/حمله رژيم صهيونيستي به "ناوگان آزادي غزه"/ حماس: اين حمله جنايت عليه بشريت است - آماده‌باش ارتش اسراييل

جنبش حماس، رژيم صهيونيستي را مسئول كامل تجاوز وحشيانه به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه دانست و اين اقدام را جنايتي جديد عليه بشريت و ملت بي‌دفاع فلسطين و دزدي دريايي اين رژيم در برابر ديدگان جهانيان و اصرار به تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه برشمرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جنبش ‌حماس امروز (دوشنبه) متعاقب حمله ارتش رژيم صهيونيستي به كشتي‌هاي ناوگان آزادي و به شهادت رسيدن و مجروح شدن تعدادي از حاميان مسئله فلسطين، طي بيانيه‌اي از جامعه بين المللي و در راس آن كشورهاي عربي خواست كه اين جنايت را محكوم كرده و به منظور محاكمه جنايت‌كاران جنگي صهيونيستي كه اقدام به دزدي دريايي در آب‌هاي بين‌المللي كرده‌اند و لغو نهايي محاصره، دست به اقدامي فوري بزنند.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: مايه شرمساري است كه جهانيان در برابر اين حملات وحشيانه و محاصره ظالمانه نوار غزه سكوت كنند و تداوم سكوت در قبال اين جنايت‌ها به منزله مشاركت در آن است.

حماس، ملت فلسطين، ملت‌هاي عربي و اسلامي و تمامي آزادگان جهان را به تحرك عليه اين جنايت صهيونيست‌ها و همبستگي با كشتي‌هاي ناوگان آزادي و حاميان ملت بي‌دفاع فلسطين فراخواند.

اين جنبش خاطر نشان كرد: ما به سلحشوران ناوگان آزادي درود مي‌فرستيم و شجاعت و ابتكار عمل آنان را كه نشانگر اراده آزادگان جهان است، مي‌ستاييم. ما همچنين بر ملت غيور فلسطين كه هرگز در برابر اين جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي سر تسليم فرود نخواهد آورد، درود مي‌فرستيم و اعلام مي‌كنيم كه محاصره در شكستن عزم و اراده آنها ناتوان بوده و خواهد بود.

حماس شهروندان فلسطيني را به راهپيمايي‌هاي اعتراض آميز پس از نماز ظهر امروز و محكوم كردن حمله نظاميان صهيونيستي به كشتي‌هاي ناوگان آزادي فراخواند.

در همين حال، دكتر احمد يوسف، سرپرست وزارت امور خارجه دولت حماس، از دولت تركيه خواست كه در اعتراض به جنايت ارتش صهيونيستي در حمله به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه، روابط ديپلماتيك و مناسبات نظامي خود را با اين رژيم قطع كند.

يوسف امروز در گفت‌وگو با مركز اطلاع رساني فلسطين، خاطر نشان كرد: ما از دولت تركيه مي‌خواهيم كه تمامي روابط ديپلماتيك و همكاري‌هاي نظامي خود با رژيم اشغالگر قدس را قطع كرده و در واكنش به اقدام اخير ارتش اين رژيم در ممانعت از ورود كشتي‌هاي ناوگان آزادي به بندر غزه، بندرهاي خود را به روي كشتي‌هاي صهيونيستي ببندد.

وي از حمله اخير نظاميان صهيونيستي به ناوگان آزادي به عنوان جنايتي بزرگ ياد كرد كه يادآور دوران دزدان دريايي و راهزني‌هاي قرون گذشته است.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت منتخب فلسطين تصريح كرد كه حمله اخير كه به شهادت و زخمي شدن شمار زيادي از حاميان خارجي صلح انجاميد، مستلزم اين است كه جامعه بين المللي موضع مسئولانه‌اي در قبال آن اتخاذ كرده و به سكوت و محكوميت‌هاي لفظي خود در برابر جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي پايان دهد.

وي افزود: جامعه جهاني بايد علاوه بر محكوميت اقدام اخير، اقداماتي عملي نيز در قبال اين تجاوز آشكار كه نشانه نقض قوانين بين المللي و حقوق بشر بين المللي و نيز قوانين كشتيراني بين المللي است، اتخاذ كند.

از سوي ديگر، عبدالله گل رئيس جمهور تركيه، در نخستين ساعات بامداد امروز، خواستار برگزاري نشست اضطراري با رجب طيب اردوغان، نخست وزير و احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه اين كشور براي بررسي مساله حمله به ناوگان آزادي غزه شد.

در همين حال از شهر استانبول خبر مي‌رسد كه شهروندان ترك در اعتراض به اقدام ارتش صهيونيستي در حمله به كشتي‌هاي ناوگان آزادي دسته دسته به سوي كنسولگري رژيم صهيونيستي در شهر استانبول حمله برده و تعدادي از آنها نيز به ساختمان مذكور حمله ور شدند.

از سوي ديگر، رسانه‌هاي بين‌المللي نيز كه هيات‌هاي كشورهايشان در قالب ناوگان آزادي غزه مشاركت دارند، رژيم صهيونيستي را مسئول جان اعضاي هيات‌هاي مذكور معرفي كرده و گفتند كه دولت عبري با ايجاد پارازيت مانع از برقراري تماس با حاميان خارجي صلح كه در متن كشتي‌هاي عضو ناوگان آزادي حضور دارند، شده است.

ايهود باراك، وزير جنگ رژيم اشغالگر قدس به دنبال جنايت اخير نظاميان اين رژيم در حمله به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه كه به شهادت و زخمي شدن شمار زيادي از حاميان خارجي صلح انجاميد، به ارتش اين رژيم دستور داد كه در سراسر سرزمين‌هاي اشغالي به حالت آماده باش كامل درآيد.

باراك به خاطر ترس از واكنش فلسطينيان ساكن كرانه باختري و اراضي اشغالي سال 48 و شليك موشك از نوار غزه به سوي شهرك‌هاي صهيونيستي، ارتش را به حالت آماده باش كامل در آورده است.

در همين حال، جمعيت "ستاره سرخ داوود" نيز با اشاره به احتمال وقوع اقدامات خشونت‌آميز، نيروهاي خود را به حالت آماده باش كامل در آورد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 8903-06352
  • خبرنگار :