رييس مجلس پيشنهاد داد: *دولت تضمين خريد آب را به بخش خصوصي بدهد *بانك‌ها به عنوان سرمايه‌گذاربا اوراق مشاركت وارد احداث سدها و نيروگاه‌ها شوند

رييس مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد داد كه بانك‌ها به عنوان سرمايه‌گذاربا اوراق مشاركت وارد احداث سدها و نيروگاه‌ها شوند و دولت نيز براي ايجاد وجه اقتصادي براي اين امور تضمين خريد آب را به بخش خصوصي بدهد تا مشكلات منابع حل شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،علي لاريجاني ظهرامروزدرديداربا نمايندگان استان فارس كه با حضوروزير نيرو همراه بود با تاكيد بر لزوم حل مشكل آب استان فارس به مشاركت بخش خصوصي در احداث نيروگاه در اين استان و اجراي طرحهاي آبرساني تاكيد كرد و گفت: براي حل مشكلات استان فارس بايد روش عملياتي را مورد توجه قرار داد كه اساس اين روش اين است كه در مرحله اول وزير نيرو سعي كند مواردي كه از طرف نمايندگان دراين جلسه مطرح شد براي قرار گرفتن در بودجه سال آينده مطرح كند تا در زمان تامين بودجه توسط مجلس نيازهاي اعتباري به مجلس منعكس شود.

لاريجاني تاكيد كرد كه مجلس نيز تلاش خود را براي كمك به حل اين مشكلات انجام خواهد داد.

رئيس مجلس در اين جلسه همچنين با اشاره به اهميت مشكل آب در استان فارس و لزوم رفع هر چه سريعتر آن قول داد تا مجلس در تامين اعتبارات اين طرحها همكاري لازم را با وزارت نيرو انجام دهد.

لاريجاني با اشاره به برنامه پنجم توسعه خطاب به وزير نيرو، گفت: در برنامه پنجم توسعه نگاه ويژه‌اي به بخش آب و آبرساني شده است تا به اميد خدا با تخصيص اعتبارات كافي به اين بخش در بودجه‌هاي سالانه بخشي از مشكلات مردم در اين حوزه رفع شود.

وزير نيرو نيز در اين جلسه ضمن تاكيد بر لزوم حل مشكلات استان فارس در زمينه‌ي نيرو از كمبود اعتبارات گلايه كرد و خواستار كمك مجلس در جهت تخصيص اعتبارهاي لازم براي انجام پروژه‌هاي در دست اجرا شد.

به گزارش ايسنا مجمع نمايندگان استان فارس ظهرامروز در ميانه تنفس جلسات علني مجلس در دفتر رئيس مجلس حضور پيدا كردند تا در كنار رئيس مجلس مشكلات حوزه وزارت نيرو به خصوص مشكل كم آبي استان فارس را با وزير نيرو و معاونان وي بررسي و راههاي حل اين مشكلات را مورد نظر قرار دهند.

دراين نشست طرح‌هايي مانند آبرساني به شهرهاي شمال استان فارس، اجراي احداث سد شش پير، احداث نيروگاه در شمال و جنوب فارس و همچنين تسريع در آبرساني به شهر جهرم از سوي نمايندگان استان فارس در حضور مجيد نامجو وزير نيرو و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي مطرح شد.

در اين جلسه كه با حضور قريب به اتفاق نمايندگان استان فارس برگزار شد، نمايندگان مناطق مختلف اين استان نظرات و ايده‌هاي خود را براي حل مشكلات اين استان به خصوص در حوزه‌ي آبرساني و تامين نيرو به وزير نيرو ارائه كردند كه برخي از اين پيشنهادات مورد تاكيد رئيس مجلس ووزير نيرو قرار گرفت.

از جمله پيشنهاداتي كه در جلسه امروز مورد استقبال وزير نيرو و رئيس مجلس قرار گرفت، پيشنهادهاي محمد سقايي و جعفر قادري براي حل مشكل اعتبارات لازم جهت احداث نيروگاهها بود.

سقايي و قادري هر يك در پيشنهادهايي جداگانه با ارائه راه حل‌هايي كه به گفته‌ي وزير نيرو منطقي و قابل قبول بود خواستار حضور و مشاركت بانكها و بخش خصوصي در تامين اعتبار لازم راي احداث پروژه‌هاي مربوط به وزارت نيرو در استان فارس شدند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۳۰ آبان ۱۳۸۹ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8908-20357
  • خبرنگار :