وزير بازرگاني: با تبعات منفي ناشي از هدفمندسازي يارانه‌ها مقابله مي‌كنيم

وازرت بازرگاني با تمام توان و تلاش خود در برابر هرگونه تبعات منفي ناشي از اجراي طرح هفمندسازي يارانه‌ها مقابله خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي غضنفري در نشست شوراي اداري شهرستان جلفا، افزود: در اين راستا لزوم مديريت صحيح توسط مردم و مسوولان بسيار با اهميت است و همه اعم از مردم و دولت و دستگاه‌ها و قواي سه گانه بايد دست در دست هم دهند تا اين طرح اقتصادي زيربنايي اجرا شود.

وي اظهار كرد: براي جلوگيري از نوسان قيمت‌ها، وزارت بازرگاني 20 هزار ميليارد ريال تسهيلات در اختيار تشکل‌ها قرار خواهد داد تا از اين طريق با ذخيره سازي منطقي کالاها با هرگونه احتکار و گران فروشي مقابله شود.

او با بيان اين‌كه در شرايط کنوني براي اقتصاد کشور راهي جز هدفمند کردن يارانه ها باقي نمانده و بايد همه دست در دست هم دولت را در نيل به اهداف خود ياري کنند، از تمامي دستگاههاي اجرايي خواست راه را براي اجراي اين طرح هموار کنند.

وي تصريح كرد: بايد با تشريح جزييات اين طرح اقتصادي، مردم را از هرگونه نگراني نسبت به نتايج منفي احتمالي بر حذر داشت و فوايد مثبت آن براي مردم بازگو شود.

وزير بازرگاني به نقش موثر رسانه‌ها در تشريح جزييات طرح مزبور اشاره و از رسانه ملي، خبرگزاري‌ها و مطبوعات خواست با همدلي و تعامل، دولت را در اجراي اين طرح ياري كنند.

او با تمجيد از شجاعت و ايستادگي دولت عدالت محور در ارائه طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، موافقت قواي سه گانه و همدلي آنان با دولت را نشان از اهميت فوق العاده اين طرح دانست.

غضنفري که به عنوان نماينده ويژه رييس جمهور در دور سوم سفرهاي استاني در جمع مسوولان دستگاههاي اجرايي جلفا سخن مي‌گفت، اظهار كرد: همسايگي اين شهرستان با کشورهاي آسياي ميانه فرصتي استثنايي براي اين شهرستان است.

وي افزود: بايد تلاش کرد ضمن برآورد کردن نيازهاي اساسي شهرستان از استعدادهاي بالقوه اين خطه مرزي در جهت شکوفايي منطقه و کشور گام برداشت.

او وجود منطقه آزاد ارس و رودخانه پر آب ارس را از استعدادهاي بالقوه اي برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه از آنها به نحو مطلوب استفاده نشده است.

به گفته وزير بازرگاني منطقه آزاد ارس مي تواند با جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در ايجاد اشتغال مولد و رفع مشکل بيکاري ايفاي نقش كند.

وي همچنين بر ضرورت کار فرهنگي در نقاط مرزي تاکيد و با ابراز گله مندي از عدم پوشش شبکه هاي تلويزيوني در نوار ساحلي رودخانه ارس و روستاهاي همجوار، از رسانه ملي خواست كه در اين راستا تلاش كند.

او اظهار كرد: قطعا رسانه‌هاي بيگانه جاي خالي شبکه‌هاي صدا و سيما را در اين منطقه پر خواهند کرد که اين مشکلي بزرگ براي اهالي متدين خطه مرزي جلفا خواهد بود.

وزير بازرگاني در اين سفر يک‌روزه ضمن بازديد از نقاط مرزي شهرستان جلفا، از واحدهاي توليدي مستقر در فاز يک منطقه آزاد ارس نيز ديدن کرد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۹ آبان ۱۳۸۸ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8808-01975.142324
  • خبرنگار :