مدير گروه جوان و فرهنگ راديو جوان اعلام كرد: در ايام نوروز بسياري از برنامهسازان و مديران ما مشغول برنامهريزي بودند تا شعار «همت مضاعف، كار مضاعف» سريعتر در جريان قرار بگيرد و به سرعت به شنوندگان منتقل شود.
يدالله گودرزي در گفتوگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا، درباره برنامهريزي اين گروه برنامهساز براي تحقق سال «همت مضاعف، كار مضاعف» در برنامهها، خاطرنشان كرد: رسانه در ابتداي هر سال از قبل براي شعاري كه اعلام ميشود، آمادگي دارد و برنامهسازان آماده آن هستند كه به محض اعلام شدن اين شعار آن را در برنامههاي خود اعمال كنند.
وي خاطرنشان كرد: به برنامهسازان توصيه شده كه درباره اين مقوله آمادگي داشته باشند و به سرعت آن را به مخاطبان خود انعكاس دهند. براي ادامه اين كار نيز جلسات طرح و برنامه برگزار شده تا در برنامههاي مختلف اين شعار مورد عنايت قرار گيرد.
مدير گروه جوان و فرهنگ راديو جوان اظهار كرد: رسانه اصليترين بار را در شناساندن يك شعار براي سال دارد. طبيعتا شعاري كه انتخاب ميشود، در برنامههاي مختلف تجلي پيدا ميكند و وظيفه تبيين اين شعار برعهده رسانه است.
گودرزي سپس گفت: كار و همت مضاعف، تلاش مضاعف از سوي اهالي رسانه را ميطلبد؛ هرچند برنامهسازان ما تمام تلاش خود را ميكنند و در شرايطي كه بسياري از مردم در ايام نوروز به استراحت رفته بودند، ما همكاراني داشتيم كه حتي يك روز هم استراحت نكردند.
مدير گروه فرهنگ و هنر راديو جوان اظهار كرد: سعي ما بر اين است كه ضمن اعلام شعار سال به مخاطبان، به زودي آن را در قالب برنامههاي جديد و با ساختارهاي متنوع به شنوندگان توليد و عرضه كنيم.
اين مدير راديويي در ادامه گفتوگوي خود با ايسنا درباره تغيير برنامههاي راديو جوان در سال جديد اعلام كرد: معقولترين زمان براي تغيير كنداكتوراين شبكه، تيرماه است؛ چراكه جوانان با پايان دانشگاهها و آغاز فصل تابستان زمان بيشتري براي شنيدن برنامهها دارند؛ ضمن اينكه راديو جوان نيز فارغ از برنامههاي نوروز و عواقب آن، ميتواند راحتتر به طراحي براي توليد برنامههاي جديد فكر كند.
وي اعلام كرد: برنامههاي راديو جوان از تيرماه متناسب با تغيير حال و هواي جوانان و آغاز اوقات فراغت تغيير اساسي ميكند.
گودرزي همچنين خاطرنشان كرد: فصل نوروز كه براي اغلب افراد، زماني براي استراحت محسوب ميشود، براي برنامهسازان راديو بسيار پركار است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره ويژه برنامههاي نوروز گروه فرهنگ راديو جوان و همچنين بازخورد مخاطبان، خاطرنشان كرد: برنامههاي راديو جوان به تبع سياستگذاري كل راديو تبيين شد؛ براين اساس، با توجه به نياز جامعه به شادي و نشاط، برنامهها براي ايجاد فضاي شادابي و كار بيشتر تبيين شدند.
اين مدير راديويي ادامه داد: با توجه به ويژگي مخاطبان راديو جوان، بازخوردها بسيار سريع به برنامهسازان اين شبكه منتقل ميشود؛ چراكه مخاطب جوان به سرعت نسبت به برنامهها انعكاس نشان ميدهند و اين ويژگي جواني است.
گودرزي ادامه داد: ممكن است يك شنونده 40 يا 50 ساله با يك برنامه ارتباط بسياري برقرار كند، اما هيچگاه به آن زنگ نميزند يا اساماس نميدهد؛ اما مخاطب جوان به سرعت نسبت به يك برنامه واكنش نشان ميدهد.
او اين ويژگي را به نفع برنامهسازان و مديران راديو جوان دانست و افزود: اين حسن كميابي است كه تنها جوانان دارند.
او درباره نتايج اين مزيت نيز گفت: براي مثال ما در فضاي مجازي اينترنت يك حلقه وب داريم كه خود جوانان به صورت خودجوش در آن وبلاگ طراحي ميكنند و درباره راديو جوان مطلب مينويسند؛ اما هيچكدام از شبكههاي ديگر از چنين مزيتي برخوردار نيستند.
گودرزي همچنين درباره بازخوردهاي رسمي برنامههاي راديوجوان نيز گفت: بازخوردهاي رسمي از طريق مركز سنجش صداوسيما مرتب به دست ما ميرسد؛ ضمن اينكه مركز نظارت و ارزيابي نيز نتايج نظرسنجيهاي خود را براي ما ميفرستد و خود راديوجوان نيز به طرق مختلف بازخورد برنامهها را ميگيرد كه دقيقا چه تعداد مخاطب داريم.
وي در عينحال گفت: معمولا راديو جوان از شنونده قابل قبولي برخوردار است و ميتوان گفت ما مخاطب ثابت و روبه رشدي داريم؛ البته اين جزء ويژگيهاي رسانه است كه گاه تعداد مخاطبان بالا يا پايين بروند؛ اما ميتوان گفت به دليل جوانبودن برنامهسازان راديو جوان، برنامههاي اين شبكه همپاي زمان پيش ميروند.
يدالله گودرزي در پاسخ به پرسشي درباره توليد و پخش مناظرههاي فرهنگي در راديو جوان خاطرنشان كرد: مناظرهها ساختار جديدي در راديو نيست، چراكه اين رسانه براساس گفتار شكل گرفته است و طبعا بخشي از برنامهها مبتني بر ميزگرد و مناظره توليد ميشوند و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت. برنامهاي مانند «مثلث»، يك برنامه مناظرهگونه در راديو جوان بوده است كه به بحثهاي مختلف ميپردازد و هر روز يكي از گروهها متولي توليد و پخش آن هستند.
مدير گروه فرهنگ و هنر راديو جوان در عينحال اعلام كرد: مناظرههاي راديويي در سال جديد به طور جديتر و برنامهريزيشدهتر با موضوعات مختلف در اين گروه توليد ميشوند و با قوت بيشتري ادامه مييابند.
او تأكيد كرد: مناظرههاي راديويي نبايد تنها به موضوعات سياسي محدود شوند بلكه بايد موضوعهاي مختلف فرهنگي را نيز دربر گيرند.
گودرزي ابراز اميدواري كرد كه برنامهسازان راديو جوان بتوانند بيش از گذشته و با جسارت بيشتر موضوعات مختلف را در قالب مناظره توليد و پخش كنند.
انتهاي پيام