/انفجار تريلر هُوو در همدان/ معاون سياسي امنيتي استاندار همدان: ورود «هُوو» به شهر ممنوع بوده است راننده تريلر متواري است

رييس سازمان آتش‌نشاني همدان جزئيات حادثه انفجار تريلر «هُوو» در همدان را تشريح كرد.

عسگري در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص اين حادثه افزود: ‌گزارش وقوع تصادف يك دستگاه تريلر «هُوو» در ساعت 13:20 امروز (يكشنبه) در ميدان رسالت همدان به سازمان آتش‌نشاني گزارش شد و يك گروه از آتش‌نشانان ايستگاه دو آتش‌نشاني به محل حادثه اعزام شدند.

وي با اشاره به اينكه اولين ايستگاه آتش‌نشاني 2 دقيقه پس از اولين گزارش در محل حادثه حاضر شد، افزود: با توجه به وسعت اين تصادف، ماموران 6 ايستگاه ديگر آتش‌نشاني به محل اعزام شدند.

عسگري ادامه داد: اين تريلر با سرعت زياد در حال تردد در شهر بوده كه كنترل خود را از دست داده و با برخورد با يك دستگاه اتوبوس مسافربري، تاكسي و پرايد و پس از آن وارد يك ساختمان مسكوني و تجاري شد.

رييس سازمان آتش‌نشاني همدان افزود: بر اثر برخورد تريلر هُوو با خودرو پرايد باك خودرو سواري منفجر شده البته علمك گاز هم نزديك به اين حادثه بوده اما وقوع انفجار ربطي به علمك گاز نداشته است پس از وقوع اين انفجار اتوبوس و تريلر دچار آتش‌سوزي شدند و حدود 13:45 اين آتش‌سوزي به صورت كامل مهار شد.

وي با اعلام بيرون كشيدن سه تن از زيرآوار و انتقال آنها به بيمارستان منتقل شدند، گفت: شاهدان عيني حادثه اعلام كردند كه ديگر فردي زيرآوار نيست؛ اما تا اطمينان كامل از اين موضوع عمليات آواربرداري از سوي آتش‌نشاني ادامه دارد.

همچنين اكبر قياسي، مدير مركز فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز به ايسنا درباره اين حادثه گفت: در حادثه ظهر امروز شش تن بر اثر سوختگي كشته شدند و تعدادي از مصدومان اين حادثه نيز سرپايي درمان و مرخص شدند.

به گفته مدير مركز فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي همدان نيروهاي امدادي در حال آواربرداري هستند.

علي‌اكبر فاميلي كريمي، معاون سياسي امنيتي استاندار همدان نيز به ايسنا گفت: ورود غيرمجاز تريلر «هُوو» به محدوده شهر و مواجه شدن با نقص فني علت حادثه امروز در ميدان رسالت است.

وي گفت: در اين حادثه شش تن كشته و ده نفر زخمي شدند كه دو نفر از زخميان به صورت سرپايي مداوا شدند.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان گفت:‌ حرف و حديث‌هايي كه درباره تريلر «هُوو» وجود دارد نشان دهنده واقعيت‌هايي درباره نقص فني اين تريلر است كه نياز به رسيدگي دارد.

فاميلي كريمي، طراحي ميدان و نوع رانندگي در همدان را از موارد حاشيه‌اي بروز چنين حوادثي خواند با اشاره به متواري بودن راننده تريلر افزود: تا زماني كه هويت راننده كاميون مشخص نشود به درستي نمي‌توان در مورد آن اظهارنظر كرد.

وي نوع حضور نيروهاي امدادي در اين حادثه را خوب ارزيابي كرد و گفت: در صحنه اين تصادف با وضعيت مبهمي مواجه بوديم و نمي‌توانستيم از برخي ماشين‌آلات استفاده كنيم لذا امدادرساني طول كشيد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-12896
  • خبرنگار : 71368