/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/‌ حدادعادل ضمن تجليل ازپيشنهاد لاريجاني براي تدوين منشور احترام به اديان: رييس مجلس روساي مجالس آسيايي را هم دعوت به واکنش کند

رييس کميسيون فرهنگي مجلس، اهانت به قرآن کريم به بهانه واقعه 11 سپتامبر توسط آمريکا را محکوم کرد و افزود: پيشنهاد رييس مجلس براي تدوين منشور جلوگيري از اهانت به اديان الهي بسيار خوب است، پيشنهاد من اين است که ايشان علاوه بر اين، نامه‌اي نيز براي روساي مجالس آسيايي ارسال کنند، به اين دليل که دبيرخانه اين مجالس نيز مانند دبيرخانه مجالس اسلامي در تهران است، لذا مي‌توانيم از 2 جهت اقدام کنيم که قطعا تاثير بيشتري خواهد گذاشت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ غلامعلي حدادعادل اين واقعه را تاسف‌آور خواند و اظهار داشت: اين جريان از دو جنبه قابل بررسي است؛ جنبه نفرت‌آور و مشمئز کننده آن، عمل چند فرد بي‌هويتي است که به احتمال زياد مي‌توان گفت که اين افراد تحت تاثير توطئه‌هاي طراحي شده در اتاق‌هاي فکر صهيونيست‌ها هستند.

رييس کميسيون فرهنگي مجلس افزود: آنها براي اهانت به مقدسات مسلمانان اهدافي را دنبال مي‌کنند که يکي از آنها واداشتن مسلمانان به عکس‌العمل‌هاي مشابه و آغاز جنگ بين مسلمان و مسيحي است.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس، با بيان اين‌که اين جنگ همان جنگ صليبي است که قبلا هم به آن دامن زده بودند، گفت: ما اين را مي‌دانيم که در گذشته نيز در درون جهان اسلام توطئه‌هاي زيادي براي ايجاد دشمني ميان شيعه و سني در کار بوده است، و حالا قصد دارند همين توطئه را در مقياس ديگري به زمينه‌اي براي جنگ ميان مسلمان و مسيحي مبدل کنند.

حدادعادل با تاکيد بر اين‌که جهان اسلام بايد با همه وجود، اين اهانت را محکوم کند، افزود: مسلمانان بايد از کيان و عظمت قرآن دفاع کنند و غيرت ديني خود را در دفاع از قرآن نشان دهند.

وي به جنبه ديگر اين جريان اشاره کرد و گفت: اين جنبه که در پيام مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره شده است؛ اين است که اين گونه رفتارهاي نابخردانه و ناشيانه دولت‌هاي سلطه‌گر غربي و اسرائيلي ناشي از ضربه‌اي است که از قرآن خورده‌اند.

رييس کميسيون فرهنگي مجلس، ادامه داد: استکبار جهاني به خصوص با پيروزي انقلاب اسلامي و بيداري مسلمانان سعي کرد مقدمات لازم براي انتقال قرآن در جوامع اسلامي از متن به حاشيه را فراهم کند اما؛ امروز جهان اسلام در مسيري حرکت مي‌کند که قرآن در متن زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان قرار گرفته است.

حدادعادل به خانه ملت، گفت: اين همان مسيري است که مسلما براي کشورهاي اسلامي رهايي را نويد خواهد داد. بنابراين اين رفتارهاي غلط بايد مسلمانان را در ادامه راهي که در پيش گرفته‌اند تشويق کند و بايد بدانند که قرآن براي حکومت‌هاي زورگوي غرب خطر محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-14965
  • خبرنگار :