مراسم برائت از مشركين در صحراي عرفات در حال برگزاري است

مراسم برائت از مشركان صبح امروز (پنج‌شنبه، پنجم آذرماه) با حضور آيت‌الله محمد محمدي ري‌شهري ـ نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ـ و جمع زيادي از زائران ايراني در عرفات در حال برگزاري است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مكه‌ي مكرمه، اين مراسم با حضور زائران ايراني در مراسم حج آغاز شد. پس از مداحي يكي از مداحان اهل بيت (ع) و قرائت قرآن، زائران يك صدا فرياد «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسراييل» و «يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا» سر دادند.

هم‌چنين در دست زائران شركت‌كننده در اين مراسم، برگه‌هايي با مضامين «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسراييل» به زبان‌هاي فارسي، عربي، انگليسي و تركي ديده مي‌شوند. در اين مراسم، حسيني ـ وزير امور اقتصادي و دارايي ـ، مصطفي خاكسار قهرودي ـ رييس سازمان حج و زيارت ـ و قشقاوي ـ معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور ـ، كاردار ايران در عربستان، چند نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسؤولان بعثه‌ي مقام معظم رهبري حضور دارند. به علاوه، در اطراف محل برگزاري مراسم، نيروهاي انتظامي حضور دارند.

در ابتداي اين مراسم، آيت‌الله ري‌شهري ـ سرپرست حجاج ايراني ـ از همه‌ي زائران به‌خاطر حضور گسترده‌شان در مراسم برائت از مشركين تشكر كرد و براي همه آرزوي قبولي طاعات و عبادات را از خداوند خواست.

او اظهار اميدواري كرد كه حجاج از اين سرزمين، بالاترين بهره را ببرند.

به گزارش ايسنا، دقايقي پيش آيت‌الله ري‌شهري پيام مقام معظم رهبري را خواند و اكنون اين پيام به زبان عربي در حال خوانده شدن است.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ آذر ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8809-00828.151781
  • خبرنگار :