رحيمي در مراسم روز ملي آمار: *موفقيت در طرح تحول اقتصادي بدون تكيه بر آمار محال است *آمارها بايد در دسترس همه آحاد جامعه از جمله برنامه‌ريزان باشد

معاون اول رييس جمهوري آمار را چراغ راه جامعه و عامل روشني راه در برنامه‌ريزي دانست و تصريح كرد: توجه و استفاده از آمار براي برنامه‌ريزي در راستاي پيشرفت و تعالي كشور در عرصه‌هاي گوناگون ضروري است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمدرضا رحيمي ـ معاون اول رييس جمهوري صبح امروز در مراسم روز ملي آمار و برنامه‌ريزي از دست‌اندركاران آمار و برنامه‌ريزي كشور قدرداني و اظهار كرد: موفقيت در طرح تحول اقتصادي به عنوان جراحي بزرگ اقتصاد كشور بدون تكيه به آمار محال است.

معاون اول رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه براي برنامه‌ريزي كوتاه مدت و بلند مدت نيازمند شناخت وضعيت موجود و مطلوب هستيم، گفت: براي حركت از وضعيت موجود و رسيدن به وضعيت مطلوب نيازمند برنامه‌ريزي مبتني بر آمار هستيم.

رحيمي نهادينه شدن اصالت و جايگاه مركز آمار در جامعه را ضروري برشمرد و تاكيد كرد: ايجاد بانك اطلاعات ايرانيان به‌منظور برخورداري از آمار و اطلاعات جامع در همه عرصه‌ها ضروري است.

معاون اول رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه مرجع آمار و اطلاعات مركز آمار است، اظهار كرد: بدون آمار، تدوين يك برنامه مطلوب براي پيشرفت و تعالي جامعه غير ممكن است.

رحيمي حضور در عرصه رقابت جهاني را بدون برنامه‌ريزي غير ممكن دانست و تصريح كرد: بايد با استفاده از آمار و برنامه‌ريزي از هوش و فراست بسيار درخشان و فراوان ايرانيان براي پيشرفت و تعالي جامعه استفاده كرد.

به گزارش سايت رياست جمهوري، معاون اول رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه تعاليم اسلام بايد با برنامه‌ريزي متكي به آمار در جهان ترويج و تبليغ شود، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران فرصتي براي ترويج و تبليغ آموزه‌هاي اسلام به منظور دستيابي بشريت به سعادت و كمال است.

رحيمي با بيان اينكه براساس آموزه‌هاي اسلام برنامه‌ريزي از رموز اصلي پيشرفت است، گفت: با برنامه‌ريزي مي‌توان گذشته را بررسي و آينده را پيش‌بيني كرد.

معاون اول رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه يك مدير در ابتدا بايد برنامه‌ريز موفقي باشد، اظهار كرد: برنامه‌ريزي بدون آمار همانند حركت در راهي تاريك است كه قطعا به هدف نمي‌رسد و همه تلاش‌ها به بيراهه منتهي مي‌شود.

رحيمي با بيان اينكه تدبير قبل از كارها از پشيماني جلوگيري مي‌كند، گفت: براي درست طي كردن راه پيشرفت نيازمند چراغي هستيم كه توسط آمارگيران افروخته شده است.

معاون اول رييس‌جمهوري در پايان خاطرنشان كرد: آمارها بايد در دسترس همه آحاد جامعه از جمله برنامه‌ريزان باشد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲ آبان ۱۳۸۸ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-00011.129127
  • خبرنگار :