وال‌استريت‌ژورنال: حمله‌ي اسراييل به "ناوگان آزادي" استراتژي آمريكا را در خاورميانه پيچيده‌تر كرد

روزنامه‌ وال‌استريت‌ژورنال در تحليلي با اشاره به حمله‌ رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي نوشت: در حالي كه دولت اوباما در جهت افزايش روابط خود با جهان اسلام تلاش مي‌كند تا توجه جهان عرب را از مساله‌ي فلسطين و اسراييل كاهش دهد و توجه آن‌ها را به مساله‌ي هسته‌يي ايران معطوف كند، اقدام اخير اسراييل تمام تلاش‌هاي آمريكا را از بين برده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه‌ي والت‌استريت‌ژورنال، در تحليلي درباره‌ي حمله‌ي رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي كه حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه بود، نوشت: باراك اوباما ـ رييس‌جمهور آمريكا ـ و بنيامين نتانياهو ـ نخست‌وزير اسراييل ـ روز سه‌شنبه در كاخ سفيد قرار ملاقات داشتند و مقامات از اين ملاقات انتظار ملاقاتي كاملا دوستانه و صميمي را داشتند.

اين روزنامه با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در روز دوشنبه آورد: عمليات اسراييل كه به صورت غيرمنتظره برپا شد و نگراني‌هايي براي مقامات به وجود آورد كه اميدهاي موجود ميان دو كشور را از بين برد. روابط اوباما و نتانياهو كه تاكنون بسيار خوب و صميمي بود اكنون با حوادث اخير صدمه خورده است. روياي آمريكا براي كاهش نگراني‌ها درباره‌ي مساله‌ي فلسطيني‌ها و سوق دادن نگراني‌ها به سمت ايران اكنون به تدريج ناپديد مي‌شود. در واقع همه‌ي اين اتفاقات زماني اتفاق افتاد كه اوباما در كاخ سفيد از موضوع خبر نداشته و فرماندهان اسراييل ناوگان حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي نوار غزه را مورد حمله قرار مي‌دهند.

با گذشت ساعاتي از بروز اين اتفاق، قرار ملاقات ميان اوباما و نتانياهو در كاخ سفيد لغو شده است.

به نوشته‌ي وال‌استريت‌ژورنال، دولت اوباما در اوايل هفته از مقامات اسراييل درخواست كرده بود كه ساخت شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي متوقف كند.

يكي از مقامات ارشد دولت آمريكا نيز پيش از اتفاقات روز دوشنبه درباره‌ي روابط ميان آمريكا و اسراييل گفته بود كه اين روابط با ثبات و سازنده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8903-06980
  • خبرنگار : 71089