آيت‌الله امامي‌کاشاني: دو رشته به رشته‌هاي دانشگاه‌هاي علوم و معارف اسلامي افزوده مي‌شود

توليت مدرسه عالي شهيد مطهري و عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: پيش‌بيني مي‌شود در آينده نزديك دو رشته تعليم و تربيت اسلامي و اديان و مذاهب به مجموع رشته‌هاي دانشگاه‌هاي علوم و معارف اسلامي افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه لرستان، آيت‌الله محمد امامي‌کاشاني در اجلاس سراسري دبيرستانهاي علوم و معارف اسلامي شهيد مطهري در بروجرد، افزود: اكنون در تهران، يزد و مشهد و زاهدان دانشگاه علوم و معارف اسلامي راه‌اندازي شده است.

وي خاطرنشان کرد: تبادل دانشجو در حالت فعلي داراي مشكلاتي است، چراكه براي تبادل دانشجو مدرسه عالي را خوب نمي‌شناسند اما اگر دانشگاه علوم و معارف اسلامي باشد مشكل حل مي‌شود.

آيت‌الله امامي‌كاشاني اظهار داشت: در دانشگاههاي علوم و معارف اسلامي دو رشته فقه، حقوق اسلامي و فلسفه تدريس مي‌شود و پيش بيني مي‌شود در آينده نزديك نيز دو رشته تعليم و تربيت اسلامي و اديان و مذاهب به مجموع اين رشته‌ها افزوده شود.

وي با بيان اين‌كه براي تاسيس دانشگاه علوم و معارف اسلامي شهيد مطهري در بروجرد برنامه‌ريزيهايي صورت گرفته است، گفت: دانش آموزان دبيرستانهاي علوم و معارف اسلامي در كنكورهاي سراسري رتبه‌هاي برتر را كسب كرده و سال گذشته رتبه اول كنكور سراسري از اين دبيرستانها بوده است.

توليت مدرسه عالي شهيد مطهري ادامه داد: به منظور بهره‌گيري از توان علمي دانش آموزان اين مراكز، زمينه ايجاد دانشگاه علوم و معارف اسلامي شهيد مطهري فراهم شده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-13810
  • خبرنگار :