رييس شوراي عالي استان‌ها: اميدواريم با پيش‌بيني‌هاي دولت نگراني‌هاي شهرداري‌ها از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها برطرف شود

رييس شوراي عالي استان‌ها با اشاره به نگراني شهرداري‌ها در جريان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها و فشار مالي كه بر شهرداري‌ها وارد مي‌شود، گفت: بسياري از قيمت‌ها تغيير و سوبسيد بسياري از خدمات و كالاها حذف مي‌شود و به اين ترتيب خدمات شهرداري‌ها نيز گران شده و مجبور هستند اين شرايط را بدون افزايش درآمد و عوارض تحمل كنند.

به گزارش خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي چمران در جريان اجلاس ماهانه اين شورا كه با حضور وزير اقتصاد و دارايي و با موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها برگزار شد، گفت: بسياري از شهرها در مورد اجراي اين طرح نگران هستند و ما اميدواريم با پيش‌بيني‌هايي كه دولت در نظر گرفته، اين نگراني‌ها برطرف شود.

وي افزود: در حال حاضر نيز شهرداري‌ها براي پرداخت اعتبارات جاري خود با مشكلات مواجه و براي پرداخت حقوق ماهانه كاركنان خود دغدغه‌ بسياري دارند و حتي من اطلاع دارم كه بعضي از شهرداري‌ها تا شش ماه در پرداخت حقوق كاركنان خود تاخير داشته‌اند.

رييس شوراي عالي استان‌ها ادامه داد: ما نگران هستيم كه پس از اجرا شدن اين طرح، فشار مالي زيادي بر شهرداري‌ها وارد شود، چرا كه پس از اجراي اين طرح بسياري از قيمت‌ها تغيير و سوبسيد بسياري از خدمات و كالاها حذف مي‌شود و به اين ترتيب خدمات شهرداري‌ها نيز گران شده و مجبور هستند اين شرايط را بدون افزايش درآمد و عوارض تحمل كنند.

چمران خاطرنشان كرد: با وجود يك هزار و 82 شهر كه در حال حاضر در كشور وجود دارد، برنامه‌ريزي براي اين دغدغه‌ها بسيار مهم است و ما هنوز دقيقا نمي‌دانيم كه چطور مي‌توانيم همكاري جدي و عملي با دولت براي اجراي اين طرح داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز خاطرنشان كرد: بر اساس اطلاع ما در ويرايش جديد اين قانون باز هم سهم 5/1 درصد براي شهرداري‌ها در مقابل سهم 5/8 درصد دولت پيش‌بيني شده است، در حالي كه بنا بود تا به صورت تعاملي اين سهم نصف نصف تعيين شود، اما هنوز در مورد سهم شهرداري‌ها حتي پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تصميمي گرفته نشده است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳۰ مهر ۱۳۸۹ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8907-19759
  • خبرنگار :