مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري: ايران در ششمين نمايشگاه گردشگري پكن حضور مي‌يابد چين تا 20 سال آينده 100ميليون گردشگر به دنيا مي‌فرستد

ايران در ششمين نمايشگاه COTTM چين كه از هشتم تا يازدهم ارديبهشت‌ماه (28 تا 30 آپريل) در شهر پكن برگزار مي‌شود، حضور مي‌يابد. محمدحسين برزين ـ مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ـ با بيان اين مطلب به خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا‌) و اشاره به اين‌كه نمايشگاه گردشگري پكن، با توجه به نوع اهداف و ماهيت آن، نمايشگاهي حرفه‌يي و تخصصي در صنعت گردشگري به‌شمار مي‌آيد، اظهار كرد: ايران چهارمين حضور خود را در اين نمايشگاه تجربه مي‌كند. با توجه به موقعيت چين در جهان و گستردگي جمعيت اين كشور، حضور در نمايشگاه گردشگري اين كشور براي ما بسيار اهميت دارد. وي ادامه داد: ايران امسال با 11 دفتر خدمات مسافرتي و مناطق آزاد اروند، قشم و انزلي در فضايي به وسعت 98 مترمربع در نمايشگاه COTTM چين شركت مي‌كند. برزين گفت: چين اعلام كرده است تا 20 سال آينده مي‌خواهد 100ميليون گردشگر به دنيا بفرستد و ايران با توجه به تنوع فرهنگي و علاقه‌مندي گردشگران چيني كه به ديدن جاذبه‌هاي فرهنگي بيش‌تر گرايش دارند، مي‌تواند بازار بالقوه و جالبي براي چين باشد. در نتيجه، حضور در نمايشگاه گردشگري پكن براي ما خيلي مهم است. او درباره‌ي اين‌كه با توجه به حضورهاي قبلي در اين نمايشگاه، تا كنون از سوي ايران چه تأثيري در بازار چين ايجاد شده است و آيا در جذب گردشگران بيش‌تر از اين كشور اثرگذار بوده‌ايم؟ بيان كرد: آمار دقيقي از ميزان گردشگراني كه در نتيجه‌ي حضور در نمايشگاه گردشگري چين به ايران جذب شده‌اند، ندارم؛ اما در اين چهار سال، ميزان جذب گردشگران خارجي به‌دنبال شركت در نمايشگاه‌هاي گردشگري بين‌المللي، حدود 300 درصد رشد داشته است كه قطعا چيني‌ها هم جزو اين آمار هستند. اگر تعداد گردشگران جذب‌شده از چين دقيقا 100 درصد نباشد، كم‌تر از آن هم نيست. اگر هم اين‌قدر رشد نداشته باشد، دليلي ندارد كه اين بازار را كنار بگذاريم و چين براي ما مهم نباشد، چون براي جذب گردشگر بايد سال‌ها بذر بپاشيم. وي معتقد است: كشورهاي آسياي جنوب شرقي در آينده مي‌توانند جزو بازارهاي نخست ما به‌شمار آيند. بنابراين بايد علاوه بر حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري آن‌ها، بازارداري هم انجام دهيم. برزين با اشاره به حضور موفقيت‌آميز ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري كه سال پيش در بسياري از كشورهاي اروپايي برگزار شدند، افزود: با وجود تبليغات منفي و ركود نسبي اقتصاد در بازارهاي جهاني، ايران توانست حضور مؤثر و با اعتباري را در نمايشگاه‌هاي اروپايي داشته باشد و شركت در نمايشگاه‌ها تا كنون توانسته است، برنامه‌ي حضور در نمايشگاه‌ها را هدفمند پيش ببرد. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8901-06535
  • خبرنگار : 71021