/قرآن؛كتاب و رحمت،حكمت و عدالت/ نماينده آشوريان درگفت‌وگو با ايسنا: اهانت به قرآن را يك حركت صهيونيستي مي‌دانيم

نماينده‌ مردم آشوري و كلداني در خانه ملت با محكوم‌كردن هتك حرمت قرآن كريم در آمريكا گفت: ما اهانت به قرآن را يك حركت صهيونيستي مي‌دانيم و غير از آن چيز ديگري نيست.

يوناتن بت‌كليا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: با توجه به حرف‌ها و حركت‌هايي كه از روز اول در هتك حرمت قرآن كريم مطرح شد، بنده به عنوان نماينده‌ي آشوري‌ها در مجلس و از سوي جامعه آشوري‌ها اين حركت را در نطق ميان دستور مجلس محكوم كردم.

وي با اشاره به حضور رهبر كليساي شرق آشوري به اتفاق شش اسقف براي شركت در اجلاس اسقفان در ايران،‌ گفت: « پاتريارک » رهبر كليساي شرق آشوري، به محض ورود به ايران، در روز جمعه با سخنان تند، اين حركت را محكوم و عنوان داشت كه « نظر به اين‌كه افرادي كه دست به اين اقدامات مي‌زنند، دين و ايمان و اعتقاد ندارند و برهمين اساس نمي‌توانيم اين‌ها را انسان خطاب كنيم، چون هيچ انساني نمي‌تواند عليه خداوند صحبت كند».

وي ادامه داد: امروز نيز رهبر كليساي شرق آشوري،‌ در سخنراني كه در كليسا داشت، عنوان كرد كه « كساني كه در فكر سوزاندن كتاب اديان هستند، بايد بدانند كتاب را مي‌توان سوزاند، ولي ايمان را نمي‌توان سوزاند».

بت‌كليا ادامه داد: « پاتريارک» عنوان كرد اين افراد هر حركتي بخواهند انجام دهند، نمي‌توانند ايمان مردم را از بين ببرند.

وي ادامه داد: ما هزار و چهارصد سال است به عنوان مسيحي در كنار برادران مسلمان خود در حال زندگي‌ هستيم و هيچ روزي و در هيچ شرايطي، مشكلي بين ما و مسلمان وجود نداشته است، يعني مسيحيت و اسلام از صدر اسلام تا به امروز در كنار هم زندگي مسالمت‌آميزي داشته و مانند دو برادر با هم زندگي كرده‌اند و همان فرمايش عيسي مسيح(ع) را انجام داده‌اند كه فرموده « همسايه خود را مانند خود دوست بدار».

اين نماينده مجلس گفت: همه‌ اين‌ها اعتقادات و بيانات قلبي آشوريان مسيحي ايراني است. برادران ارمني، كليمي، زرتشتي، همه در كنار هم و در كنار ملت شريف ايران زندگي مسالمت‌آميزدر حال زندگي هستند.

بت‌كليا با اشاره به محكوم‌كردن هتك حركت قرآن كريم از سوي 5 نماينده اقليت‌هاي ديني در مجلس گفت: خوشبختانه مسوولين ما به اندازه‌اي ديدگاه‌هاي روشني دارند و‌آنقدر آگاه و هوشيار هستند كه بتوانند هر حركت صهيونيستي را خنثي كنند. ما هتك حرمت قرآن را يك حركت صهيونيستي مي‌دانيم و غير از آن چيز ديگري نيست.

نماينده آشوريان در مجلس اظهار كرد: در اين شرايط افرادي به واسطه دريافت پول و يا براي خودنمايي اين اقدامات ناشايست را انجام مي‌دهند تا براي خود جايگاهي پيدا كنند. در حالي كه اين حركت‌ها و اقدامات چيزي در بر نخواهد داشت، ميان مسيحيان راستين و مسيحياني كه در كشور‌هاي مختلف در كنار برادران و خواهران مسلمان خود زندگي مي‌كنند، هميشه صلح و صفا و صميمت وجود داشته است.

وي ادامه داد: زماني كه ما عهد‌نامه امام علي (ع) را به عنوان يك منشور بين‌المللي داريم و زماني كه مشاهده مي‌كنيم امام علي (ع) چه عهدنامه‌اي را صادر مي‌كند و زماني كه مشاهده مي‌كنيم اسقف‌هاي كليساهاي شرق آشوري تا چه اندازه با خلفاي اسلامي و عباسي از گذشته تا به حال نشست و برخواست داشته‌اند، همه اين‌ها نشان از زندگي مسالمت‌آميز مسيحيت با مسلمانان است.

بت‌كليا با بيان اينكه بايد ديدگاه‌هاي مسوولين كشور خود را نيز در نظر بگيريم،‌ گفت: زماني كه آيت‌الله مكارم شيرازي مي‌فرمايد ما براي تمام انبياي الهي و كتب آسماني احترام قائل هستيم، يعني اين حركت بزرگ‌ترين و محكم‌ترين مشت در دهان ياوه‌گويان و مدعيان و كساني كه به اعتقاد ميليارد‌ها انسان پا مي‌گذارد، است.

وي با اشاره به چگونگي زندگي مسيحيان در كنار برادران مسلمان خود،‌ گفت: در همين اجلاس اسقفان شرق آشوري مشاهده كرديم كه با چه احترامي اعضاي اين اجلاس از سوي هم‌ميهنان و مسوولان رده بالاي كشور مورد پذيرايي و مورد استقبال قرار گرفتند.

اين نماينده‌ي مجلس اظهار كرد: نشست‌هاي مشتركي كه قرار است اعضاي اجلاس اسقفان با مسوولان رده‌بالاي نظام انجام دهند، در واقع نوع ديدگاه‌ها را نشان مي‌دهد، مسيحيت ما هيچ‌گونه ارتباطي با مسيحيت خارجي و مسيحيان مسيحي‌نما ندارد.

بت‌كليا ادامه داد: با پخش فيلم‌ها و تصاويري در مورد هتك حرمت قرآن، دنيا خواهد فهميد هتاكان، ياوه‌گوياني و افراد فاقد شعور هستند و چنين حركت‌هايي انجام مي‌دهند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-15274
  • خبرنگار :