/مخالف وزير پيشنهادي رفاه/ نماينده مشكين‌شهر: محصولي حتي يك روز سابقه كاري در وزارت رفاه يا تشكيلات مشابه ندارد

نماينده‌ مردم مشكين‌شهر در خانه‌ ملت، گفت: وزير پيشنهادي رفاه و تامين‌اجتماعي به دليل نداشتن سابقه حتي يك روز كاري در وزارت رفاه يا تشكيلات مشابه نمي‌تواند گزينه‌ي مناسبي براي تصدي‌گري اين وزارتخانه باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، يونس اسدي در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي به برنامه‌ي ارائه شده‌ي محصولي در مورد اين وزارتخانه اشاره و اظهار كرد: چيزي كه در اين برنامه وجود ندارد برنامه‌ريزي مطابق با تعريف موجود است، بدان معنا كه برنامه‌ريزي به معناي مروري بر گذشته، بررسي وضع موجود و برنامه‌ريزي براي آينده است كه چنين مواردي در برنامه‌ي ارايه شده وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي وجود ندارد.

وي با بيان اين‌كه بنده اين برنامه‌ ارايه شده را به عنوان يك برنامه قبول ندارم، گفت: در اين برنامه يكسري اهداف، وظايف و خط‌مشي كه مي‌توان به وفور در تمامي صفحات روزنامه‌ها پيدا كرد آورده شده است. تعجب بنده از اين است كه در اين برنامه كه براي اين وزارتخانه با عظمت زياد طراحي شده هيچ مبدا و مقصدي مشخص نيست.

نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر در خانه‌ي ملت، با اشاره به اصل 29 قانون اساسي، گفت: اين اصل راهگشايي براي اقشار كم‌درآمد و فقير است كه در برنامه‌ي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي در مورد آن سكوت شده است. تنها يك مورد با عنوان اين اصل آورده شده است.

وي در ادامه توضيح داد: بيكاري به عنوان معضلي جدي در كشور ما مطرح است كه متفاوت با ديگر كشورهاست. به عبارت ديگر بيكار در كشور ما كسي است كه فارغ‌التحصيل و جوان است. اين قشر متاسفانه در خانواده‌ها سرخورده هستند. هيچوقت به اين فرد جوان كه مي‌تواند براي آينده‌ي كشور مفيد باشد هيچ فكري قبل از اشتغال برايش در نظر گرفته نشده است. در اين بين در اصل 29 قانون اساسي با دقت تمام به اين موضوع توجه شده كه در برنامه‌ي وزير پيشنهادي رفاه با غفلت از آن رد شده است.

اسدي با اشاره به موارد ديگري از برنامه‌ي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي اظهار كرد: در بخش ديگري از برنامه دخالت موثر در سياست‌گذاري‌هاي مالياتي آورده شده است. تعجب بنده از اين است كه وزارت رفاه و تامين اجتماعي در كجاي بحث اقتصاد كشور قرار دارد كه مي‌خواهد در سياست‌گذاري در امر مالياتي كشور وارد شود. انگار اقتصاد ما در مملكت اين‌قدر بي‌صاحب است كه يك وزارتخانه كه اصلا بحث مالياتي به آن وارد نيست مي‌خواهد وارد شود.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: يكي ديگر از موارد گنجانده شده در برنامه‌هاي اين وزير پيشنهادي مربوط به امور درمان است. در اين بين تعجب بنده اين است كه مطابق با قانون برنامه‌ي چهارم توسعه اين وزارتخانه نبايد در امور درمان سازمان تامين اجتماعي وارد شود. در صورتي كه اين مورد مطرح شده در برنامه‌ي اين وزير پيشنهادي عملياتي شود بايد در وزارت بهداشت و درمان را بست.

وي با اشاره به ماده‌ي 89 قانون برنامه‌ي چهارم توسعه، گفت: به نظر مي‌رسد كه حتي اين ماده يكبار نيز مرور نشده است. هم‌چنين براي شستا شركت‌هاي عظيم سرمايه‌گذاري سازمان تامين اجتماعي توجه ويژه‌اي در اين برنامه نشده است. به نظر بنده اين شركت‌ها بيشترين حرف‌ها را در بخش اقتصادي مي‌توانند بزنند. بنابراين بي‌تفاوت رد شدن از اين بحث جفاي جدي بر آنهايي است كه به اميد فردا اندك سرمايه‌اي را در اختيار اين سازمان قرار دادند تا بتوانند در آينده استفاده كنند كه متاسفانه در اين برنامه به كلي فراموش شده است.

نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر در خانه‌ي ملت، با بيان اين‌كه در تدوين برنامه‌ي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي هيچ توجهي به مجلسي كه در راس امور است نشده است، اظهار كرد: متاسفانه به باور بنده ارايه‌ي چنين برنامه‌اي تنها اهانت به ديدگاه نمايندگان است. چرا كه اصلا اين يك برنامه نيست بلكه چند مطلب را از چند كتاب استخراج كرده و به عنوان برنامه به مجلس ارايه كرده‌اند.

اسدي در ادامه گفت: بنده چند بار از زبان آقاي محصولي شنيدم كه گفتند تا به حال همواره به عنوان مسوول دكتر احمدي‌نژاد بودم و ايشان زير دست بنده كار كردند. تعجب بنده از معرفي دكتر احمدي‌نژاد است كه ايشان كه قائل به هماهنگي زيرمجموعه‌شان هستند، آيا مي‌توانند در چنين وزارتخانه عظيمي اين هماهنگي را ايجاد كنند و يا اين‌كه آقاي محصولي حرف‌شنوي را از رييس جمهور دارند يا خير.

اين نماينده‌ي مجلس هشتم، با انتقاد از تعامل محصولي با مجلس در دوران تصدي وزارت كشور، گفت: شايد برخي از ما بهتران بودند كه آقاي محصولي حرف‌شان را مي‌شنيد اما بنده به عنوان يك نماينده كه به گروه و جناحي تعلق ندارم و همواره حرف حق را گفته‌ام هيچ‌گاه توجهي از ايشان نديده‌ام. به گونه‌اي كه در مراجعه‌اي كه به دفتر آقاي محصولي داشتم متوجه شدم كه به دفترشان سپرده بودند كه موبايل نمايندگان را بگيرند و اجازه ندهند كه نمايندگان با موبايل وارد شوند. آيا جايگاه وزير اينقدر بالاتر است كه يك نماينده نمي‌تواند با يك موبايل وارد دفتر كار آقاي وزير شود؟

نماينده مردم مشكين‌شهر در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به سرمازدگي در اوايل بهار به باغات حوزه‌ي انتخابيه‌اش، گفت: در آن زمان نزديك به 15 هزار هكتار باغات شهرستان مشكين‌شهر را سرما زد كه بنده علي‌رغم تلاش سه روزه نتوانستم با آقاي محصولي وزير وقت كشور تلفني صحبت كنم تا حداقل دلداري به مردم اين شهرستان بدهد. اين مردمي هستند كه خسارت ديده‌اند و نان شب ندارند، اما ايشان حتي به خودشان اجازه ندادند كه با يك تلفن با نماينده‌ي مردم صحبت كنند تا بنده از زبان ايشان به مردم بگويم كه با وزيري كه رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور است صحبت كردم و درد مردم را به او رساندم. از سوي ديگر با وجود داشتن چندين ملاقات با ايشان نيز تاكنون جوابي نداده است.

اسدي با بيان اين‌كه محصولي حتي يك روز كاري نيز در وزارت رفاه يا تشكيلات مشابه سابقه نداشته است، گفت: تفاوت جدي‌اي بين ماموريت وزارتخانه‌هاي كشور و رفاه و تامين اجتماعي وجود دارد. بنابراين بر چه مبنا و اصولي آقاي محصولي تصدي‌گري اين وزارتخانه را پذيرفتند. البته شايد ايشان روزي در وزارت كشور فرماندار بودند كه آنجا نيز نتوانستند هيچ كاري انجام دهند.

وي افزود: بر چه اساسي آقاي محصولي بدون سابقه‌ي كار مي‌خواهد براي حداقل پنج ميليون نفر زير خط فقر مطلق كه حتي نان شب خود را نيز نمي‌توانند تامين كنند در اين مجموعه بزرگ وارد شوند.

اين نماينده‌ مخالف وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي، خاطرنشان كرد: آقاي محصولي حداقل با 50 ميليون نفر مردم كشور سر و كار دارد كه رتق و فتق امور مردم بدون داشتن پشتوانه‌ي شناخت سازمان رفاه و تامين اجتماعي هيچ فايده‌اي ندارد.

اسدي با بيان اين‌كه بنده به عنوان يك نماينده‌ي مردم صلاحيت آقاي محصولي را براي تصدي وزارتخانه‌ي رفاه و تامين اجتماعي نمي‌پسندم، مدعي شد كه چندين پرونده در سازمان تعزيرات حكومتي در استان اردبيل براي بحث سوآپ نفتي مفتوح است كه محصولي در قبال آنها مسوول است و بايد بگويد كه چه سوءاستفاده‌هايي در سوآپ‌هاي نفتي بين جمهوري آذربايجان كه نفت و گازوئيل را از ايران به سمت نخجوان حمل مي‌كردند انجام شده است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-00918.136950
  • خبرنگار : 71234