/مرحله دوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3/ ارژنگي: رادارهاي كشور به صورت شبكه‌يي عمل مي‌كنند بيش از10 ساعت فضاي كشور را به صورت سيار و تاكتيكي كنترل كرديم

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، با بيان اين كه مركز فرماندهي و كنترل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش از سال گذشته تا كنون متحول شده است، گفت: قابليت پردازش سيگنال‌هاي دريافتي توسط مركز فرماندهي و كنترل اين قرارگاه نسبت به سال گذشته بيش از دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، اميرسرتيپ دوم حميد ارژنگي صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرين اقدامات تاكتيكي و عملياتي انجام شده در اين رزمايش اظهار كرد: يكي از كارهايي كه به خوبي و با موفقيت در اين رزمايش انجام شد، انتقال موقت سامانه كنترل و فرماندهي به مراكز تاكتيكي و سيار بود.

وي اضافه كرد: طي اين تمرين، روز گذشته مراكز ثابت فرماندهي و كنترل قرارگاه پدافند هوايي ارتش را براي مدت چند ساعت تعطيل و به مراكز فرعي و تاكتيكي منتقل كرديم و بدين ترتيب به مدت بيش از 10 ساعت كنترل فضاي كشور را به صورت سيار و تاكتيكي انجام داديم.

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، با اشاره به آغاز مرحله دوم اين رزمايش گفت: از اولين ساعات صبح امروز،‌ ارزيابي مجموعه‌ي رادارهاي كشور آغاز شده است. اين رادارها شامل رادارهاي ثابت، تاكتيكي و انواع رادارهاي پسيو يا غيرفعال است و طي اين مراحل از رادارهاي تاكتيكي كاستكا و نبو و رادارهاي توليد داخل كشور مانند كاشف، مطلع‌الفجر و رادار ملي استفاده مي‌شود.

ارژنگي با بيان اين كه هنر قرارگاه پدافند هوايي ارتش اين است كه رادارهاي موجود به صورت شبكه‌يي عمل مي‌كنند، افزود: رادارهاي موجود در كل كشور كه تحت فرماندهي و كنترل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء هستند به صورت مجزا و جدا از هم عمل نمي‌كنند بلكه مجموعه‌ي اين رادارها در قالب يك شبكه‌ي يكپارچه عمل كرده و كليه‌ي گزارشات خود را به شبكه‌ي يكپارچه‌ي فرماندهي و كنترل اين قرارگاه اعلام مي‌كنند.

او با بيان اين كه قدرت تلفيق رادارها يكي از قابليت‌هاي ما محسوب مي‌شود، اظهار كرد: شبكه‌ي راداري ما اين قابليت را دارد كه هر هدفي را در سر جاي خود رويت و شناسايي كند. رادارها نقش چشم بيناي كشور را دارند و هنر ما اين است كه از انواع و اقسام رادارها در باندهاي فركانسي مختلف بهره مي‌بريم.

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، در پايان گفت: در حال حاضر تيم‌هاي ناظر قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش و نيز ستاد كل نيروهاي مسلح در سايت‌هاي موشكي مستقر هستند و عملكرد سامانه‌هاي راداري و ديده‌باني كل كشور را كنترل و نظارت مي‌كنند.

ارژنگي در ادامه آمارهايي از وضعيت شبكه‌ي راداري و ديده‌بان‌هاي بصري تا عصر روز گذشته ارائه كرد و گفت: تا عصر ديروز تعداد كل مسيرهاي كشف شده توسط رادارهاي ما چهار هزار و 166 و تعداد كل مسيرهاي ناشناس كشف شده‌ي خارج از مرزها 322 عدد بوده است.

هم‌چنين تا عصر ديروز 6 هزار و 120 گزارش از پست‌هاي ديده‌باني ما به شبكه‌ي يكپارچه فرماندهي و كنترل اعلام شده است.

او با بيان اين كه تعداد كل گزارشاتي كه به منظور انجام عمليات جنگ الكترونيك و مقابله با جنگ الكترونيك دريافت شده 478 مورد بوده است، تاكيد كرد: با استفاده از شبكه راداري و ديده‌بان‌هاي بصري، كل فضاي كشور به درستي رصد مي‌شود و جوانان ما كه در اين شبكه‌ها حاضر هستند يك لحظه چشم از آسمان برنمي‌دارند.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8908-18063
  • خبرنگار : 71058