گفت‌وگو با مجيد يراق‌بافان به انگيزه‌ي اجراي چند برنامه در ماه رمضان «هرقدر اجراي مجري خوب باشد، زياد ديده شدنش به كار آسيب مي‌زند»

مجيد يراق‌بافان كه در ماه رمضان امسال اجراي برنامه‌هاي «مهماني خدا»، «سي جرعه از رمضان»، «تسبيح» افطارشبكه‌ي جام جم و «قطره‌قطره مهتاب» (ويژه‌ي چهار روز شهادت حضرت اميرالمومنين (ع)) را به عهده دارد، درباره‌ي تعداد زياد اجراهاي خود، گفت: سعي مي‌كنم طوري كارهايم را انتخاب كنم كه زياد ديده نشوم.

اين مجري برنامه‌هاي تلويزيوني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين‌كه در ايام قدر نيز سه برنامه همزمان داشتم كه خواهش كردم يكي از برنامه‌ها را حذف كنند، اظهار كرد: دغدغه‌ي اين موضوع را دارم كه هر قدر اجراي يك مجري خوب باشد، زياد ديده شدنش در برنامه‌هاي تلويزيوني، به كارش آسيب مي‌زند.

وي ادامه داد: يك شيريني درجه يك هم وقتي كه زياد خورده شود، آزار‌دهنده مي‌شود؛ به همين دليل مجري‌ها خودشان بايد مواظب خودشان باشند.

وي گفت: موضوعي كه در 17 سال كار به آن رسيده‌ام، اين است كه هرچقدر مشكل داشته باشيم، حتي اگر پنج درصد از انرژي‌مان باقي‌مانده باشد، بايد آن پنج درصد را براي مخاطب صرف كنيم.

اين مجري درباره فشردگي كارهاي مناسبتي، اظهار كرد: اين موضوع دو سويه است و هم حسن دارد، هم عيب؛ عيب اين‌گونه كارها اين است كه زمان بيشتري لازم است تا بتوانيم تمركز بيشتري انجام دهيم و حسن‌اش مخصوصا در برنامه‌هاي مناسبتي اين است كه ما نياز به حس گرفتن داريم و من معتقدم كه در زمان و مكان قرار‌گرفتن، حس برنامه‌ها را بيشتر مي‌كند.

وي گفت: براي اولين‌بار بعد از چند سال كار توليدي‌كردن، در برنامه‌ي «تسبيح» كه براي افطار از شبكه‌ي جام جم پخش مي‌شود، به دليل اين‌كه برنامه در فضاي بيروني و شب گرفته مي‌شد، كمي اذيت شدم.

مجيد يراق‌بافان در ادامه با اشاره به اين‌كه حتما مي‌شود در برنامه‌هاي مذهبي و معارفي خلاقيت انجام داد، عنوان كرد: معتقدم هر نوآوري خوب نيست؛ اين‌كه بخواهيم به هر قيمتي فقط ساختار را به هم بريزيم، موفق نيستيم و هر موقع آمديم اداي يك كار تغيير كرده را در بياوريم، موفق نبوده‌ايم.

وي با تاكيد بر اين‌كه خلاقيت اين است كه با مردم صادقانه حرف بزنيم، گفت: چيزي كه باعث مي‌شود مخاطب به شما اعتقاد پيدا كند و به برنامه احترام بگذارد و همراهي كند، صداقت در اجراي برنامه است.

وي با بيان اين‌كه خاصيت دوربين اين است كه راحتي را از مجري مي‌گيرد، گفت: از عالي‌ترين مديران تا همكاران ما، وقتي مقابل دوربين قرار مي‌گيرند، به طور مثال به مخاطب مي‌گويند ‌«عرض سلام و ادب و ارادت و احترام دارم» و اين واژه اشتباه است. به خاطر اين‌كه من اگر كسي را در خيابان ببينم، اين جمله را به او نمي‌گويم و نهايتا مي‌گويم «سلام عليكم».

وي با طرح اين پرسش كه «چرا با مخاطب راحت حرف نمي‌زنيم؟» گفت: خلاقيت را براي شكستن اين چارچوب‌ها و حصارها بايد استفاده كنيم.

يراق‌بافان در پايان اعلام كرد كه در آغاز مهر ماه 89، اجراي برنامه‌هاي «راه روشن» از شبكه‌ي قرآن و «تهران تا نيايش ظهرگاهي» از شبكه‌ي تهران را به عهده مي‌گيرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8906-08863
  • خبرنگار :