/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ رئيس حوزه‌هاي علميه خوي در گفت‌وگو باايسنا: اقدام ابلهانه سوزاندن قرآن نمايانگر به بن بست رسيدن فرهنگ منحط غربي است

رئيس حوزه‌هاي علميه خوي با محكوميت هتك حرمت قرآن كريم گفت: اين اقدام ابلهانه نمايانگر به بن بست رسيدن فرهنگ منحط غربي است.

حجت‌الاسلام سيدرضي موسوي شكوري امام جمعه و رئيس حوزه‌هاي علميه خوي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ضمن محکوميت هتک حرمت کلام‌الله مجيد توسط کشيش آمريکايي افزود: اين اقدام زشت و موهن، مهر تاييدي است بر نقش آفريني دين مقدس اسلام و فرهنگ قرآن در جهان كه موجب گرديده سردمداران حكومت آمريكا تعادل خود را از دست بدهند. چراكه ساليان متمادي پيروان مكتب‌هاي لائيك دين را افيون جامعه معرفي مي‌كردند و زمان حاكميت دين را پايان يافته تلقي مي‌كردند.

وي با بيان اين‌كه اين توهين مربوط به چند كشيش خيره سر نمي‌باشد افزود: اين اهانت توطئه گسترده و پيچيده‌اي است كه از ناحيه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: ما اگر نمونه‌هايي از كارهاي استكبار جهاني در دو دهه اخير كنار هم بگذاريم از قبيل آيات شيطاني سلمان رشدي، كاريكاتورهاي كشور دانمارك، فيلم‌هاي هاليودي عليه مسلمانان و اسلام، متهم ساختن مسلمانان در جريان 11 سپتامبر، تهديد به جنگ‌هاي صليبي و حمله به چند كشور اسلامي و حمايت استكبار از جنايات رژيم اشغالگر قدس در حمله به لبنان و قتل عام مسلمانان غزه به اين نتيجه مي‌رسيم كه به گفته مقام معظم رهبري توهين به قرآن حلقه‌اي از اين توطئه گسترده است.

شكوري خاطرنشان كرد: استكبار جهان و سركردگان آن براي حفظ موجوديت خود احساس خطر جدي مي‌كنند و خيال مي‌كنند با سوزاندن قرآن از نفوذ معارف آن در دلهاي بيدار و روشن انسان‌ها مي‌توانند جلوگيري كنند.

وي ادامه داد: فلذا بايد به اين ابلهان فهماند اگر نمرودها، فرعون‌ها، قارون‌ها و قيصرها در مقابله با پيامبران پيروز شدند آنان نيز پيروز خواهند شد.

امام جمعه خوي درپايان اضافه كرد: در چنين شرايطي چند رسالت مهم بر عهده مسلمانان است، از آن جمله است پيروي عملي از اسلام ناب محمدي(ص) و زدودن پيرايه از چهره اسلام، رشد و توسعه اخوت و برادري ديني و كنار گذاشتن اختلافات و منزوي ساختن جريان‌هاي سياسي افراطي و تكفيري كه نوعا سر در آخور استكبار جهاني دارند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14710
  • خبرنگار :