/قرآن؛كتاب رحمت،‌ حكمت وعدالت/ حجت‌الاسلام رهبر درگفت‌وگوباايسنا: آمريكا و اسراييل سيلي خورده‌ قرآن هستند ننگ هتك حرمت قرآن بردامن آمريكا تا ابد باقي ‌ماند

رييس مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم كردن اهانت به قرآن گفت: كشورهاي اسلامي بايد در برابر اين جنايت تاريخي و عوامل آن و سكوت دولت آمريكا، به ‌خصوص رييس‌جمهور آن، عكس‌العمل سريعي نشان بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين‌كه كنفرانس اسلامي، اجلاس بين‌المجالس اسلامي، دولت‌هاي اسلامي و وزراي خارجه‌ي آنها بايد در محكوميت هتك حرمت قرآن پيش‌قدم شوند، تصريح كرد: آنان بايد از كساني كه اميدي به حياتشان هست و سرسپرده‌ي بيگانه و صهيونيست‌ها نيستند، بخواهند كه در مقابل هتك حرمت قرآن كريم واكنش ضروري و لازم نشان دهند.

رهبر با بيان اين‌كه قرآن، اسلام، مقام پيامبر و وحي آسماني ما همانند خورشيد و ماه هستند كه روز به روز عظمت آنها بيشتر مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين مساله با شعر مولوي همخواني دارد كه گفته " مه فشاند نور و سگ عوعو كند، هركسي بر فطرت خود مي‌تند."

نماينده مردم اصفهان در خانه ملت با تاكيد بر اين‌كه اسراييل، آمريكا و عوامل آنها سيلي خورده‌ي قرآن و اسلام هستند، اظهار كرد: به همين دليل است كه جلوي چشم آنان مشتي افراطي، جاهل و شرور اين جنايت را انجام مي‌دهند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه كشورهاي اسلامي بايد تا محدود كردن روابط خود با كشورهاي ذكر شده پيش بروند، افزود: در حال حاضر بايد ديد كشور عربستان، كه ادعاي احترام به قرآن را دارند، به اين موضوع چگونه واكنش نشان مي‌دهد.

رييس مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي گفت: قطعا مسلمانان در كشورهاي مختلفي كه آمريكايي‌ها در آنها حضور دارند به آنان در مقابل هتك حرمت قرآن كريم پاسخ مي‌گويند و آن ترسي كه آمريكايي‌ها نسبت به جان سربازان خود در اين كشورها داشتند، به تحقق خواهد رسيد و بدون آن‌كه كسي به مسلمانان آن كشورها بگويد، آنان سربازان و پايگاه‌هاي آمريكايي‌ها را در اين كشورها به آتش خواهند كشيد و اين واكنشي طبيعي است كه اتفاق خواهد افتاد.

رهبر اظهار كرد: از دولت آمريكا و حكومت آن و ديگر كشورها انتظار مي‌رفت كه براي مصالح و منافع خودشان هم كه شده، اجازه ندهند چنين اتفاقاتي بيافتد، چراكه اين موضوع به ضرر آنها تمام خواهد شد.

وي افزود: اتفاق رخ داده امتحاني براي كشورهايي است كه از همزيستي، مسالمت و احترام به آزادي، حقوق انسان‌ها، ملت و اقليت‌ها دم مي‌زنند، زيرا در آمريكا قريب به 7 الي 8 ميليون نفر مسلمان هستند و اين آزمايش جايگاه اسلام، مسيحيت و كشورهاي اسلامي و آنان را به جهان نشان مي‌دهد و اين به ضرر خود آنها است.

نماينده‌ مردم اصفهان در مجلس بيان كرد: اگر ما مي‌آمديم با انجيل اين كار را مي‌كرديم كه هرگز نمي‌كنيم، آنها به ما چه مي‌گفتند؟! ما با وجود آن‌كه خيلي هم اعتقاد به حرف‌هاي انجيل حاضر نداريم، ولي به اين كتاب و كتاب تورات احترام مي‌گذاريم.

رهبر گفت: قرآن كريم به ما دستور مي‌دهد "آناني كه انسان‌ها را به غير خدا دعوت مي‌كنند، دشنام ندهيد" كه آنها بيايند مقابله به مثل كنند و اين حتي بت‌ها را نيز شامل مي‌شود و اين فرهنگ ما و فرهنگ متعالي اسلام است.

وي با بيان اين نكته كه بعد از واقعه‌ي يازدهم سپتامبر- كه خود مدعيان آن درستش كرده بودند ولي آن را به مسلمانان نسبت دادند - اقبال مردم به اسلام بيشتر شد و در حال حاضر نيز در مقابل اين حركت‌ها قطعا اقبال مردم آزاده به قرآن و معارف قرآني و به اسلام بيشتر خواهد شد.

وي در عين‌حال تاكيد كرد كه ننگ هتك حرمت قرآن كريم بر دامن دولت آمريكا تا ابد باقي مي‌ماند. چراكه مشتي جاهل و وابسته به صهيونيزم در كشور آنان دست به چنين كاري زدند و آنان سكوت كردند.

رييس مجمع نمايندگان روحاني مجلس بيان كرد: اگر در كشور ما چنين كاري مي‌خواست صورت بگيرد ما حتما اجازه نمي‌داديم، براي اين‌كه احترام ملت‌ها و مليت‌ها را همواره مدنظر داريم، ولي متاسفانه كساني كه دخيل در هتك حرمت قرآن كريم هستند همه حقوق بين‌المللي و ديني را زير پا مي‌گذارند و اين‌گونه است كه چنين اتفاقاتي مي‌افتد.

وي گفت: به هر حال مسلمانان دشمنان خود را بيشتر مي‌شناسند و آگاهي بيشتري در اين مورد پيدا مي‌كنند تا فريب‌ آنها را نخورند و بايد دولت‌هايي مثل عربستان سعودي، اردن، مصر و كشورهايي كه پيرامون اسراييل هستند و سكوت مرگبار در مقابل همه چيز گرفته‌اند، لااقل در اين مورد عكس‌العملي نشان دهند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-13556
  • خبرنگار :