*هدفمند كردن يارانه‌ها و حمل و نقل* معاون ايمني و ترافيك سازمان راهداري: اجراي لايحه باعث ارتقا ايمني و كاهش تصادفات مي‌شود اگر...

معاون ايمني و ترافيك سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تاكيد كرد: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها باعث ارتقا ايمني و كاهش تصادفات و تلفات رانندگي و جاده‌اي مي‌شود مشروط بر اينكه بودجه و اعتبار حاصل از صرفه‌جويي سوخت در زمينه توسعه زيرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه بخش ريلي سرمايه‌گذاري و هزينه شود.

عباس محمود‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه و تاثير آن در بخش حمل و نقل، گفت: اگر بودجه‌اي از يارانه‌ها به بخش حمل و نقل عمومي اختصاص يابد و بخش عمده درآمد حاصل از صرفه‌جويي مصرف سوخت در جهت توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل به ويژه حمل و نقل عمومي باشد و ناوگان و تجهيزات حمل و نقل تقويت شود، تاثير بسزايي در حمل و نقل خواهد داشت.

وي با تاكيد بر تقويت ويژه زيربناهاي حمل و نقل ريلي و افزايش ظرفيت آن در كشور، گفت: توسعه حمل و نقل عمومي به‌ويژه زيرمجموعه‌هاي ريلي كه از ايمن‌ترين شاخه‌هاي حمل و نقل است، قطعا كاهش تصادفات و تلفات را در پي دارد.

محمود‌آبادي تصريح كرد: باتوجه به اينكه حمل و نقل عمومي مسافر در بخش زميني 40 درصد جابه‌جايي را برعهده دارد و تلفات و تصادفات آن تنها چهار درصد است، اجراي اين طرح باعث ترغيب به استفاده از حمل و نقل عمومي مسافري و به تبع آن كاهش تلفات و تصادفات جاده‌اي مي‌شود.

معاون ايمني و ترافيك سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با تاكيد بر افزايش ظرفيت حمل و نقل عمومي به ويژه بخش ريلي به‌منظور پاسخگويي به افزايش تقاضاي جامعه، خاطرنشان كرد: بايد ظرفيت و زيرساخت‌هاي جايگزين در اين زمينه عرضه شود كه مهمتر از همه توجه به حمل و نقل ريلي و افزايش ظرفيت آن است چراكه اين بخش عليرغم ايمني بالا سوخت كمتري نياز دارد و مقرون به صرفه‌تر از ديگر شاخه‌هاي حمل و نقلي است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۸ آذر ۱۳۸۸ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8809-01445.154192
  • خبرنگار : 71251