وزير امور اقتصادي و دارايي: کميسيون ويژه طرح تحول و دولت اجراي سريع‌تر هدفمندکردن يارانه‌ها را بررسي مي‌کنند

وزير امور اقتصادي و دارايي از توافق کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس و دولت براي بررسي اجرايي کردن لايحه هدفمندکردن يارانه ها در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سيدشمس‌الدين حسيني در جمع خبرنگاران اظهار كرد: جلساتي که تاکنون براي بررسي لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها برگزار شده سازنده بوده است و هياتي متشکل از اعضاي کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس و چند تن از اعضاي هيات دولت، در مورد لايحه مذاکراتي را انجام داده و توافقاتي نيز در اين زمينه انجام شده است.

وي گفت: کميسيون ويژه و دولت اجراي لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها را منوط به ايجاد ساز و کارهاي اجرايي مناسب مي‌دانند كه بايد قابليت انعطاف براي مجريان را داشته باشد و ملاحظات نظارتي را نيز در برگيرد؛ براين اساس سازمان هدفمندکردن يارانه‌ها و يا يک شرکت دولتي با تغيير اساس‌نامه براي منابع اين طرح تاسيس مي‌شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: در صورتي که اين سازمان در قالب يک شرکت دولتي ايجاد شود، دغدغه‌هاي دولت و ملاحظات نمايندگان مجلس نيز تامين مي شود.

وي تصريح کرد: هيچ کدام از طرفين دولت و مجلس اصراري بر تامين خواسته‌هاي خود درباره اين لايحه ندارند و قرار است براساس توافقات انجام شده با کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي، نمايندگان مجلس به لايحه راي مثبت دهند تا مقصود نهايي حاصل شود.

وي گفت: بر اساس مسيري که اين لايحه تاکنون طي کرده، آينده آن بسيار اميدوارکننده خواهد بود.

قرار است امروز لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها كه از سوي شوراي نگبان بازگردانده شده در کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس بررسي شود.

اين لايحه با سه ايراد، از سوي شوراي نگهبان روبرو شد و ابهام در شيوه تعيين قيمت برق و گاز نخستين ايراد شوراي نگهبان با اين لايحه بود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8809-04431
  • خبرنگار :