• یکشنبه / ۱۳ دی ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8810-05545

نماينده‌ زنجان در تذكري: چرا كميسيون ويژه مصوبه قبلي مجلس در ماده3 لايحه هدفمندي يارانه‌ها كه شوراي نگهبان به آن ايراد نگرفته بود را حذف كرد

نماينده‌ مردم زنجان نسبت به حذف نظر مجلس از ماده‌اي از لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها با توجه به عدم ابهام شوراي نگهبان به آن تذكر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جمشيد انصاري در تذكري با استناد به ماده 186 آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، اصلاح صورت گرفته در مورد تبصره دو از ماده سه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها مبني بر لحاظ شدن مناطق جغرافيايي، نوع و ميزان مصرف در اعمال قيمت ترجيحي و پلكاني براي مصارف مختلف آب را در واقع به نوعي ناديده گرفتن نظر قبلي مجلس عنوان كرد و گفت: شوراي نگهبان به اين مسئله ايرادي نگرفته و از مجلس نخواسته است كه رفع ابهام كند ولي كميسيون در بحث‌هاي خود در خصوص حوزه‌هاي آبريز پيشنهاد حذف مطرح كرد كه مورد تصويب قرار گرفت اما اين پيشنهاد جديد در واقع ناديده گرفتن نظر قبلي مجلس است؛ در حالي كه شوراي نگهبان ايرادي به آن نگرفته بود.

ابوترابي‌فرد به عنوان رييس جلسه با اشاره به اينكه شايد اين مسئله ضرورت نداشت، خاطرنشان كرد: كميسيون مي‌توانست با پيشنهاد ديگري ابهام شورا را رفع كند، اما اين مسئله مانعي ندارد و اين پيشنهاد را داده‌اند و لذا اينجا هم مي‌توان در اين خصوص تصميم گرفت.

به گزارش ايسنا، كواكبيان نماينده مردم سمنان در خانه‌ ملت نيز در تذكري با استناد به همين ماده از آيين‌نامه داخلي مجلس اين اقدام را خلاف قانون اساسي عنوان كرد و گفت: با اين مسئله در واقع تبعيضي حاصل مي‌شود تا ما بتوانيم نظر شوراي نگهبان را تامين كنيم. لذا از شما مي‌خواهم اين تذكر را وارد بدانيد و پيشنهاد به خود كميسيون برگردد و پخته‌تر شود.

ابوترابي‌فرد اين اصلاحيه را ناظر بر حمايت از مردمي عنوان كرد كه در محيط‌هاي مختلف جغرافيايي هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha