/روزقدس؛نماد وحدت اسلامي/ نماينده‌ اردبيل: درحمايت ازمردم فلسطين وغزه عزمي ملي داشته باشيم فلسطيني‌ها هوشمندانه درمقابل تفرقه افكني‌ها انسجام خود راحفظ كنند

نماينده‌ مردم اردبيل در خانه‌ ملت اظهار اميدواري كرد كه روزي با حمايت مردم دنيا و تمام نهادهاي قانوني، حقوقي، بين‌المللي و تمام تشكيلات قانوني كه در دنيا براي حمايت از حقوق بشر ايجاد شده، از جمله سازمان حقوق بشر و سازمان ملل، مردم فلسطين بتوانند به حق و حقوق خود برسند و رژيم صهيونيستي نيز به عنوان غده‌ي سرطاني از روي زمين محو شود.

قاسم محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: روز جهاني قدس يكي از پديده‌هاي تاريخي است كه توسط امام راحل نظريه‌پردازي شد، چرا كه رژيم صهيونيستي از نظر ما و امام امت، يك پديده‌ي نامشروعي بوده و به منطقه تحميل شده است.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي، يك رژيم كاملا دست‌نشانده و نامشروع بوده و تهديدي عليه امنيت بين‌المللي و منطقه است، افزود: لذا روز قدس براي ما به عنوان يك كشور مسلمان و كشوري كه به دنبال آرمان‌هاي بلند اخلاقي، انساني و اسلامي هستيم، اهميت ويژه‌اي دارد و اميد است مردم نيز در اين روز حضور پرشوري در راهپيمايي داشته باشند.

نماينده‌ مردم اردبيل در خانه‌ ملت، در ادامه افزود: در عين اين‌كه هوشمندانه در داخل كشور براي پيشرفت، تعالي و توسعه در حوزه‌هاي علمي، فناوري، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي كار مي‌كنيم، بايد به لحاظ سياست خارجي، در حمايت از نهضت‌هاي اسلامي و مردم مظلوم فلسطين، در برابر رژيم نامشروع و دست‌نشانده‌ي استكبار، عزمي ملي داشته باشيم و انزجارخود را نسبت به اين غده سرطاني اعلام كنيم.

محمدي در ادامه گفت: ملت‌هاي مسلمان و به ويژه ملت‌هاي عرب با توجه به قرابت فرهنگي، ديني و تاريخي و فكري كه با مردم فلسطين دارند، بايد از آنها حمايت ويژه داشته باشيم و اين يك امر ذاتي و ضروري براي دفاع از آرمان‌هاي ملت فلسطين و دفاع از حقوق آنهاست.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: در واقع اولين خط سياسي كه بايد از حق و حقوق مردم فلسطين و خود فلسطين و مظلوميت مردم آن دفاع كند - به لحاظ تاريخي و حتي قرابت نژادي - كشورهاي عربي و به لحاظ اجتماعي، سياسي گروه‌هاي داخل فلسطين هستند و بايد در مقابل تفرقه‌افكني‌هاي اسرائيلي‌ها، كه امروز توسط لابي يهودي - صهيونيستي و ليبراليستي - آمريكايي هدايت و طراحي مي‌شود، هوشمندانه انسجام خود را حفظ كنند.

وي ادامه داد: تا خود گروه‌هاي فلسطيني و مردم فلسطين كمر همت را به صورت يكپارچه محكم نبندند، مطمئنا حمايت‌هاي محيطي و خارج از فلسطين اثرگذاري مثبت‌تري نخواهد داشت. بنابراين براي تغيير در وضعيت فعلي مبارزه با رژيم صهيونيستي، خط مقدم خود فلسطيني‌ها، گروه‌هاي فلسطين و كشورهاي عربي هستند و در كنار آن، كشورهاي اسلامي و مطمئنا ملت رشيد و آگاه ايران كه هميشه به عنوان كشورهاي مسلمان و ملت بيدار در صف اول مبارزه با استكبار و خيانت‌هايي اسراييل در دنيا حضور داشته و اين بار هم در صحنه حضور پيدا خواهند كرد و از فلسطين و مردم آن حمايت خواهند مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-04978
  • خبرنگار : 71291