به ياد بازي با نيكو خردمند در «دزدان مادربزرگ» حبيب اسماعيلي: «احترام گذاشتن» شايد هنرمندان را كمي بيشتر سرپا نگه دارد

حبيب اسماعيلي كه در سريال «دزدان مادر‌بزرگ» با نيكو خردمند همبازي بود، درباره‌ي او گفت: خانم خردمند انسان نازنيني بود كه چه به عنوان گوينده و دوبلور و چه به عنوان بازيگر، مردم علاقه‌ي بسيار استثنايي به او داشتند.

اين بازيگر سينما و تلويزيون در پي درگذشت «نيكو خردمند» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: خانم خردمند با اين‌كه دير وارد عرصه‌ي بازيگري شد، اما توانست خيلي سريع دردل مردم خودش را جا كند و خوشبختانه يكي از كارهاي شاخصي كه ايشان در آن بازي داشت،«دزدان مادر‌بزرگ» بود كه من هم در آن بازي داشتم.

وي گفت: با اين‌كه حدود 13-14 سال از ساخت سريال «دزدان مادربزرگ» مي‌گذرد، شبكه‌هاي مختلف اين سريال را بارها پخش كردند و همين اواخر شبكه‌ي اول سيما نيز اين سريال را پخش كرد. همين مساله باعث مي‌شود كه «دزدان مادربزرگ» در ذهن نسل‌هاي بعدي هم بماند.

اسماعيلي در ادامه اظهار كرد: خانم نيكو خردمند به معناي واقعي كلمه انسان بود؛ در صحنه‌هايي از سريال «دزدان مادربزرگ» كه بايد او را اذيت مي‌كردم، برايم بسيار سخت بود و با خودم كلنجار مي‌رفتم كه چگونه مي‌توان انسان به اين نازنيني را اذيت كرد.

او ادامه داد: پيام سريال «دزدان مادربزرگ» انسانيت بود؛ ويژگي كه ما اين روزها بسيار از آن دور هستيم. خانم خردمند به نحو احسن توانست شخصيت مادربزرك را احياء كند و اين نقش بر مخاطبان و جامعه‌ي ما بي‌تاثير نبود.

اسماعيلي سپس اظهار كرد: با هركس درباره‌ي خانم خردمند صحبت مي‌كنيم از وي به نيكي ياد مي‌كند. اين نشان‌دهنده‌ي آن است كه عملكرد ايشان در سينما و هنر درست بوده است. مرحوم خردمند جايگاه درستي در هنر داشت و اين جايگاه را حفظ كرده بود. او انساني به‌معناي واقعي كلمه هنرمند بود.

اين بازيگر سينما و تلويزيون سپس ياد‌آور شد: به خوبي به ياد دارم در سفري كه با خانم خردمند به ارگ بم كرمان داشتم كه در راستاي همين سريال «دزدان مادربزرگ» بود، ايشان توانسته بود ارتباط نزديكي با مردم برقرار كند و خصوصا بچه‌ها به ايشان علاقه‌ي بسيار داشتند.

اسماعيلي سپس به مرگ امير قويدل، عباس شباويز، جمشيد لايق و نيكو خردمند اشاره كرد و گفت: اينها سرمايه‌هاي هنر، سينما و تئاتر بودند كه يكي‌يكي از بين ما رفتند. اميدوارم در زمان حيات اين افراد بتوان به آنها بيشتر رسيدگي كرد و مديران ما به عناوين مختلف از آنان تجليل كنند؛ چرا كه احترام گذاشتن به اين افراد شايد كمي بيشتر، آن‌ها را سرپا نگه دارد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8808-00612.134967
  • خبرنگار : 71012