد نظر اقدام نمايد.

بر اساس اين مصوبه بايستي ضوابط و تهيه طرح‌هاي مناسب‌سازي ساختمان‌ها و فضاهاي شهري و روستايي براي معلولين جسمي - حركتي بررسي و تدوين گردد. هم‌چنين شهرداري‌ها و دهياري‌ها موظف شده‌اند بر اساس ضوابط و طرح‌هاي اين موضوع نسبت به مناسب‌سازي معابر و فضاهاي عمومي شهري و روستايي اقدام نمايد.

هم‌چنين در اين مصوبه مقرر شده است كه مصوبات شوراي فوق براي كليه دستگاه‌هاي اجرايي، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و كليه مالكان و سازندگان لازم‌الاجرا است.

بر اساس بند ديگري از اين مصوبه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و ساير دستگاه‌هاي آموزشي بر اساس توصيه‌هاي شوراي عالي شهرسازي و معماري نسبت به بازنگري سرفصل‌ها و محتواي دروس مربوطه اقدام نمايند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-01045
  • خبرنگار : 71234