/حمله رژيم صهيونيستي به "ناوگان آزادي غزه"/‌ -افزايش شمار زخمي‌ها به 80 تن -انتشار اخباري مبني بر شهادت رائد صلاح -نتانياهو در حال بررسي لغو سفرش به آمريكا

به دنبال حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به "ناوگان آزادي غزه" كه به شهادت 20 تن از سرنشينان اين ناوگان و زخمي‌ شدن 80 تن ديگر منجر شد، ساكنان اين منطقه در اعتراض به اين حمله به خيابان‌ها آمده و شعارهاي ضد صهيونيستي سر دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تظاهركنندگان فلسطيني در اين تظاهرات كه به دعوت جنبش جهاد اسلامي فلسطين برگزار شد، با حمل پلاكاردهايي محاكمه سران جنايت‌كار صهيونيستي در دادگاه‌هاي بين‌المللي و تحرك فوري جامعه بين‌المللي به خصوص اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي عليه اين جنايت صهيونيست‌ها را خواستار شدند.

فلسطينيان با محكوم كردن سكوت حكومت‌هاي عربي، از مصر خواستند تا با بازگشايي گذرگاه رفح، پاسخ مناسبي به اين اقدام رژيم صهيونيستي بدهد.

از سوي ديگر، تظاهركنندگان قطع كامل هر نوع روابط با رژيم صهيونيستي را خواستار شدند.

احضار سفيران رژيم صهيونيستي در يونان و اسپانيا

منابع خبري مختلف نيز اعلام كردند كه يونان و اسپانيا سفيران رژيم صهيونيستي را در اعتراض به حمله اين رژيم به ناوگان آزادي، به وزارت‌خانه‌هاي خارجه خود احضار كردند.

از سوي ديگر، اخبار اوليه و تاييد نشده منابع صهيونيستي از شهادت شيخ رائد صلاح، رئيس جنبش اسلامي در اراضي اشغالي 1948، حكايت دارند.

در همين حال، سخنگوي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي در واكنش به جنايت‌هاي اين رژيم عليه ناوگان آزادي گفت: هر كشور مستقلي مي‌تواند چنين اقدامي انجام دهد!

سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اظهار داشت:‌ پس از هشدارهاي مكرري كه به سازمان‌دهندگان اين حركت داده شد و عدم توجه آن‌ها به اين مطلب كه ما اجازه شكستن محاصره نوار غزه را بر اساس قوانين بين‌المللي به آنها نمي‌دهيم، نيروهاي ما صبح امروز با نزديك شدن به اين كشتي‌ها تلاش كردند آن‌ها را به صورت مسالمت‌آميز به مسير ديگري هدايت كنند.

وي افزود: اسرائيل از همه طرف‌هاي ذي ربط و كشورهاي مربوطه مي‌خواهد براي حل مسالمت‌آميز اين مساله وارد عمل شوند.

اين در حالي است که ناوگان مذكور متشكل از شش فروند كشتي است كه يك فروند با هزينه كويت، يك فروند كشتي با تامين مالي الجزائر و يك فروند كشتي باري ديگر با هزينه‌ سوئد و يونان و دو فروند ديگر براي مسافران اختصاص يافته است كه يكي از آن دو با اشاره به تعداد اسيران فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي "قايق 8000" ناميده شده كه متعلق به كميته اروپايي لغو محاصره است و يك فروند كشتي مسافربري بزرگ تركيه مي‌باشد.

ناوگان آزادي حامل 750 فعال بين‌المللي از بيش از 40 كشور مي‌باشد كه 44 تن از شركت‌كنندگان از شخصيت‌هاي رسمي، پارلماني، سياسي، اروپايي و عربي هستند كه 10 تن از آنان از نمايندگان پارلمان الجزائر مي‌باشند.

هم‌چين اين ناوگان حامل بيش از 10 تُن كمك‌هاي پزشكي، ‌مصالح ساختماني، چوب و 100 باب منزل پيش ساخته براي كساني كه منازلشان را در جنگ اخير غزه تخريب شده و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان نوار غزه است.

از سوي ديگر، ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه دستوري فوري به ساكنان سدروت و الكيبوتسات كه در همجواري نوار غزه قرار دارند داده تا به پناهگاه بروند.

سايت شبكه فلسطين اليوم گزارش داد: ارتش اسراييل طي دستوراتي فوري به منظور جلوگيري از حمله احتمالي گروه‌هاي فلسطيني نوار غزه و حملات موشكي اعضاي مقاومت به ساكنان اين مناطق كه در همجواري نوار غزه قرار دارد دستور داده است فورا به پناهگاه‌ها بروند.

اين رژيم نگران واكنش گروه‌هاي فلسطيني در پي هدف قرار دادن "ناوگان آزادي غزه" است.

هم‌چنين اين سايت خبري به نقل از "زياد ثابت" از مسئولان امور آموزش در وزارت آموزش و پرورش دولت حماس، گزارش داد كه فردا (سه‌شنبه) تحصني سراسري در تمامي سازمان‌هاي آموزشي از جمله مدارس دولتي برگزار خواهد شد.

دكتر ثابت به شبكه فلسطين اليوم گفت: امتحاناتي كه قرار بود فردا برگزار شود، به بعد از پايان انتخابات نهايي موكول مي‌شود.

وزارت آموزش و پرورش فلسطين حمله اسراييل به ناوگان آزادي را محكوم كرد و از جامعه جهاني خواست فورا در راستاي توقف اين تجاوز وارد عمل شود.

اين سايت در خبري ديگر گزارش داد كه وزيران اسراييلي از بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل، خواسته‌اند تا فورا سفرش را به كانادا متوقف كرده و از رفتن به واشنگتن خودداري كند و به تل‌آويو بازگردد.

روزنامه هاآرتص نيز در اين راستا نوشته است: بنيامين نتانياهو در حال بررسي كوتاه كردن سفر خارجي‌اش و بازگشت به اسراييل است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 8903-06505
  • خبرنگار :