يك استاد ارتباطات در آسيبشناسي افزايش رويكرد مخاطبان شبكههاي داخلي به شبكههاي ماهوارهيي، بخشي از اين رويداد را به دليل تنوعطلبي مخاطبان مرتبط دانست و گفت: اين كه در چندين شبكه چه محتوايي توليد و ارائه ميشود پاسخگوي بهتري براي حس تنوع طلبي مخاطب چند شبكه داخلي است.
محمدتقي روغنيها در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ادامه مطلب بالا يكي ديگر از دلايل افزايش رويكرد مردم به شبكههاي ماهوارهيي را كاركرد رسانهها، ميزان جذب و جلب اعتماد مخاطب و درك خواستههاي آنها از لحاظ آموزش، سرگرمي و تفريحات و اطلاعرساني عنوان كرد.
او با بيان اين كه ايجاد توانايي فضايي كه منتج به جلب اعتماد مخاطب و جذب بيننده شود در شبكههاي تلويزيوني يك نياز براي افزايش مخاطبان داخلي است، خاطرنشان كرد: البته بعضي از سريالهايي كه در داخل توليد ميشوند در زمان پخش تعداد زيادي مخاطب را جذب كرده و در ساعات پخش پاي تلويزيون مينشينند كه با بررسي دليل موفقيت اين نوع برنامه ها و تعميم آن به ديگر كارها ميتوان نتيجه خوبي گرفت.
به گفتهي روغنيها در دو حوزه سرگرمي و تفريحات براي مردم بايد با درايت بيشتري برخورد كرد و در اين بخش توجه به خواستههاي مردم با سلايق متنوع در سراسر كشور با فرهنگها و علايق متفاوت ميتواند راهگشا باشد.
او يكي ديگر از راههاي جذب مخاطب به سوي شبكههاي داخلي از سوي شبكههاي ماهوارهيي را در نحوه و چگونگي اطلاعرساني و بخش اخبار عنوان و اظهار كرد: بديهي است انتشار اخبار به موقع و كامل از سوي شبكههاي داخلي مردم را از شبكههاي ماهوارهيي به سوي شبكههاي داخلي برميگرداند. براي تحقق اين هدف بايد در عملكرد بخشهاي خبري سيما تجديدنظر كرد به شكلي كه خبررساني دقيق و به موقع در صدر كارهاي آنها قرار گيرد.
اين استاد ارتباطات در پايان خاطرنشان كرد: به لحاظ كيفيت و جاذبههاي تصويري نيز رسانهها بايد اصولي و علمي و طبق تجربههاي موفق عمل كنند. نحوه آرايش دكور، نورپردازي و ديگر مشخصههاي بصري در برنامههاي تلويزيوني نيز در جذب مخاطب بسيار موثر است.
انتهاي پيام