معاون پارلماني رييس‌جمهور: استرداد لايحه‌ هدفمندكردن يارانه‌ها ازطرف دولت پس گرفته نشده است رييس جمهور باكليات پيشنهاد تاسيس سازمان يارانه‌ها موافقت كرده است

معاون پارلماني و امور مجلس رييس جمهور، تصريح كرد: رييس جمهور با كليات پيشنهاد تاسيس سازمان يارانه‌ها موافقت كرده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا ميرتاج‌الديني در جمع خبرنگاران با اشاره به اين‌كه كميته‌ي تشكيل شده ميان مجلس و دولت براي حل مشكل موجود در لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها شامل هشت نفر مي‌باشد، خاطرنشان كرد: پيش از اين قرار بود كه اين كميته شش نفره باشد و سه نفر از دولت و سه نفر از مجلس در آن حضور پيدا كنند، اما پس از آن آقايان فرزين و ابوترابي‌فرد به جمع اعضا اضافه شدند.

وي اضافه كرد: در جلسه‌ سه ساعته‌اي كه اين كميته داشت همه‌ ابعاد قضيه بحث شد.

معاون پارلماني و امور مجلس رييس جمهور، گفت: نظر رييس جمهور باز بودن دست دولت در اجراي مصوبه است. رييس جمهور تاكيد دارد كه دولت به دنبال اجراي اين لايحه است و دغدغه‌ دولت براي اين كه فشار بر طبقات جامعه وارد نشود اگر بيشتر از مجلس نباشد كمتر از آن نيست.

ميرتاج‌الديني نظر دولت را اجراي اين مصوبه و در عين حال باز بودن دست دولت عنوان كرد و گفت: آقاي رييس جمهور اين كار را همانند مربيگري يك تيم مي‌دانند كه بايد دستش باز باشد تا كاري كه هيچ‌كدام از دولت‌ها و مجلس‌ها نتوانستند پياده كنند اجرايي شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه دولت از بحث تشكيل صندوق عبور كرده است، گفت: هم‌اكنون بحث سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها مطرح شده كه توافقاتي نيز بر سر آن واصل شده است، و متني در اين خصوص تهيه شده كه تنها بر روي برخي الفاظ بحث‌هايي وجود دارد كه قرار است در جلسات آتي مورد بحث قرار گيرد.

معاون پارلماني رييس جمهور، از پذيرش كليات تشكيل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها خبر داد و افزود: جزييات اين مساله را بايد كميسيون ويژه بررسي كند و پس از آن نظر مجلس نيز اعلام شود و اين در صورتي قابل اجراست كه كميسيون ويژه آن را بپذيرد.

وي خواست دولت در اين زمينه را داشتن ساز و كار مستقل عنوان كرد و گفت: عملكرد اين سازمان همانند شركت‌هاي دولتي خواهد بود كه حسابرسي آن در بودجه‌ كل كشور انجام مي‌شود.

خبرنگاري در خصوص مغايرت بحث تاسيس صندوق با اصل 53 قانون اساسي و تفسيرهاي شوراي نگهبان در اين خصوص پرسيد كه وي در پاسخ، گفت: ما در همه‌ي امور تابع تفسير شوراي نگهبان هستيم و در اصل 53 بحث بر سر اين است كه برداشت‌ها بر مبناي قانون باشد كه قانون نيز اعم است.

ميرتاج‌الديني در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد زمان ارايه‌ لايحه‌ بودجه و برنامه‌ پنجم توسعه به مجلس، اظهار داشت: بر اساس آيين‌نامه مجلس، بايد لايحه‌ بودجه تا 15 آذر به مجلس ارايه شود و امروز بنده نامه‌اي را به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور نوشتم تا قضيه دنبال شده و لايحه‌ بودجه به موقع به مجلس بيايد.

به گفته‌ي معاون پارلماني رييس جمهور، پيش‌نويس اوليه‌ برنامه‌ي پنجم توسعه نيز در دولت تهيه و تصويب اوليه شده است و ملاحظاتي از طرف كميسيون برنامه و بودجه به دولت رسيده كه آنها را لحاظ مي‌كند.

ميرتاج‌الديني اظهار اميدواري كرد در اولين فرصت قانون برنامه‌ي پنجم به مجلس تقديم شود.

وي هرگونه بحث در خصوص متمم بودجه‌ي سال 88 را نيز منتفي اعلام كرد و اولويت كاري دولت را لايحه‌ي بودجه و برنامه‌ي پنجم عنوان كرد.

معاون پارلماني رييس جمهور، در پايان تصريح كرد: بحث استرداد لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها از طرف دولت پس گرفته نشده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-01224.138796
  • خبرنگار :