*كاهش قيمت پهناي باند و تاثير آن برروي كاربران* عضو انجمن شركت‌هاي اينترنتي: ثبات قيمت اينترنت با توجه به تورم به‌معني كاهش قيمت آن است

يك فعال اينترنتي درباره اينكه چرا كاهش هزينه‌ي پهناي باند براي شركت‌هاي اينترنتي برروي كاربران نهايي تاثيري نداشته معتقد است: با وجود تورمي كه هر ساله شاهديم، افزايش نيافتن قيمت اينترنت براي كاربران و درواقع ثبات آن به معني كاهش قيمت محسوب برايشان مي‌شود.

طالب شرفي - دبير انجمن شركت‌هاي اينترنتي فارس - در گفت‌و‌گو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بخش عمده‌اي از كاهش نيافتن قيمت اينترنت براي كاربران نهايي به بحث واسطه‌ها يا همان دلالان مربوط است و با توجه به اين موضوع طبيعي است كه كاهش قيمت اينترنت را براي كاربران نهايي شاهد نخواهيم بود بنابراين مهم‌ترين موضوع حذف اين واسطه‌ها در اين حوزه است كه در اين صورت كاهش قيمت را به دنبال خواهد داشت.

اين فعال اينترنتي ادامه داد: موضوع ديگر بحث جايگزيني سرويس IN - هوشمند - به‌جاي سيستم كابلي است كه اين خود بسياري از مشكلات را حل مي‌كند و از سويي بايد فرهنگ‌سازي مناسبي نيز در اين زمينه صورت بگيرد.

او در بخشي از سخنان خود تصريح كرد: شركت‌ها علاوه بر هزينه اينترنت كه تنها حدود 30 درصد از هزينه‌هايشان را شامل مي‌شود، حدود 70 درصد هزينه‌هاي ديگر نيز دارند كه شامل هزينه مكان، تجهيزات، پرسنل، حقوق آن‌ها و بسياري هزينه‌هاي ديگر را دارند كه هر ساله و با وجود تورم اين هزينه نيز افزايش مي‌يابد.

شرفي تصريح كرد: اگر در ليست هزينه‌هايي كه شركت‌هاي اينترنتي دارند، دقت كرده و آن‌ها را مورد بررسي قرار دهيم، متوجه مي‌شويم كه سهم هزينه‌اي كه شركت‌ها براي اينترنت مي‌دهند، در سبد هزينه‌هاي آن‌ها ناچيز است، بايد راهكاري انديشيده و به فكر كاهش هزينه‌هاي جاري شركت‌ها باشيم كه اين موضوع به‌دنبال خود كاهش قيمت اينترنت را براي كاربران خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8905-04453
  • خبرنگار :