نماينده بويراحمد و دنا در مجلس درگفت‌وگوباايسنا: استرداد لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها به مصلحت کشور نيست

نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس گفت: دو ماده آخر لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها مانده که در روز يك‌شنبه بررسي خواهد شد.

ستار هدايت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کهگيلويه و بويراحمد، افزود: بحث پيش آمده دولت و مجلس برسر ماده 13 اين لايحه است که مجلس مي‌خواهد در بودجه سالانه ديده شود، اما دولت مي‌گويد با اجراي اين امر، طرح مورد دستخوش تغيير و تحولات مي‌شود و درست و صحيح اجرا نمي‌شود.

وي اظهار داشت: دولت قصد دارد که لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها را از مجلس استرداد کند که اين امر به مصلحت کشور نيست، چرا اين لايحه جزو نيازهاي اساسي و ضروري کشور است.

نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: مشکل پيش آمده قابل حل است و استرداد و عدم رفع نگراني دولت به مصلحت نيست.

هدايت‌خواه تصريح کرد: اجراي اين طرح به دليل اين‌که سالانه هزار ميليارد تومان يارانه در کشور توزيع مي‌شود اما طبقات بالا بيشترين سهم را دارند و طبقات پايين جامعه کمترين سهم، يکي از راه‌هاي تحول در اقتصاد، تحقق عدالت، جلوگيري از مصرف بي‌رويه و هدر رفتن سرمايه ملي است.

وي ادامه داد: سهم طبقات بالاي جامعه از يارانه‌هايي که سالانه در کشور توزيع مي‌شوند که 30 درصد جمعيت کشور هستند 70 درصد است، در حالي که طبقات پايين که 70 درصد جامعه هستند 30 درصد اين يارانه‌ها سهم آنها مي‌شود که اين امر با عدالت سازگار نيست. ضمن آن كه با اجراي اين طرح فساد اقتصادي كاهش پيدا مي‌كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۶ آبان ۱۳۸۸ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-00303.132853
  • خبرنگار :