آغاز بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها خباز در تذكري: كميسيون ويژه فقط بايد ايرادات را بررسي مي‌كرد نه ساير مواد را

خباز پس از آغاز بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كه از سوي شوراي نگهبان اعاده شده است، در تذكري آيين‌نامه‌اي گفت: كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي قانونا حق نداشته به جز سه موردي كه شوراي نگهبان ايراد وارد كرده به موارد ديگري نيز بپردازد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي صبح امروز سيزدهم دي‌ماه بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كه از سوي شوراي نگهبان با ايراداتي به مجلس ارجاع شده بود را آغاز كردند.

محمدرضا خباز در حين بررسي ايرادات شوراي نگهبان كه در كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مورد بررسي و اصلاح قرار گرفته بود، در تذكري آيين‌نامه‌اي با استناد به ماده 186 آيين‌نامه داخلي مجلس اظهار كرد: اين ماده مي‌گويد مصوبات عادي و يك فوريتي مجلس كه از سوي شوراي نگهبان رد مي‌شود به كميسيون مربوطه ارسال شود و اين ماده براي اين است كه آنچه را كه شوراي نگهبان ايراد گرفته كميسيون مي‌تواند به آن بپردازد. بنابراين كميسيون قانونا حق نداشته است به جز آن سه موردي كه شوراي نگهبان به آن ايراد وارد كرده به موارد ديگري بپردازد، چرا كه اگر غير از اين باشد هرچه كه مجلس تصويب كرده قانون است و قابل تغيير نيست.

نماينده مردم كاشمر در خانه ملت ادامه داد: هيات رييسه مجلس نيز همان ايرادات شوراي نگهبان را به كميسيون ارجاع مي‌دهد و كميسيون حق متعرض شدن به بقيه مواد را ندارد اين در حالي است كه كار كميسيون ويژه بدعت است و اگر در حال حاضر به فكر نباشيم و هيات رييسه جلوي اين حركت را نگيرد هرچه را كه شوراي نگهبان ايراد وارد كند و به كميسيون مربوطه براي بررسي بازگردد، كميسيون به خود اجازه مي‌دهد كه وارد مصوبات ديگر مجلس شود بنابراين خواهش مي‌كنم همان قسمتي كه مورد اعتراض قرار گرفته را بررسي كنيم.

به گزارش ايسنا، سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد كه رياست جلسه علني امروز مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذكر خباز گفت: فعلا به آن مواردي كه مورد نظر شماست نرسيديم و وقتي كه به آن موضوع تذكر شما رسيديم در خدمت‌تان هستيم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۳ دی ۱۳۸۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8810-05524
  • خبرنگار : 71233