/توهين به ساحت مقدسات اديان متوقف شود/ گزارش ايسنا از واكنش رييس و نمايندگان مجلس به هتك حرمت قرآن در آمريكا

در آستانه سالگرد حادثه 11 سپتامبر يك كشيش آمريكايي از تصميمش براي آتش زدن قرآن در روز 11سپتامبر خبر داد، اما به دنبال واكنش هايي كه اين تصميم موهن به دنبال داشت،اين كشيش از انصراف خود از اجرايي كردن موقتي اين تصمصم موهن خبر داد ، اما افراطي‌گري برخي نسبت به توهين به ساحت مقدسات اسلام به اينجا ختم نشد و روز گذشته گروهي از مسيحيان محافظه‌كار و افراطي در اقدامي موهن، برخي از صفحات قرآن را در مقابل كاخ سفيد پاره كردند.

در پي اين اقدام موهن كه با واكنش مسلمانان و حتي پيروان ساير اديان توحيدي مواجه شد، رييس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز به صورت جداگانه اين اقدام موهن را محكوم كردند.

مجالس جهان اسلام واکنش قاطع و سريع نشان دهند

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس مجلس شوراي اسلامي در پيامي اهانت افراطيون به ساحت مقدس قرآن کريم و سکوت توام با همراهي دستگاه حاکمه آمريکا را محکوم کرده و از روسا و نمايندگان پارلمان‌هاي جهان اسلام خواست نسبت به اين جنايت بي‌سابقه، واکنش قاطع و سريع نشان دهند.

متن کامل پيام رييس مجلس به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اهانت به کتاب آسماني مسلمانان، توسط عده‌اي افراطي و تحت حمايت پليس آمريکا، ماهيت دولت منحط اين کشور را بيش از هميشه آشکار ساخت، تا حتي ديرباورترين انسان‌ها نيز به توحش و بي‌فرهنگي سران اين رژيم ايمان آورند.

همگان بياد دارند که بوش رييس جمهور سابق ايالات متحده پس از حادثه 11 سپتامبر، با بياني صريح آغاز جنگ صليبي را اعلام کرد و با حمله به دو کشور اسلامي صدها هزار مسلمان را قتل عام و آواره کرد و پس از وي، خلف او با نقابي نو و شعار تغيير وارد صحنه شد و براي همدل نشان دادن خود با مسلمانان به برخي کشورهاي اسلامي سفر کرد و عده‌اي نيز ساده‌لوحانه، ادبيات جديد دستگاه حاکمه آمريکا را باور کرده و فراموش کردند که اوباما، محصول همان حکومتي است که ساير روساي جنگ افروز آمريکا، از آن بيرون آمده‌اند.

امروز نيز شکست مفتضحانه ارتش آمريکا در عراق و افغانستان، همراه با ناکامي‌هاي فراوان اين رژيم در مقابله با ملت‌هاي ايران، لبنان، فلسطين و پاکستان، حاکمان آمريکا اين محور شرارت را به رفتارهاي جنون آميز وادار کرده است.

هتك حرمت قرآن کريم اقدامي وحشيانه و نشانگر بربريت در عصر مدرن است و مدعيان آزادي و دموکراسي، با سکوت در مقابل بي‌احترامي به کتاب مقدس مسلمانان، سبب تحريك عواطف انسان‌هاي آزادي‌خواه و تشديد موج جديد تنفر و انزجار جهاني، عليه آمريكا شدند.

بدون شک وقوع اين حادثه تلخ و زشت موجب خدشه به احساسات معنوي و مذهبي صدها ميليون مسلمان و تمامي پيروان اديان الهي خواهد شد که جبران آن بسيار سخت بوده و زمامداران و دولتمردان آمريکا اگر تدبير نکنند فرجام سختي در پيش خواهند داشت.

اين اقدام بي‌شرمانه، هم‌چنين نشان از ضعف و درماندگي سران جبهه استکبار دارد؛ آنها که به عنوان مثال هرگونه اظهار نظر درمورد هولوکاست را به بهانه توهين به عواطف يک قوم چند ميليوني جرم دانسته و محققين را مجازات مي‌نمايند، اما از آتش زدن و توهين به مقدس‌ترين کتاب عالم بشريت که بيش از يک و نيم ميليارد نفر پيرو آن هستند، حمايت مي‌کنند، غافل از آن‌که "يريدون ليطفئوا نور الله بأفواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون".

سران استکباري غرب خوب مي‌دانند که جهان اسلام و امت بيدار مسلمان، دست‌هاي پشت پرده‌ اين جنايت را به وضوح مي‌شناسد و آنان هرگز نمي‌توانند به بهانه آزادي بيان از مسئوليت خود در مقابل اين اهانت بزرگ شانه خالي کنند، و قطعا ملت‌هاي مسلمان در مقابل توهين به بزرگترين مقدسات خود ساکت نخواهند نشست.

از روسا و نمايندگان پارلمان‌هاي جهان اسلام انتظار دارد، نسبت به اين جنايت بي‌سابقه، واکنش قاطع و سريع نشان دهند، تا بدخواهان بدانند، مسلمانان قدرت دفاع از خود و دين خدا را دارند.

اينجانب اين اقدام زشت و گستاخانه را به پيشگاه مقدس حضرت ولي الله الاعظم - عجل الله تعالي فرجه الشريف - ، مقام معظم رهبري، مراجع عظام تقليد، ملت شريف ايران و همه مسلمانان و آزادگان جهان تسليت عرض مي‌نمايم و به دولت آمريکا هشدار مي‌دهم، دست از حمايت از اين‌گونه اقدامات وحشيانه برداشته وگرنه منتظر پاسخ کوبنده مسلمانان جهان باشد.

كشورهاي اسلامي متحد روابط خود را با آمريكا قطع كنند

نماينده مردم مينودشت ضمن محكوم كردن هتك حرمت قرآن در آمريكا، تاكيد كرد: كشورهاي اسلامي بايد به صورت متحد با يكديگر همنوا شده و به قطع روابط سياسي و ديپلماتيك در عرصه‌هاي اقتصادي و اجتماعي و سياسي با دولت آمريكا اقدام كنند.

سيدنجيب حسيني در گفت‌وگو با ايسنا، گفت:از ابتدا معتقد بوديم دولت اوباما تحت مديريت صهيونيست‌هاست ولي بسياري از سران كشورهاي اسلامي اين موضوع را نمي‌پذيرفتند اما با هتك حرمت به قرآن اين موضوع بيشتر براي آنان روشن شد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، تصريح كرد: از روزي كه اوباما روي كار آمد و شعار تغيير داد، بسياري از نخبگان به ويژه مقام معظم رهبري عنوان كردند كه تغيير بايد در رفتارها به وجود آيد نه صرفا در شعارها.

وي با تاكيد بر اينكه دولت اوباما بايد با گروه‌هاي افراطي آمريكايي و صهيونيستي برخورد جدي داشته باشد، گفت: در شرايطي كه گروه‌هاي افراطي پاره كردن و آتش زدن قرآن كريم را در موج جديدي از اقدامات فتنه‌انگيزانه‌ي خود قرار داده‌اند، مسوولان آمريكايي به ويژه اوباما فقط به محكوم كردن زباني اين اقدام بسنده كرده‌اند. بنده معتقدم دولت اوباما قوي‌تر از گذشته از سوي صهيونيست‌ها حمايت مي‌شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه‌ مجلس، خواستار برگزاري جلسه‌ فوق‌العاده سازمان كنفرانس اسلامي شد و افزود: سران كشورهاي اسلامي عضو سازمان كنفرانس اسلامي بايد از طريق سفارتخانه‌هاي خود اعتراضات جدي خود به دولت آمريكا را منتقل كرده و در يك اقدام جسورانه زمان مشخصي براي برخورد دولت اوباما با اين عمل وقيح تعيين كنند.

حسيني با اشاره به برخورد قاطع امام خميني(ره) با نويسنده‌ي كتاب آيات شيطاني گفت: علما و مراجع ديني همانطور كه حضرت امام (ره) فتواي مرتد بودن سلمان رشدي و بعد اعدام او را صادر كردند بايد با تمسك به اين سيره فتاوايي را متناسب با جنايت پاره كردن و آتش زدن قرآن صادر كنند.

توهين به قرآن، توهين به همه اديان است

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نيز ضمن محكوم كردن هتك حرمت ساحت مقدس قرآن كريم، اظهار داشت: اگر اين اقدام زشت و هتاكانه با برخورد جدي دنياي اسلام مواجه نشود، ادامه خواهد يافت.

اين عضو هيات رييسه‌ي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران با اشاره به هتك حرمت قرآن كريم در چند ايالت آمريكا، با بيان اين‌كه اين اقدام بايد از سوي همه‌ي ملت‌ها به‌ويژه ملت‌هاي اسلامي محكوم شود، گفت: اهانت كنندگان بايد بدانند كه توهين به قرآن كريم، توهين به همه‌ي اديان و توهين به يك ميليارد مسلمان در دنياست.

به گفته‌ي وي، ساده از كنار اين قضيه گذشتن، جسارت اهانت‌كنندگان را نسبت به اسلام بيشتر خواهد كرد و آنها را به اسلام‌ستيزي‌شان ترغيب خواهد نمود، از اين جهت بايد ملت‌هاي مسلمان با عكس‌العمل جدي در اين موضوع، ملت‌هاي خود را وادار به موضع‌گيري شديد در قبال آمريكا كنند.

وي اين اقدامات را نشان دهنده‌ي عناد جبهه‌ي كفر در مقابل جبهه‌ي حق دانست و با بيان اين‌كه چنين اعمال و جناياتي ريشه در تاريخ دارد، به وقوع جنگ‌هاي صليبي و نيز ظهور آن در شكل سلمان رشدي اشاره كرد و گفت: وقتي اوباما از كنار اين قضيه ساده مي‌گذرد، ولي در قبال يك اهانت كوچك به رژيم صهيونيستي موضع‌گيري مي‌كند، نشان از اسلام‌ستيزي جدي آنها دارد.

سبحاني‌نيا موضع‌گيري جدي و هماهنگ در اين موضوع را يادآور شد و خاطر نشان كرد: اگر همدلي و وحدت در ميان دنياي اسلام و سازمان كنفرانس اسلامي بود، قطعا دنياي استكبار به سركردگي آمريكا، آن هم در واشنگتن، جرات چنين اقدامي به خود نمي‌داد.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، اهانت به ساحت مقدس قرآن را توهين به همه‌ي دنياي اسلام و نيز همه اديان دانست

اهانت به قرآن ماهيت واقعي هيات حاکمه آمريکا را نمايان کرد

همچنين نماينده قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شوراي اسلامي گفت: اهانت به قرآن کريم، ماهيت واقعي دولتمردان و هيات حاکمه آمريکا را نشان داد.

فرهاد تجري در گفت‌وگو با ايسنا منطقه کرمانشاه، با محکوم کردن اهانت به قرآن کريم، اظهار داشت: اين اقدام ضد انساني به خوبي ماهيت منافقانه اوباما و هيات حاکمه آمريکا را نمايان کرد و مشخص ساخت که اوباما برخلاف گفتارش که در جمع مسلمانان از کمالات دين اسلام سخن مي‌گويد و بدين ترتيب مي‌خواهد افکار عمومي جهان را تحت الشعاع قرار دهد، در عمل در مقابل چنين اهانتي واکنش جدي از خود نشان نمي‌دهد.

وي افزود: اين اهانت به خوبي نشان داد آمريکا که شعار آزادي انديشه و دموکراسي سرمي‌دهد و ادعاي احترام به عقايد را دارد و با اين شعارها و همراهي افکار عمومي به اقدامات توسعه طلبانه خود مي‌پردازد، نتوانست از حقوق قشر عظيم مسلمانان دفاع کند و در اين کشور به راحتي به اعتقادات مسلمانان اهانت صورت گرفت.

عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه ادامه داد: اين اهانت بايد تذکري براي مسلمانان نيز باشد و بدانند که اگر شخصيت‌هايي نظير امام(ره) و مقام معظم رهبري تذکراتي در باب رابطه با آمريکا و سياست‌هاي اين کشور مي‌دهند نه از باب يک موضع گيري مقطعي است، بلکه يک اصل منطقي و اثبات شده مي‌باشد. وقتي امام (ره) مي‌گويد رابطه ما با آمريکا يک رابطه گرگ و ميش است، يعني تفکر هيات حاکمه آمريکا که دنبال ترويج فساد است با تفکر انسان ساز اسلامي در تعارض کامل قرار دارد.

اين نماينده مجلس اين اهانت را يک درد براي مسلمانان جهان و يک ننگ بر دامن هيات حاکمه آمريکا دانست و گفت: اميدوارم کشورهاي اسلامي يک تجديدنظر در رابطه‌شان با آمريکا داشته باشند.

هتك حرمت به قرآن كريم با انگيزه‌هاي سياسي بوده است

نماينده‌ي زرتشتيان در خانه ملت با محكوم كردن هتك حرمت به قرآن كريم در چند ايالت آمريكا تاكيد كرد: هتك حرمت به هركدام از اديان الهي محكوم است و احترام به همه‌ي اديان از واجبات پيروان اديان الهي به شمار مي‌آيد.

اسفنديار اختياري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم در چند ايالت آمريكا، گفت: اين كار مورد تاييد نيست و بنده آن را محكوم مي‌نمايم؛ چراكه هتك حرمت به هركدام از اديان الهي محكوم است.

وي پشت پرده‌ي هتك حرمت به قرآن كريم را انگيزه‌هاي سياسي دانست و توضيح داد: به نظر بنده اين هتك حرمت در راستاي اعتقادات مذهبي نبوده است و بيشتر مباحث سياسي در آن دخيل مي‌باشد؛اما در اين قرن، كه قرن گفت‌وگو و تعامل است، اين‌گونه كارها معنايي ندارد.

نماينده‌ي زرتشتيان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: در همه‌ي اديان بر گفت‌وگو و ضرورت تعامل و احترام ويژه و متقابل به اديان ديگر تاكيد شده است. بنابراين اين هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن به اسم دين رخ داده اما پشت پرده‌ي آن اتفاقات سياسي است.

اختياري در پايان گفت: اين هتك حرمت به قرآن كريم، حتي اگر داراي پشت پرده‌ي مسائل ديني باشد و يا پشت پرده‌اي با موضوعات سياسي، اجتماعي و غيره داشته باشد، قابل تاييد نيست.

هتك حرمت قرآن در آمريكا از اهداف ديرينه امپرياليسم است

نماينده‌ي مردم بابلسر نيز با محكوم كردن اهانت به قرآن كريم گفت: اقدام وقيحانه‌ي آمريكايي‌ها در پاره كردن و آتش زدن قرآن كريم صرفا از سوي تندروهاي اين كشور برنامه‌ريزي نشده است، بلكه از سوي امپرياليسم كه تبلور آن در اين افراد بوده است، برنامه‌ريزي و پياده شد.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران ، با بيان اين مطلب، افزود: امپرياليسم از ديرباز تا كنون با توحيد و پيروان اديان وحداني دشمن بوده است،سياست آنان اين است كه در فاز اول واكنش، غيرت و همت مسلمانان را مورد آزمايش قرار داده و به دقت ارزيابي كرده و با سنجش شدت يا ضعف واكنش‌ها، حركات شديدتر يا عقب‌نشيني در برنامه‌ريزي‌هاي خصمانه‌ي خود را دنبال خواهند كرد.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه تصريح كرد: سال‌ها پيش يكي از نمايندگان تفكر امپرياليستي در مجلس يكي از اين كشورها قرآن را بلند كرد و گفت تا مادامي كه اين كتاب وجود دارد، نمي‌توانيم به اهدافمان برسيم. اين بيان نشان مي‌دهد، فلسفه‌ي وجودي امپرياليسم دست زدن به اقدامات اين‌چنيني است. اگر مسلمانان با اقدام موهني كه در آمريكا انجام شد با غيرت برخورد نكنند، اينان اقداماتشان را دو صد چندان مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اين‌كه امروز هركس كه ادعاي مسلماني دارد، بايد وارد ميدان شود و تا جايي كه امكان دارد در برابر دشمني‌هاي امپرياليسم با توحيد ايستادگي كند، گفت: اين هتك حرمت پيامي محكم از سوي آمريكايي‌ها به سران كشورهايي است كه در ظاهر مدعي سردمداري جهان اسلام هستند، ولي در حقيقت با غفلت از انديشه و عملكرد مستكبران از اصل اسلام و نظام توحيدي غافلند.

نماينده‌ي مردم بابلسر با تاكيد بر پتانسيل بالقوه‌ي جهان اسلام گفت: سياست‌هاي امت اسلام بايد در قالب سازمان كنفرانس اسلامي بازمهندسي شود. حكام كشورهاي عربي كه خود را سران جهان اسلام مي‌دانند ،بايد به خود آمده و سياست‌هاي متمركز و واحدي را در برخورد با اقدامات امپرياليستي اتخاذ كنند. مردم كشورهاي مسلمان نيز بايد به دور از مصلحت‌انديشي‌هاي سران كشورهايشان به خروش آيند تا زحمات چندين هزار ساله‌ي انبيا تحت‌الشعاع قرار نگيرد.

اهانت كنندگان به قرآن ملعبه‌ دست صهيونيسم قرار گرفته‌اند

نماينده‌ي مسيحيان ارامنه‌ي شمال كشور در مجلس شوراي اسلامي، ضمن محكوم كردن هتك حرمت به قرآن كريم، گفت: متاسفانه افرادي افراطي اين عمل مشمئزكننده را انجام دادند و اين اقدامي است كه هيچ منطقي در آن مشاهده نمي‌شود.

گئورك وارطان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اين‌كه از هفته‌هاي قبل هم رهبران ديني و رجل سياسي اديان ابراهيمي اين عمل شنيع را محكوم كرده و مواضع خود در اين باره اعلام كردند، اظهار كرد: نتيجه اين بحث اين بود كه خود كسي كه باني اين طرح بود، به اشتباه خود پي برد، شايد هم با توجه به واكنش‌ها و پيش‌بيني عواقب آن، حرف خود را پس گرفت.

وي با محكوم كردن هر گونه اقدام افراطي از سوي پيروان اديان مختلف، افزود: متاسفانه در همه‌ي اديان و همه جا افرادي بي‌منطق و افراطي وجود دارند. اما من فكر مي‌كنم پيروان راستين اديان ابراهيمي و آنهايي كه واقعا به ادياني كه پيرو آن هستند، اعتقاد دارند به دنبال اين كارها نيستند و احترام متقابل را الگوي كار خودشان قرار مي‌دهند.

نماينده‌ي مسيحيان ارامنه‌ي شمال كشور، با بيان اين‌كه هيچ منطقي در اين افراط وجود ندارد، تصريح كرد: اين اقدامات يك تاريخ مصرفي دارند و نبايد زياد نگران آن بود. البته به نظر من اينها ملعبه دست صهيونيسم قرار گرفتند، چرا كه صهيونيسم همواره كوشيده بين اسلام و مسيحيت خصومت ايجاد كند.

وارطان در پايان تاكيد كرد: ما همواره بايد با هم متحد باشيم و كار فرهنگي كنيم تا فرهنگ احترام متقابل به اديان مختلف در بين پيروان اديان مختلف نهادينه شود.

بايد چهره‌ي مخالفان قرآن، اسلام و مسلمانان را بهتر به ديگران بشناسانيم

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، خواستارهوشياري مسلمانان درمقابل اهانت به قرآن و تبديل اين توهين به يك فرصت براي شناساندن چهره‌ي كريه مخالفان قرآن،اسلام و مسلمانان به جهانيان شد.

حجت‌الاسلام سيد رضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران با محكوم كردن هتك حرمت قرآن كريم، مساله‌ي سوزاندن قرآن را داراي يك ريشه‌ي تاريخي دانست و يادآور شد كه در زمان حضرت ابراهيم (ع) آخرين تهديد نمرود براي آن‌كه ابراهيم خدا را بندگي نكند اين بود كه ابراهيم سوزانده شده و همگان بت‌ها را ياري كنند.

وي مساله‌ي قرآن‌سوزي را هم برگرفته از همين منطق عنوان كرد و گفت: وقتي در برابر حقيقت، دليل و برهاني وجود نداشته باشد، مخالفان با حقايق ناگزير مي‌شوند كه از چنين راه‌هايي براي مبارزه با منطق استفاده كنند.

نماينده‌ي تهران در مجلس با يادآوري اين‌كه پيش از اين نخست وزير يهودي انگليس، ويران كردن كعبه و سوزاندن قرآن را مطرح كرده بود، افزود: افرادي كه هم‌اكنون قضيه‌ي 11 سپتامبر را بهانه كرده‌اند و قصد دارند آن حركت را فرافكني كنند، مي‌خواهند جرم خود را به ديگران نسبت داده و در سالگرد تخريب آن ساختمان‌ها، عمل قبيح و جسارت‌بار سوزاندن قرآن را علم كرده‌اند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اينان بدانند كه اين كار زشت و قبيح آنها بيشتر موجب مشخص شدن چهره‌ي كريه شان به دنيا بود و مسلمانان بيشتر از گذشته به فكر وحدت و اتحاد افتادند.

اكرمي با بيان اين‌كه مسلمانان پس از اين هتك حرمت به قرآن به فكر انسجام بيشتر افتاده‌اند، گفت: اين انسجام مسلمانان قطعابه ضرر آمريكا و صهيونيزم است و باعث مي‌شود كه مسلمانان نفرت و انزجار خود را از آمريكا و صهيونيزم بيشتر بروز داده و به همگان بفهمانند كه آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها افرادي هستند كه هيچ منطقي براي خود ندارند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: ما اكنون مي‌توانيم اين توهين را تبديل به يك فرصت و تبليغ كرده و چهره‌ي مخالفان قرآن، اسلام و مسلمانان را بهتر به ديگران بشناسانيم.

اكرمي با تاكيد به اين‌كه در برابر اين اهانت و جسارت بايد وحدت و همكاري دنياي اسلام افزايش پيدا كند، خاطرنشان كرد: بايد به نحوي رفتار كنيم كه آنها ديگر جرأت چنين اهانت و جسارتي را به كتاب مقدس و آسماني قرآن نداشته باشند

بيانيه اقليتهاي ديني مجلس در رابطه با هتك حرمت قرآن

همچنين يوناتن بت كليا نماينده آشوريان، گئورك وارطان نماينده ارامنه تهران و شمال، روبرت بيگلريان نماينده ارامنه تهران و جنوب، اسفنديار اختياري نماينده زرتشتيان و سيامك مره صدق نماينده‌ي كليميان طي بيانيه‌اي هتك حرمت قرآن را محكوم كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه آمده است:« رفتار ضد انساني و بي‌شرمانه يك روحاني نماي آمريكايي واهانت غير قابل باوري كه منشاء عقلاني نداشته و توطئه جنون آميزي در راستاي منافع الحاد استكبار جهاني و صهيونيسم اشغالگر است، قلب همه موحدان جهان رابه درد آورد».

« اهانت به اصيل‌ترين ارزشهاي ديني، فرهنگي و تاريخي پيروان اديان الهي رفتاري جنون آميز و غيرقابل توجيه است كه نه تنها با اعتقادات تمامي موحدان جهان در ستيز است، بلكه تمامي آزدگان جهان نيز از آن تبري مي‌جويند».

اين بيانيه تصريح مي‌كند:« رفتار ناشايستي كه زيان و قلم از بيان آن شرم مي‌كنند، حركتي است از ملحداتي كه ارزشهاي والاي توحيدي را مورد هجوم قرار داده‌اند».

« تمامي پيروان راستين اديان الهي به ويژه تمامي ايرانيان موحد با اين رفتار غيرانساني و ضد اخلاقي شديدا مخالفت دارند و ما ايرانيان پيرو اديان توحيدي اين رفتار استكباري را شديدا محكوم مي‌كنيم و همصدا با تمامي آزادگان جهان اعلام مي‌كنيم كه توهين به ارزشهاي هر كدام از اديان توحيدي اهانت به تمامي اديان توحيدي است كه سبب رنجش خاطر تمام خداجوايان جهان مي‌شود».

اين نمايندگان در پايان بيانيه عنوان كرده‌اند:« ما نمايندگان اقليتهاي ديني در مجلس شوراي اسلامي همراه با ساير اقشار ملت شريف ايران اين رفتارهاي جنون آميز را شديدا محكوم مي‌كنيم و اعتقاد داريم كه تمامي موحدان ايران با حفظ وحدت بر محور اصول مشترك مورد اعتقاد خود در مبارزه با استكبار و صهيوينسم راسخ‌تر از گذشته خود را موظف به دفاع از ارزشهاي الهي و ميهني مي‌دانند».

پيروزي انقلاب اسلامي نشان داد كه تئوري‌هاي ماركسيسم بايد به زباله‌دان تاريخ سپرده شود

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: هتك حرمت قرآن مجيد از سوي صهيونيست‌ها در راستاي اسلام ستيزي است؛ چرا كه مرگ صهيونيست‌ها در ترويج اسلام است و ترويج قرآن مرگ صهيونيزم را به دنبال دارد.

جواد آرين‌منش با بيان اين مطلب، افزود: اعتقاد مردم به قرآن و اسلام نقطه كليدي و اصلي در حركت‌هاي عدالت خواهي مردم به ويژه در انقلاب اسلامي بوده است.

وي افزود: صهيونيزم بين‌الملل از اعتقاد مردم به قرآن آسيب ديد و بلافاصله پس از پيروزي انقلاب طرح‌هايي را در جهت تخريب ارزش‌هاي الهي اسلام آغاز كرد كه از حركت سلمان رشدي تا توهين به پيامبر اسلام در دانمارك و فيلم 300 را شامل مي‌شود و امروز نيز با هتك حرمت قرآن مجيد و با بكارگيري از همه ابزارهاي فرهنگي و هنري به تخريب ارزش‌هاي ديني و اسلامي اقدام مي‌كند.

آرين‌منش خاطرنشان كرد: اعتقادات مردم به اسلام و باورهاي آن‌ها عامل گسترش اسلام بود كه يكي از ابرقدرت‌هاي بزرگ جهان يعني شوروي را به خاك مذلت نشاند و پيروزي انقلاب اسلامي نشان داد كه تئوري‌هاي ماركسيسم بايستي به زباله‌دان تاريخ سپرده شود.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي افزود: حاصل مطالعات جامعه‌شناسان و تحليل‌گران سياسي در مورد دلايل پيروزي انقلاب اسلامي در مقابل رژيم تا دندان مسلح كه از حمايت‌هاي ابرقدرت‌ها استفاده مي‌كرد، سه ركن پايه و اساسي ولايت فقيه و رهبري و مشاركت مردم در عرصه‌هاي سياسي و ايمان و اعتقاد به اسلام و قرآن بود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-13595
  • خبرنگار :