حسينيان در گفت‌وگو با ايسنا: حمله به "ناوگان آزادي غزه" آغاز شمارش معكوس نابودي رژيم صهيونيستي و از الطاف خفيه‌ي الهي بود

رييس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي، حمله‌ي رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه را از منظري لطف خفيه‌ي الهي دانست و گفت: اين اقدام آغاز شمارش معكوس نابودي اين رژيم است، اگر ميلياردها دلار خرج مي‌شد، شايد ماهيت اسرائيل به اين شكل كه امروز پديدار شده است، براي همگان مشخص نمي‌شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن ابراز تاسف از اتفاق ناگوار حمله به كشتي‌هاي حامل كمك به غزه، عنوان كرد: متاسفانه آنها كه دم از حقوق بشر مي‌زنند و شعار آزاديشان گوش فلك را كر كرده است، امروز نسبت به اين فجايع بي‌تفاوت هستند و هيچ واكنشي نشان نمي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه اين جنايات از جهتي هم موجب خوشحالي است، گفت: اين وقايع نشان داد كه هنوز احساسات مردم بيدار است و مردم عادي در جهان هنوز از انسانيت بهره‌مندند و انسانيت خود را از دست نداده است و اين نكته‌ي بسيار مهم و اميدواركننده‌اي است.

رييس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس، با تاكيد بر اين نكته كه اسراييل با اين عمل خود بار ديگر ماهيت ضدبشري خود و حاميانش را به جهان نشان داد، در عين حال پرسيد: سوال اينجاست عده‌اي كه در جريان فتنه‌هاي سال 88 در ايران برخوردماموران انتظامي با آشوبگراني كه شهر را به آتش كشيده و عوامل عمومي را نابود كردند، مورد تقبيح قرار مي‌دادند، امروز چرا شعارهاي حقوق بشري و آزادي‌خواهي سر نمي‌دهند.

حسينيان با اظهار اميدواري از اين‌كه به بركت خون شهداي اين جنايت، يك جنبش جهاني عليه رژيم صهيونيستي به راه بيافتد، در عين حال بستن سفارتخانه‌هاي رژيم صهيونيستي در كشورهاي آزاديخواه را يكي از واكنش‌هاي مناسب به اين اقدام عنوان كرد و گفت: البته نمي‌توان در اين راستا به برخي دولت‌هاي جهان و برخي كشورهاي اسلامي كه بقاي خود را در گرو بدست آوردن دل آمريكا مي‌دانند، اميد داشت. ما بايد از ملت‌ها اين كار را بخواهيم مثل اقدامي كه مردم تركيه انجام دادند.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس، با تاكيد بر اين‌كه سفارتخانه‌هاي رژيم صهيونيستي و اسرائيل بايد تسخير شود، در عين حال بر ادامه‌ي راه كمك به غزه تاكيد كرد و گفت: دنيا بايد با هماهنگي كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهاي خاورميانه اين راه را ادامه داده و اسرائيل را وادار به عقب‌نشيني و دست برداشتن از مواضع خود كند.

حسينيان اقدام وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي عليه غزه را نشان‌دهنده‌ي مهم بودن اين منطقه براي اسرائيل عنوان كرد و گفت: اسرائيل نشان داد كه غزه و سرپا بودن آن برايش يك امر حياتي است و اسرائيل از اين مسئله احساس خطر مي‌كند و لذا براي فروپاشي غزه دست به چنين كار احمقانه‌اي زد.

رييس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا با تاكيد بر اين‌كه مردم غزه همچنان بايد مورد حمايت قرار گيرند، خاطر نشان كرد: اين مسئله وظيفه‌ي همه‌ي كشورها به ويژه جمهوري اسلامي و ساير كشورهاي مسلمان است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8903-07379
  • خبرنگار :