پرستار ياسوجي توسط همراه بيمار نابينا شد رييس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد: در بيمارستان‌ها و مراكز درماني استان نيروي انتظامي مستقر شود

پرستار بخش آي سي يو ( ICU ) بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج با ضربه پنجه بوكس همراه يك بيمار، بينايي خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه كهگيلويه و بويراحمد، اين حادثه در حالي رخ داد كه پرستار در حال انتقال بيمار از بخش ICU به بخش جراحي بود كه همراه بيمار به دليل مخالفت با پرستار درگير و با ضربه پنچه بوكس باعث نابينايي "عبدالوهاب دانش نيا " پرستار اين بخش شد.

با اين اعمال و حوادث ، امنيتي براي پزشكان و پرستاران باقي نمي ماند

دكتر نبوي رييس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد در اين زمينه به ايسنا گفت: اين اعمال و حركت‌ها بر كار پزشكان اثر مي‌گذارد و آسيب آن به مردم مي رسد.

وي افزود: اين موضوع مسأله مهمي است كه استانداري و شوراي تأمين استان بايد نسبت به آن توجه جدي داشته باشند و در بيمارستان‌ها و مراكز درماني مهم استان نيروي انتظامي مستقر كنند تا كمتر شاهد چنين مشكلاتي باشيم.

وي اظهارداشت: اين حركات زشت باعث مي‌شود كه نيروها و پزشكان به خصوص پزشكان غيربومي از اين استان بروند و مردم از اين موضوع آسيب خواهند ديد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد اظهار كرد: يكسري قانون در زمينه ترخيص و جابه جايي بيماران وجود دارد كه طبق نظر پزشك انجام مي شود و پزشك تشخيص مي دهد كه بيمار بايد مرخص شود يا جابجا شود و همراهان بيماران نبايد در كار آنها دخالت كنند، چراكه با اين اعمال و حوادث ، امنيتي براي پزشكان و پرستاران باقي نمي ماند و به راحتي نمي توانند نظر خود را بيان كنند.

شوراي تامين استان نسبت به اين حادثه توجه جدي داشته باشد

همچنين معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد نيز به ايسنا گفت: شوراي تأمين استان تقاضا داريم در اين خصوص توجه جدي داشته باشد چرا كه در بيشتر استانها در بيمارستان‌ها نيروي انتظامي مستقر است كه بايد در اين زمينه دانشگاه علوم پزشكي كه دستگاهي خدمات رسان است حمايت و براي آن فكري شود.

دكتر اورنگ ايلامي افزود: يك بيمار از بخش ICU مرخص شده بود و قرار بود به بخش جراحي انتقال شود كه با دخالت بيمورد همراه بيمار در كار پزشكي مواجه شد.

وي اظهارداشت : همراه بيمار با اصرار بر اين موضوع كه بيمار بايد در بخش ICU بماند كه در نتيجه منجر به درگيري با پرستاران مواجه مي شود و با پنجه بوكس به چشم يكي از پرستاران مي كوبد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد اضافه كرد : اين پرستار تحت عمل جراحي قرار گرفت و وضعيت آن مشخص نيست اما احتمال نابيناني آن بالاست .

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-05959
  • خبرنگار :