/روز قدس؛ نماد وحدت اسلامي/ طلايي‌نيك در گفت‌وگو با ايسنا: با مشاركت همگاني مسلمانان در روز قدس، امكان سازش ناعادلانه كاهش يافته است

معاون امور قوا و شوراهاي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با روز قدس آرمان و نجات فلسطين هويت اسلامي و ماهيت مردمي يافت.

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با مشاركت جهاني در روز قدس دايره دفاع از قدس و فلسطين به جغرافياي جهان اسلام و جهان بشريت گسترش يافت.

وي با بيان اين كه ملت ايران با ابتكار امام راحل در نهادينه كردن هويت اسلامي و ماهيت مردمي دفاع از فلسطين و مبارزه با اشغالگري و نظام سلطه پيشگام شدند، تصريح كرد: پيشگامي ملت ايران در گسترش حمايت‌ها از آرمان‌ها و حقوق فلسطين به عنوان تكليف ديني و جهاد سياسي فرهنگي در روز قدس تجلي يافته است.

اين كارشناس مسائل راهبردي با اشاره به اين كه با تداوم روز قدس در سه دهه گذشته نهاد ديپلماسي عمومي با مردمي‌ترين ساختار در روز قدس ايجاد شده است، گفت: با مشاركت همگاني مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان در راهپيمايي روز قدس، امكان سازش ناعادلانه و حاكميت نظام تجاوز سلطه در منطقه به شدت كاهش يافته است.

او با بيان اين كه حركت مسلمانان و ملت‌ها در روز قدس دولت‌ها را در همراهي با رژيم صهيونيستي متزلزل كرده است خاطرنشان كرد: با وجود سازماندهي گسترده آمريكا و غرب در حمايت بين‌المللي از رژيم صهيونيستي و منفعل كردن دولت‌هاي منطقه، حمايت‌هاي مردمي با راهپيمايي روز قدس، انتفاضه و مقاومت را در روند رو به رشد قرار داده است و شاهديم كه مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان براي تحريم رژيم صهيونيستي و احقاق حقوق ملت فلسطين آمادگي‌هاي فزاينده‌اي را دنبال مي‌كنند.

طلايي‌نيك اعزام كاروان‌هاي مردمي به غزه و راهپيمايي روز قدس را از كاركردهاي فراگير شدن حمايت‌ها از فلسطين و گسترش جبهه ضد صهيونيستي در جهان دانست و افزود: دولت‌ها با وجود گسترش جبهه مردمي ضد صهيونيستي جرات پايمال كردن حقوق و آرمان‌هاي فلسطين را ندارند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8906-06266
  • خبرنگار :