سريال‌هاي شبکه‌هاي خانگي رقيب تلويزيون مي‌شوند؟ معاون سيما در گفت‌وگو با ايسنا: اصلا نگران‌كننده نيست

معاون سيما درباره ساخت سريال ويژه شبکه نمايش خانگي ايران اعتقاد دارد كه «سازمان صدا و سيما علاقمند است كه كارهاي خوب براي هموطنان توليد شود، اما هم‌چنان معتقد است كه هيچ سازماني مانند صدا و سيما نمي‌تواند پشتيباني لازم را از هنرمندان انجام دهد.»

دكتر مرتضي ميرباقري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، درباره‌ي تمايل برخي از كارگردانان مطرح تلويزيون به ساخت سريال‌هاي ويژه شبکه نمايش خانگي ايران و اين كه آيا صدا و سيما اين حوزه را رقيبي جديد براي خود مي‌بيند؟ گفت: در هر صورت هر كسي كه كاري را توليد مي‌كند، علاقه‌مند است كه امكانات لازم براي توليد دراختيارش قرار بگيرد و پشتيباني‌هاي لازم از كارش انجام شود تا بتواند به راحتي كارش را بسازد و در عين حال كارش ديده شود؛ در اين زمينه هيچ مجموعه‌اي در جمهوري اسلامي ايران، قدرتش به اندازه‌ي تلويزيون جمهوري اسلامي ايران نيست.

وي ادامه داد: قدرت پشتيباني‌ و امكانات‌دهي‌ صدا و سيما و اين‌كه بيشترين بينندگان، به‌صورت دست جمعي به تماشاي يك فيلم يا سريال از تلويزيون مي‌نشينند، بيش از ديگر رسانه‌هاست.

معاون سيما تاكيد كرد: مسلم است كه افراد علاقه‌مند هستند كه براي تلويزيون كار كنند؛ امكان دارد يك كار را ميليون‌ها نفر بيننده به صورت پراكنده ببينند ولي يك سريال تلويزيوني را ميليون‌ها خانواده در كنار هم مي‌بينند و عواطف و احساساتشان را با هم تبادل مي‌كنند؛ چنين ظرفيتي فقط و فقط در تلويزيون جمهوري اسلامي ايران وجود دارد.

ميرباقري به اين پرسش ايسنا كه آيا اين ديدگاه، شما را از رقبايتان (شبكه‌هاي ماهواره‌اي و شبکه نمايش خانگي) و هم‌چنين نيازهاي هنرمندان غافل نمي‌كند؟ پاسخ منفي داد و گفت: ما از اين‌كه كار خوب براي هموطنانمان توليد شود، استقبال مي‌كنيم، اما مي‌دانيم ظرفيت‌ها به چه صورت است، بنابراين اصلا نگران‌كننده نيست.

معاون سيما در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به پرسش ايسنا درباره احتمال همكاري برخي از هنرمندان و خصوصا فعالان حوزه دوبله با شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان و ضوابط صدا و سيما در مواجه با اين افراد، گفت: ما ضوابط و آيين‌نامه‌هايي داريم كه در هر صورت افرادي كه با ما كار مي‌كنند، كاملا بايد به رعايت آن‌ها مستلزم باشند و هستند. در حال حاضر شخصيت‌هايي كه برجسته باشند و در خصوص آنها به مشكلي برخورد كرده باشيم، نداريم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۲ تیر ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8904-16562.162980
  • خبرنگار : 71012