/‌89؛ سال همت مضاعف، کار مضاعف/‌ مدير گروه ايران و انديشه راديو ايران: وقتي افراد پرتلاش بالا بيايند، كارها خوب‌تر و تاثير‌گذارتر مي‌شود

مدير گروه ايران و انديشه راديو ايران‌ شناسايي افرادي كه با همت مضاعف در راديو كار مي‌كنند و معرفي آن‌ها به ديگر نيروها را از راه‌هاي اصلي موفقيت اين رسانه برشمرد.

حجت‌الاسلام گودرزي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا با اعتقاد بر اين كه راديو و مديران اين رسانه بايد از دو رويكرد به شعار سال نگاه كنند، در اين باره توضيح داد: از يك زاويه خود ما به عنوان افرادي كه در اين مجموعه كار مي‌كنيم، بايد شعار «همت مضاعف، كار مضاعف» را اعمال كرده و وقت بيشتري براي كارهايمان بگذاريم. در اين مدت مديراني را در راديو ديديم كه تنها 5 ساعت در روز كار كردند و مديراني را هم داشتيم كه از 24 ساعت شبانه‌روز 25 ساعت كار كردند. اين روند ثابت كرد، مديراني كه وقت بيشتري در راديو صرف كردند و تنها يك‌كار را عهده‌دار بودند، موفق‌تر بودند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نيز اگر راديو يكسري توانمندي‌هايي دارد، به‌دليل عده‌اي از مديران و برنامه‌سازان است كه با همت مضاعف، حقيقتا پاي كار ‌مي‌ايستند و يك‌كار را خوب به انجام مي‌رسانند.

اين مدير راديويي سپس بر ضرورت شناسايي چنين افرادي تاكيد كرد و گفت: نيروهاي اين‌چنين در راديو را بايد معرفي كنيم و به ‌ديگران بشناسانيم تا به عنوان مدل مطرح و تكثير شوند؛ قطعا اگر اين اتفاق در خود رسانه بيافتد، نيروها در راديو به اين سمت گرايش پيدا مي‌كنند.

گودرزي تاكيد كرد: وقتي افراد پرتلاش در راديو بالا بيايند، برنامه‌ها خوب‌تر و تاثير‌گذارتر مي‌شوند.

مدير ايران و انديشه راديو ايران عامل مديريتي و تقويت انگيزه‌ها را از ديگر عوامل موفقيت و تحقق شعار «همت مضاعف، كار مضاعف» در راديو دانست و افزود: اگر روش‌هاي زائد كم و روش‌هاي خوب جايگزين آن شود، باعث چابكي سازمان صدا و سيما خواهد شد.

وي رويكرد دوم راديو را در خصوص شعار سال، نحوه‌ي صحيح انعكاس آن به مخاطب دانست و افزود: در قالب‌هاي مختلف مي‌توان به شعار «همت مضاعف، كار مضاعف» پرداخت؛ ما نبايد به‌صورت كليشه‌اي با شعار سال برخورد كنيم و تنها شعار‌ دادن مطرح نيست.

حجت‌الاسلام گودرزي قالب مستند را براي پرداختن به شعار سال مناسب دانست و افزود: از طريق توليد برنامه‌هاي مستند مي‌توان افرادي كه با همت بلند كار مي‌كنند را معرفي كنيم. حال اين فرد مي‌تواند يك مدرس دانشگاه يا حتي يك زن خانه‌دار باشد.

اين مدير راديويي ادامه داد: قالب ديگر توليد و پخش بحث‌هاي نظري و مفهومي در ارتباط با شعار سال است؛ براي مثال در برنامه‌اي چون «نگاه روز» مي‌توان چنين مباحثي را دنبال و درباره موضوعاتي چون وجدان كار، انضباط اجتماعي، تلاشگري و آدم‌هاي پركار صحبت كرد. در برنامه‌اي مانند «به افق آفتاب» هم از منظر ديني مي‌توان به اين بحث پرداخت.

وي در پاسخ به پرسش ايسنا درباره افزايش توليد و پخش مناظره‌هاي ديني در راديو ايران، خاطرنشان كرد: در حال حاضر اين اتفاق در برنامه «نگاه روز» كه چهارشنبه‌ها به گروه ايران و انديشه اختصاص دارد، رخ مي‌دهد؛ در اين برنامه كارشناسان مذهبي و اساتيد دانشگاه حاضر مي‌شوند و مناظره واقعي را به نمايش مي‌گذارند. در اين برنامه شركت‌كنندگان از چند منظر با هم چالش مي‌كنند و مشكلات جامعه را به بحث مي‌گذارند.

گودرزي در پايان با اشاره به برنامه «نسيم وصال» گروه ايران و انديشه راديو ايران كه از ساعت 4 تا 5 بامداد هر روز پخش‌ مي‌شود، آن را در زمره برنامه‌هاي موفق شبكه قرار داد كه طرفداران بسياري دارد.

او گفت: هركس شنونده اين برنامه بوده، مشتري دائم آن شده‌است. در اين برنامه از تفاسير مختلف استفاده مي‌كنيم و از قشر‌هاي مختلف با برنامه تماس مي‌گيرند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8901-05028
  • خبرنگار : 71012