متکي در ديدار دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين: حمايت‌هاي ايران و سوريه از مقاومت، وظيفه اخلاقي و انساني است

وزير امور خارجه کشورمان و دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين آخرين تحولات سرزمين‌هاي اشغالي و اوضاع ساکنان در محاصره نوار غزه را بررسي کردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار که روز دوشنبه در دمشق با حضور ابوطارق ـ معاون دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين ـ و سيد احمد موسوي ـ سفير کشورمان در سوريه ـ برگزار شد، منوچهر متکي و رمضان عبدالله شلح بر استيفاي کامل حقوق فلسطينيان و آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي تاکيد کردند.

وزير امور خارجه کشورمان مقاومت را حق قانوني و شرعي مردم فلسطين در مقابل اشغالگران صهيونيست دانست و گفت: حمايت‌هاي ايران و سوريه از مقاومت، وظيفه اخلاقي و انساني است.

در اين ديدار رمضان عبدالله شلح نيز گفت: تحرکات اخير براي احياي طرح سازش نشانه به بن بست رسيدن طرح‌هاي قبلي براي منافع غاصبان قدس و حاميان‌شان است.

او با اشاره به تهديدهاي مقام‌هاي رژيم اشغالگر قدس شريف مبني بر هجوم دوباره عليه مردم غزه و مقاومت، تصريح کرد: پيروزي حق مقابل باطل وعده الهي است، اگرچه شايد راهي طولاني باشد و تجربه شکست‌هاي گذشته رژيم اشغالگر صهيونيستي اسراييل در لبنان و غزه اين را ثابت مي‌کند.

وزير امور خارجه کشورمان هم‌چنين در ديدار با حاج حسين خليل ـ معاون سياسي دبيرکل جنبش حزب الله لبنان ـ با ابراز خرسندي از ادامه روند و استمرار دولت وحدت در لبنان، مشورت‌هاي سوريه و ايران را بر حمايت از اين مقطع کنوني در لبنان مورد تاکيد قرار داد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۱ دی ۱۳۸۸ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8810-11096
  • خبرنگار :