اكرمي در گفت‌وگو با ايسنا: بايد بحث انتقال معاونت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي به تدريج و با برنامه‌ريزي صورت گيرد

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: ضمن استقبال از كم‌شدن جمعيت تهران، انتقال بخش‌هاي يك سازمان به خارج پايتخت بايد با برنامه‌ريزي و به تدريج انجام شود.

حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي در ارزيابي از احتمال انتقال برخي معاونت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به خارج از پايتخت به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: از اين‌كه تهران را تخليه كرده و هر آنچه كه غيرضرور و لازم بوده از تهران بيرون برود، صد‌درصد استقبال مي‌كنيم.

وي افزود: هم‌چنين اعتقاد داريم بايد از سهل شروع تا به سخت برسيم، يعني از راديو قرآني كه مي‌تواند به مشهد منتقل شود، همان طوري كه راديو معارف در قم است و يا شبكه چهار تلويزيون هم كه مربوط به معارف و قرآن بوده و مي‌تواند به قم منتقل شود و امثال اينها شروع كنيم تا برسيم به انتقال هواشناسي، منابع طبيعي، جنگل‌باني و شيلات و يا مانند نيروي دريايي سپاه و ارتش كه هيچ كاري در تهران ندارند، صد‌درصد با اين مسائل موافق بوده و بايد اين كارها به تدريج صورت گيرد.

اين نماينده مجلس در خصوص انتقال برخي معاونت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اعلام مخالفت با قطعه‌قطعه‌كردن اين سازمان گفت: معاونت‌هاي اين سازمان كارهاي توام با هم داشته و در ارتباط با يكديگر هستند. ضمن اين‌كه تمركز بهينه و به هنگام را حفظ مي‌كنيم بايد انتقال مناسب از تهران را هم داشته باشيم.

نماينده مردم تهران با تاكيد بر توجه به مشكلات كاركنان اين بخش‌ها در صورت انتقال به استان‌هاي ديگر اظهار كرد: بحث اين نيست كه مثلا همين امروز بخشنامه شود كه فردا كاركنان فلان‌ بخش بايد به فلان استان منتقل شوند، بلكه دراين راستا بايد برنامه‌ريزي صورت گيرد و ابتدا مكان مشخص و مناسب انتقال يك بخش را اعلام كرده و بعد به تدريج در صدد انتقال نيرو و ابزار و لوازم برآيند. در اين صورت ضمن اين‌كه اصل مطلب حاصل مي‌شود، آسيبي به پرسنل آنها نمي‌رسد و شرايط آنها نيز مدنظر قرار مِي‌گيرد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ تیر ۱۳۸۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8904-13347
  • خبرنگار : 71291