93 درصد مردم خواستار برخورد با حاملان چاقوهاي نامتعارفند؛ فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد: دستگيري 200 حمل كننده سلاح سرد در پايتخت از صبح امروز

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 200 نفر در اجراي طرح برخورد با «حاملان سلاح سرد» در پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين ساجدي‌نيا روز شنبه در رابطه با جزئيات اجراي طرح برخورد با «حاملان سلاح سرد» كه از ساعت 8 صبح امروز در پايتخت آغاز شده است، ‌اظهار كرد: در پي درخواست مردم و تحقيقات صورت گرفته توسط دو دانشگاه معتبر تهران مشخص شد ، 93 درصد مردم خواستار برخورد با حاملان چاقوهاي نامتعارف هستند و 87 درصد از مردم نيز مي‌خواهند كه پليس با اين افراد برخورد كنند.

وي با اشاره به اينكه با هماهنگي‌هاي صورت گرفته توسط دستگاه قضايي اين طرح براي اولين بار به صورت تجميعي در پايتخت انجام شد، افزود: در حالي كه تنها 5 ساعت از اجراي اين طرح گذشته است، تاكنون بيش از 200 نفر از سوي پليس دستگير شدند كه اكثر اين افراد ‌سابقه‌دار بودند و از اين افراد انواع چاقوهاي غيرمتعارف از جمله قمه و شمشير كشف و ضبط شده است.

به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته با قوه قضاييه با توجه به سابقه افراد دستگير شده با آنها برخورد خواهد شد و اين اتهامات در شناسنامه اين افراد درج مي‌شود.

وي با انتقاد از نبود قانون مناسب در رابطه با توليد كنندگان و فروشندگان چاقوهاي نامتعارف، افزود: براي برخورد با توليد كنندگان و فروشندگان چاقوهاي نامتعارف قانون خاصي نداريم كه اميدواريم با تصويب لايحه برخورد با فروشندگان، توليد كنندگان و حاملان سلاح‌هاي سرد با اين افراد برخورد شود.

به گفته ساجدي‌نيا طرح برخورد با حاملان سلاح‌هاي سرد به صورت ايست و بازرسي‌هاي ثابت و سيار صورت گرفته كه البته بيشتر دستگيري‌ها از طريق بازرسي سيار بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه اين طرح به صورت مستمر از سوي پليس انجام مي‌شود، افزود: طرح برخورد با حاملان سلاح‌هاي سرد در پي درخواست‌هاي مكرر مردم اجرا مي‌شود تا مردم بدانند كه پليس با مواردي كه دغدغه‌ آنهاست، برخورد مي‌كند.

به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ در بين دستگيرشدگان چند تن از مجرمان فراري نيز دستگير شدند و چندين فقره خودرو و موتورسيكلت‌ مسروقه نيز كشف و ضبط شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-13649
  • خبرنگار :