سجادپور: براي رعايت قانون از اكران «سنتوري» در سينماها ممانعت كرديم به طور قطع «آتشكار» و «صد سال به اين سالها» محدود اكران مي‌شوند

عليرضا سجادپور در پي عدم موافقت با اكران «سنتوري» در تك سانس‌هاي برخي سينماها گفت: «سنتوري» با مساعدت معاون سينمايي رفع توقيف شده است، اما به هرحال فيلمي است كه چندين سال مانده و از زمان اكرانش گذشته است. علاوه بر اين، اين فيلم در زمان ساخت در شبكه قاچاق پخش شده بود و همان‌طور كه ما قبلا هم گفته‌ايم، بهتر است اين نوع فيلم‌ها در چرخه اكران سينمايي قرار نگيرند.

مديركل اداره نظارت و ارزشيابي در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان كرد: همان‌طور كه قبلا هم گفته‌ايم بهتر است فيلم‌هايي كه چندين سال از زمان اكران آنها گذشته به سمت نمايش خانگي و تلويزيون رفته و اكران سينمايي را فراموش كنند. درحال حاضر همين‌طوري هم صف اكران ما بسيار شلوغ است و علت اينكه من طرح جدول اكران را ارايه كردم هم همين موضوع بود.

وي ادامه داد:‌اكنون اگر قرار باشد براي يك فيلم قانون را نقض كنيم و به آن اكران محدود بدهيم، بسياري فيلم‌هاي ديگري كه از آن زمان مانده‌اند هم مجدد به صف اكران بازمي‌گردند، به همين دليل بهتر است با توجه به وضعيت فعلي اجازه ندهيم كه فيلم‌هاي قديمي صف اكران را شلوغ‌تر كنند.

سجادپور در ادامه تصريح كرد:بهتر است بگذاريم يك قانون عملي شود، در ضمن اگر اين فيلم به اكران هم درنيايد مشكلي براي آن پيش نمي‌آيد، چراكه با رفتن به شبكه خانگي «سنتوري» دهها هزار بيننده خواهد داشت و اين تعداد به مراتب بيشتر از چندين هزار مخاطب يك سينماست. اين موضوع هم به هيچ عنوان ايجاد محدوديت براي اين فيلم محسوب نمي‌شود، بلكه همان‌طور كه گفتم عملي است در راستاي حفظ قانون.

مديركل نظارت و ارزشيابي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار كرد: اين فيلم هم مانند بقيه فيلم‌هايي كه دچار چنين مشكلاتي مي‌شوند با معاونت محترم سينمايي چك شده و نظر ايشان هم دقيقا به همين شكل بوده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه نسخه‌اي كه از «سنتوري» وارد شبكه خانگي شده، همان نسخه جشنواره‌اي اين فيلم است يا اصلاحاتي در آن صورت گرفته، توضيح داد: بعد از گذشت اين همه سال من نمي‌توانم پلان به پلان اين فيلم را با نسخه قبلي مقايسه كنم. اين فيلم همان نسخه‌اي است كه در سال‌هاي پيش دستور نمايش گرفته بود، اما به خواست مقامات توقيف شد.

سجادپور در پايان اين گفت‌وگو درباره وضعيت اكران عمومي فيلم‌هايي مانند «آتشكار» و «صد سال به اين سال‌ها» به ايسنا گفت: اين فيلم‌ها با برخي اصلاحات، مشكل اكران‌شان حل شده است اما به هرحال براي اكران آنها كه به طور قطع اكراني محدود خواهد بود، بازهم همين بحث قديمي بودن فيلم‌ها مطرح مي‌شود.

وي درباره اينكه آيا وزير ارشاد فيلم «آتشكار» را ديده، هم پاسخ داد:البته ايشان به صورت دوره‌اي و برحسب وقتي كه دارند فيلم‌ها را مي‌بينند، اما درباره اين فيلم خاص هيچگاه چنين بحثي مطرح نبوده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۵ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8905-02709
  • خبرنگار : 71060