فراخوان دوم کاميونهاي هوو نيمه دوم آبان آغاز ميشود
مديرعامل ايران خودرو ديزل گفت: فراخوان دوم كشندههاي هوو حداكثر تا نيمه دوم آبان ماه آغاز خواهد شد. هاشم يكه زارع در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در اين فراخوان معايب تريلرهاي غيراستاندارد و اثرات منفي آنها بر كشندهها تا حد زيادي جبران خواهد شد. وي با بيان اينكه در حال حاضر چهار نوع تريلر در كشندهها مورد استفاده قرار ميگيرد، خاطرنشان كرد: فقط 5 شركت توليدكننده تريلر داراي تاييديه موسسه استاندارد هستند. همچنين برخي از شركتها اگرچه پروانه بهرهبرداري از وزارت صنايع و معادن دريافت كردهاند، اما هنوز موفق به اخذ تاييديه استاندارد نشدهاند. وي افزود: برخي از كارگاهها تريلرهاي توليدي خود را با نام مشخص توليد و عرضه كرده و برخي نيز تريلرهاي توليديشان حتي فاقد نام و نشان است. يكه زارع تصريح كرد: در طرح فراخوان دوم كشندههاي هوو، تريلرهاي توليدي واحدهاي داراي پروانه بهرهبرداري از وزارت صنايع و معادن كه هنوز موفق به دريافت تاييديه موسسه استاندارد نشدهاند، مدنظر قرار دارند تا با افزودن برخي تجهيزات جديد به كشندههاي هوو، تاثيرات منفي تريلرها تا حدود زيادي جبران شود. وي افزود: فراخوان دوم حداكثر از نيمه دوم آبان آغاز شده و كشندهها پس از طي مراحل اين فراخوان علاوه بر تاييديه آبي رنگ فراخوان اول، تاييديه سبز رنگ فراخوان دوم را نيز دريافت خواهند کرد. مديرعامل ايران خودرو ديزل خاطرنشان كرد: پس از اجراي فراخوان دوم، خطراتي كه تريلرهاي غيراستاندارد براي كشندههاي هوو ايجاد ميكنند به مقدار قابل ملاحظهاي از بين رفته و حوادث كشندهها كاهش خواهد يافت. با اين حال راهكار اصلي حل اين حوادث، استاندارد شدن تمام تريلرها و اجراي طرح اجباري شدن معاينه فني تريلرها و شمارهگذاري مجزاي تريلر و كشنده است. وي گفت: فراخوانهاي در حال اجراي ايران خودرو ديزل بايد در پنج سال گذشته و در زمان مديريتهاي قبلي انجام ميشد. در گذشته با تصادف هر هوويي همه حساس ميشدند، اما پس از مدتي نيز حوادث به فراموشي سپرده ميشد. او تصريح کرد: اما در مديريت جديد ايران خودرو ديزل، تصميم گرفته شد اين مسائل به صورت ريشهاي حل شده و طرح فراخوانها ارائه شد. از مديران قبلي اين شركت نيز انتظار ميرفت حساسيت بيشتري در خصوص تصادفات رخ داده هووها داشته باشند كه متاسفانه اينگونه نبود. انتهاي پيام