احمدي‌نژاد در ديدار رييس مجلس اندونزي: اقدامات رژيم صهيونيستي توهين به كرامت و شرافت همه انسان‌ها محسوب مي‌شود

رييس‌جمهور در ديدار رييس مجلس اندونزي مهم‌ترين مسووليت مسلمانان و كل بشريت را حمايت از ملت مظلوم فلسطين و حل اشغال اين كشور دانست و گفت: امروز كاملا آشكار شده كه مساله فلسطين مساله عربي يا اسلامي نيست بلكه مساله جهاني است و رفتار رژيم صهيونيستي در قبال مردم اين كشور توهين به كرامت و شرافت همه انسان‌هاست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار رييس مجلس اندونزي اظهار كرد: اقدامات ضد انساني رژيم صهيونيستي در قبال مردم فلسطين و جلوگيري از كمك‌هاي انسان‌دوستانه به مردم غزه نشان دهنده قوت اين رژيم نيست بلكه نشانه ضعف آن است و همه اين‌ها پايان عمر اين رژيم منحوس و جعلي را هر چه بيش‌تر نزديك‌تر مي‌كند.

وي با اشاره به سخنان رييس مجلس اندونزي درباره حمايت از مردم مظلوم فلسطين اظهار كرد: ايران و اندونزي با كمك هم مي‌توانند در بهبود شرايط فلسطين نقش موثري ايفا كنند.

رييس‌جمهور افزود: امروز فلسفه تاسيس و تحميل رژيم صهيونيستي بر همه آشكار شده است، تاسيس جعلي اين رژيم نه تنها براي تسلط بر خاورميانه بلكه بر كل جهان بوده است؛ بنابراين حمايت از مردم فلسطين حمايت از همه ملت‌ها و صلح و آزادي است.

او گفت: مهم‌ترين مسووليت مسلمانان و كل بشر حمايت از مردم فلسطين و حل مساله اشغال اين كشور است و بايد همه دست به دست هم در تلاش دسته جمعي اين مساله را حل كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه همكاري دو ملت بزرگ ايران و اندونزي به نفع دو ملت و جهان است، گفت:جمهوري اسلامي ايران از توسعه مناسبات دو كشور در همه زمينه‌ها حمايت مي‌كند و توسعه همكاري‌هاي دوجانبه بين ايران و اندونزي يك وظيفه اعتقادي و به نفع همه ملت‌هاست.

رييس‌جمهور با اشاره به اين كه در مسائل بين‌المللي، هماهنگي‌هاي خوبي بين دو كشور وجود دارد، گفت: ايران و اندونزي در موضوع «ان. پي. تي» و غيرمتعهدها همكاري‌هاي بسيار مناسبي با هم داشتند كه به نتايج خوبي هم منجر شد و اين نشان مي‌دهد كه همكاري‌هاي دو كشور نه تنها به نفع دو ملت بلكه به نفع صلح و امنيت جهاني است.

احمدي‌نژاد ملت اندونزي را ملتي بزرگ، عدالت‌جو و آزاديخواه دانست و گفت: ملت اندونزي نقش بزرگي در امروز و فرداي جهان ايفا خواهند كرد.

وي در ادامه توسعه همكاري‌هاي پارلماني را در افزايش سطح همكاري‌هاي دو كشور مورد تاكيد قرار داد و افزود: توسعه و افزايش همكاري بين پارلمان‌هاي دو كشور نقش بسيار مهم و موثري در تحقق اهداف مشترك دو كشور دارد.

رييس‌جمهور با بيان اين كه نظامات برآمده از انديشه مادي به پايان راه رسيده است و جهان نيازمند نظامات جديدي مبتني بر يگانه پرستي، عدالت و دوستي است، گفت: ايران و اندونزي براي برقراري چنين نظامي مسووليت مشترك دارند و اگر تعلل شود چه بسا همان كساني كه صد سال دنيا را غارت كرده‌اند مجددا با نقاب جديدي نظامات مورد علاقه خود را تحميل خواهند كرد.

احمدي‌نژاد افزود: دو ملت ايران و اندونزي با توجه به فرهنگ عميق انساني و ديني مي‌توانند نقش مهمي در برپايي نظامات جديد جهاني ايفا كنند.

رييس مجلس اندونزي نيز در اين ديدار با تاكيد بر اين كه پارلمان اندونزي از گسترش همكاري‌هاي دو كشور حمايت مي‌كند، اظهار كرد: پارلمان اندونزي هم‌سو با مواضع جمهوري اسلامي ايران به‌دنبال ارتقاي هر چه بيش‌تر مناسبات دو كشور در عرصه‌هاي دوجانبه و بين‌المللي است.

او هم‌چنين با تاكيد بر اين كه اندونزي از حق ايران در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي و نيز بيانيه اخير تهران كاملا حمايت مي‌كند، اظهار كرد: اندونزي براي همكاري در اين زمينه كاملا آمادگي دارد و اميدواريم بيانيه تهران به خوبي به اجرا درآيد.

رييس مجلس اندونزي هم‌چنين با اشاره به موضوع فلسطين و حمله رژيم صهيونيستي به كشتي حامل كمك‌هاي انسان دوستانه به مردم غزه اظهار اميدواري كرد: رهبران جهان براي جلوگيري از اعمال شنيع و ضد انساني رژيم صهيونيستي تصميمات موثري اتخاذ كنند.

رييس مجلس اندونزي تصريح كرد: اندونزي افتخار مي‌كند كه با موضع‌گيري جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت و مبارزات ملت فلسطين هم‌سو است.

وي با بيان اين كه سازمان ملل در انجام وظايف خود موفق نبوده است، اظهار كرد: بايد سازمان جديدي براي ايجاد توازن بين ملت‌ها در جهان ايجاد شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8903-06433
  • خبرنگار :