/مرحله دوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت ‌3/ فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص): شبكه ضد كروز در مراحل بعدي رزمايش ارزيابي مي‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) ارتش با اشاره به ارزيابي خود از سه روز ابتدايي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 گفت: در اين سه روز اين رزمايش بسيار خوب و برابر برنامه‌ي از پيش تعيين شده و حتي بالاتر از سطح انتظار ما انجام شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، امير سرتيپ خلبان احمد ميقاني در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: با توجه به اهدافي كه براي انجام مراحل مختلف اين رزمايش داشتيم، خوشبختانه تاكنون به دستاوردهاي بسيار خوبي در اين رزمايش رسيده‌ايم.

وي با اشاره به گستردگي اين رزمايش و نيز حضور همه نيروهاي پدافند هوايي كشور در آن اظهار كرد: اين اولين‌بار است كه چنين رزمايشي در فضاي كل كشور برگزار مي‌شود و همه يگان‌هاي پدافند هوايي در آن حضور دارند و بر همين اساس يكي از اهداف ما در اين رزمايش بالا بردن هماهنگي ميان نيروهاي شركت كننده بود و خوشبختانه تاكنون يكي از دستاوردهاي ما در رزمايش، اتحاد،‌ انسجام و همكاري بسيار خوب بين يگان‌هاي شركت كننده بوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) ارتش در ادامه گفت: اكثر سامانه‌هاي حاضر در اين رزمايش، سامانه‌هاي بهينه‌سازي شده، به‌روز و سامانه‌هاي طراحي و ساخت جديد است و ارزيابي ما از عملكرد تجهيزات و سامانه‌ها اعم از رادارها، سامانه‌هاي جمع‌آوري اطلاعات، سامانه‌هاي ارتباطي، سامانه‌هاي فريب و... تاكنون بسيار خوب بوده است و امروز نيز سامانه‌ي موشكي ميانبرد مرصاد را عليه يكي از اهداف متحرك با موفقيت آزمايش كرديم.

ميقاني تمرين تاكتيك‌هاي جنگ ناهمگون و تاكتيك‌هاي جديد و نيز مقابله با جنگ الكترونيك دشمن را از جمله اهداف رزمايش "مدافعان آسمان ولايت 3 "بر شمرد و افزود: انتقال دانش و تجربه پيشكسوتان به كاركنان جوان پدافند هوايي كشور، ارتقاي روحيه سلحشوري ميان كاركنان قرارگاه پدافند هوايي، نمايش اقتدار و صلابت پدافند هوايي كشور و در نهايت دستيابي به نقاط ضعف و قوت فرماندهان و برطرف كردن نواقص، از جمله اهداف اين رزمايش به حساب مي‌آيد.

او اضافه كرد: از اولين ساعات آغاز اين رزمايش ده‌ها فروند پرنده‌هاي دشمن فرضي عليه مواضع ما اقدام به تعرض و حمله كردند ولي در كمال شگفتي، همه اين اهداف توسط سامانه‌هاي كشف، رادارها، سامانه‌هاي جمع‌آوري اطلاعات و شبكه ديده‌بان‌هاي بصري كشف، شناسايي و رهگيري شدند.

وي با اشاره به ارزيابي شبكه كشف،‌ به عنوان يكي از اهداف رزمايش "مدافعان آسمان ولايت 3" از ارزيابي شبكه ضد كروز در مراحل بعدي اين رزمايش خبر داد و گفت: ارزيابي شبكه فرماندهي و كنترل كه به صورت بومي، مكانيزه و هوشمند است، يكي از اهداف مهم ما در اين رزمايش بوده است و ما در حدود 8 ماه اخير، توانسته‌ايم به اين دستاورد برسيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا (ص) ارتش ادامه داد: آمادرساني و پشتيباني از يگان‌هاي پدافندي از ديگر اهداف ما در رزمايش "مدافعان آسمان ولايت 3" بود كه خوشبختانه تاكنون وضعيت پشتيباني از يگان‌هاي پدافندي در اين رزمايش سريع، خوب و باكيفيت بوده است و ما در مجموع به دستاوردهاي خوبي در اين رزمايش دست پيدا كرده‌ايم.

ميقاني در پايان وضعيت بازتاب رسانه‌يي رزمايش "مدافعان آسمان ولايت 3" را مثبت ارزيابي كرد و افزود: برگزاري اين رزمايش، چه در داخل كشور و چه در خارج كشور بازتاب‌هاي رسانه‌يي گسترده‌اي داشته است.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۸۹ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8908-18208
  • خبرنگار : 71058