/ موافق وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي/ زارعي: محصولي به واسطه ارتباط تنگاتنگ فكري و سياسي با رييس‌جمهورازعهده وزارت رفاه برمي‌آيد

يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه گفت: وزارت رفاه بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور است، لذا بايد كسي در آنجا باشد كه اقتصاد، توليد ثروت و ارزش ثروت را به خوبي بداند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي‌اصغر زارعي در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي افزود: براي تحقق شعارهاي دهه چهارم انقلاب يعني پيشرفت نياز به كارآمدي داريم كه به معناي داشتن دانايي و توانايي است.دانايي يعني تحليل درست از وضع موجود و داشتن برنامه منسجم براي عبور از وضع موجود و رسيدن به وضعيت مطلوب.

وي گفت: آقاي محصولي از ابتداي انقلاب در عرصه‌هاي جهاد و شهادت تا رده فرمانده سپاه منطقه 5 كشور حضور داشته و مديريت بحران را در زمان جنگ تجربه كرده است.

زارعي اضافه كرد: آقاي محصولي در دولت نهم مشاور رييس‌جمهور بوده و حضور موثر در جلسات دولت داشته‌اند، ضمن آنكه ارتباط تنگاتنگ فكري و سياسي با رييس‌جمهور نيز از ويژگي‌هاي مهندس محصول است كه نشان مي‌دهد مي‌تواند از عهده وزارت رفاه بر بيايد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: دوستان مي‌دانند كه قبل از وزارت كشور ، آقاي رييس جمهور براي چندين بار خواسته بود تا آقاي محصولي مسووليتي را بپذيرند، كه قبول نكردند، اما زماني كه احساس كردند باري زمين مانده است، براي چند ماه هم كه شده مسوولت وزارت كشور را قبول كردند. لذا تكليف گرايي يكي از ويژگي‌هاي آقاي محصولي است كه قبلا هم نشان داده بود و اكنون هم براي وزارت رفاه حضور يافته‌اند.

وي افزود: مديريتي كه ايشان در صحنه انتخابات رياست جمهوري در فرصت كم انجام دادند و هجمه‌هاي كه از سوي دشمنان و بعضا مخالفان صورت گرفته بود، مديريت فضاي بازي كه فكرها و سليقه‌هاي مختلف بتوانند، حضور پيدا كنند و جهانيان را متحير كرد، مقداري مرهون رويكرد آقاي محصولي بود.

وي تصريح كرد: ايشان در زندگي شخصي خود نيز با داشتن زندگي سالم، در ايجاد ثروت با كار و تلاش و نه با رانت و استفاده از وام بانكي فعال بوده است. بايد بگوييم كه آيت‌الله حائري شيرازي گفته‌اند كه كسي كه بتواند و نخواهد و پاك زندگي كند، كمياب است. اگر بخواهيم يكي از مديران نمونه نظام اسلامي را پيدا كنيم آقاي محصولي است.ايشان در حين كار ضوابط قانوني و شرعي را رعايت كرده و توانسته زندگي سالم و پاكي را داشته باشد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي ارايه شده از سوي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي ادامه داد: مديريت وزارت رفاه ،‌و تامين اجتماعي از يك بعد بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور است، لذا كسي بايد در آنجا باشد كه اقتصاد، توليد ثروت و ارزش ثروت را به خوبي بداند و بفهمد. اهل تعامل اقتصادي باشد و به ضوابط شرعي مقيد باشد، لذا از اين بعد براي وزارت رفاه چنين فردي(محصولي ) مورد نياز است.

زارعي همچنين با اشاره به جايگاه بيمه تامين اجتماعي در برنامه‌هاي محصولي گفت: ايشان در برنامه‌هاي خود بحث بيمه بيكاري را مطرح كرده‌اند كه شرايطي براي جامعه فراهم شود كه به افزايش رفاه كمك شود.

وي درباره شركت‌هاي سرمايه‌گذاري كه در برنامه‌هاي محصولي آمده نيز اظهار داشت: در اين زمينه هم مهندسي مجدد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري لازم است. ما بايد نگاه مجددي به سرمايه‌ها داشته باشيم، زيرا تا كنون مديريت خوبي براي سرمايه‌گذاري‌ها نشده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: وزير رفاه با داشتن نگاه مثبت به طبقات ممتاز جامعه از حيث تامين بيمه چه بيكاري چه درمان، داشتن ارتباط تنگاتنگ با وزارت بهداشت مي‌تواند ماموريت خود را به خوبي انجام دهد. كه آقاي محصولي در سوابق كار خود نشان داده‌اند كه اهل تعامل و همكاري چه در دوران جنگ چه پس از آن و چه در زمان وزارت كشور است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-00965.137258
  • خبرنگار :