مديرعامل ايرانخودرو ديزل در پاسخ به انتقادات: تريلرهاي غيراستاندارد بيشتر در كاميونهاي ارزان قيمت استفاده ميشوند هوو در كشورهاي ديگر حادثهساز نبوده است
با توجه به آنكه برخي از رانندگان كاميونهاي هوو به دليل قدرت اقتصادي پايين، توان خريد تريلرهاي استاندارد را نداشتهاند، برخي از اين كاميونها حادثه ساز شدهاند. هاشم يكه زارع ـ مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل ـ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين سوال كه چرا تريلرهاي غير استاندارد تنها براي كاميونهاي هوو حادثه ساز شدهاند؟ با بيان مطلب بالا افزود: افرادي كه قدرت خريد كشندههاي گران قيمت را داشتهاند، به طور حتم براي كشنده خود تريلر استاندارد نيز تهيه كردهاند، اما با توجه به ارزان بودن برخي از كشندهها، صاحبان برخي از آنها تمايل بيشتري به استفاده از تريلرهاي غير استاندارد و ارزان قيمت داشتهاند. وي ادامه داد: در آن زمان كاميونهاي هوو با پيش پرداخت 5 ميليون تومان به بالا واگذار شد و طبيعي است كساني كه اين كشنده را با 5 ميليون تومان پيش پرداخت دريافت كرده بودند، توان پرداخت 20 ميليون تومان براي تهيه تريلر استاندارد را نداشتند؛ بنابراين با پرداخت 3 ميليون تومان تريلر غير استاندارد تهيه كردهاند. او خاطرنشان كرد: بنابراين تريلرهاي غير استاندارد بيشتر در كشندههاي ارزان قيمت مورد استفاده قرار گرفته و طبيعي است كه رانندگان كشندههاي گران قيمت از تريلرهاي استاندارد استفاده كرده و به همين دليل آمار سوانح آنها پايينتر است. يكه زارع تصريح كرد: حدود 35 هزار دستگاه از كاميونهاي هوو در عرض چهار سال به حدود 80 كشور جهان صادر شده است، اما با توجه به اجباري بودن استاندارد تريلر در اين كشورها، كاميونهاي هوو در آن كشورها دچار چنين سوانحي نشدهاند. وي افزود: بايد به سمت كاهش آمار تصادفها در كشندهها حركت كنيم. تريلرها و كشندهها بايد به صورت مجزا شمارهگذاري شده و معاينه فني تريلرها اجباري شود. همچنين بايد ساعت كار رانندگان كاميونها نيز مانند اتوبوسها كنترل شود تا آمار تصادفهاي خودروهاي سنگين در كل كشور كاهش يابد. انتهاي پيام